// جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

نماینده روسیه، قهرمان دومین فصل مسابقات WePlay در بازی Artifact

دومین فصل مسابقات WePlay در بازی Artifact، که با نام WePlay! Artifact Mighty Triad: Agility شناخته می‌شود با قهرمانی MaggoGX، به پایان رسید.

مجموعه WePlay یکی از چندین گروه فعال در بخش برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک است که با انتشار بازی Artifact فعالیت خود را در این بازی شروع و مسابقات سه گانه خود را معرفی کرد. اولین رویداد مربوط به آن‌ها با کد Strength معرفی شد که با مجموع جوایز ۱۰ هزار دلار پیگیری و با قهرمانی Hyped، بازیکن تیم Liquid، به پایان رسید. دومین رویداد مجموعه وی‌پلی با کد Agility، هفته گذشته برگزار شد که جورجی کنتاشکیو «MaggoGX»، بازیکن کشور روسیه با غلبه بر رقبای خود در جایگاه اول قرار گرفت و جایزه ۷.۵ هزار دلاری مسابقات را از آن خود کند.

دومین فصل مسابقات WePlay در بازی Artifact با مجموع جوایز ۱۵ هزار دلار میزبان ۳۲ بازیکن مطرح جهان در سبک بازی‌های کارتی بود. ۱۴ بازیکن راه یافته به اولین رویداد میجور سال جدید با شرکت در بخش مقدماتی، راهی مرحله اصلی شدند. ۱۶ شرکت‌کننده دیگر، بازیکنان برتر رویداد WePlay: Strength بودند که به همراه Swim از تیم Evil Geniuses و Mogwai از تیم Fade 2 Karma به صورت مستقیم به مسابقات دعوت شدند. سومین فصل مسابقات قرار است با کد Intelligence و با مجموع جوایز ۲۵ هزار دلار برگزار شود که هنوز زمان مراحل مختلف آن منتشر نشده است.

بازیکنان حاضر در رویداد در دو مرحله گروهی و حذفی با رقبای خود روبه‌رو شدند که هر دو مرحله به صورت آنلاین برگزار شد. شرکت‌کنندگان در ۸ گروه ۴ نفره قرار گرفتند که بایستی برای راه یافتن به مرحله دوم، امتیاز لازم جهت قرار گرفتن در جایگاه اول یا دوم گروه خود را کسب می‌کردند. در غیر این صورت از دور مسابقات حذف می‌شدند. مرحله گروهی چندین غافلگیری را به همراه داشت که مهم‌ترین آن‌ها حذف شدن جورج مگانزینی«Hyped»، قهرمان دور قبلی مسابقات WePlay و آدریان کوی «Lifecoach»، بود. نکته جالب دیگر راه‌یابی MaggoGX به فینال مسابقات بود که مسیر طولانی را از مرحله مقدماتی تا پیروزی در مقابل Shana، نماینده چینی‌ها در فینال مسابقات، سپری کرد.

WePlay Artifact

یکی از تغییرات مهم دومین فصل مسابقات WePlay استفاده بازیکنان از ۲ دک (Deck) متفاوت بود. هر بازیکن می‌توانست یک Deck را در مرحله گروهی و دیگری را در مرحله حذفی استفاده کند. MaggoGX که اخیرا در بخش رقباتی بازی Gwent هم حضور داشته است، در این رویداد از دو دک «قرمز-سیاه» و «قرمز-سبز» استفاده کرد. جورجی کنتاشکیو قرار است برای سومین رویداد مربوط به مسابقات سه گانه وی‌پلی در بازی آرتیفکت بازگردد و جزو ۱۶ نفری است که به صورت مستقیم دعوت شده است.

WePlay Artifact

سازمان‌ها و مجموعه‌های زیادی در حال حاضر بر روی بازی Artifact سرمایه‌گذاری می‌کنند که قطعا دلیل اصلی آن خبر رویدادی یک میلیون دلاری است که در سال ۲۰۱۷ در مسابقات The International به همراه تریلر معرفی بازی منتشر شد. با توجه به موفقیت کمپانی ولو در برگزاری سری مسابقات TI و رکوردی که این رویداد به واسطه جوایز چند میلیون دلاری خود در بازی Dota 2 ثبت کرده است، بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش الکترونیک قبل از انتشار بازی به دنبال دستیابی به نسخه بتای آرتیفکت بودند تا خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنند.

بازی Artifact جدیدترین بازی کمپانی ولو است که با هدف ورود به بخش ورزش الکترونیک منتشر شده است. اوایل آذر ماه امسال بود که بازی به صورت کامل منتشر و در اختیار علاقه‌مندان بازی‌های سبک کارتی (CCG) قرار گرفت. سازندگان بازی با تمرکز بر روی بخش رقابتی، چند ماه قبل از زمان انتشار آن مسابقات مختلفی را با حضور بهترین بازیکنان جهان در این سبک از بازی‌ها برگزار کرده بودند. مسابقاتی که با هدف تشخیص مشکلات بازی توسط بهترین‌های جهان پیگیری شد تا اینکه یک بازی خوب و قابل قبول را برای عرضه به بازار آماده کند. ولی این روزها با اینکه استریم مسابقات مهم بازی میزبان افراد زیادی است، کمتر کسی علاقه‌مند به انجام بازی است. طبق آماری که استیم چارت منتشر کرده است میانگین بازیکنان فعال بازی در ۳۰ روز اخیر به کمتر از ۴ هزار نفر سقوط کرده است. این در حالی است که بازی آرتیفکت در اوایل کار خود چیزی نزدیک به ۵۰ هزار نفر بازیکن فعال را به خود جلب کرده بود.


منبع liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده