// پنجشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵

همکاری Crytek و Improbable برای ساخت یک بازی بزرگ

به تازگی مشخص شده که کمپانی‌های Crytek و Improbable قصد دارند برای ساخت یک بازی AAA یا بزرگ با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، به تازگی مشخص شده که کمپانی کرایتک قصد دارد برای ساخت یک بازی بزرگ با کمپانی ایمپروبیبل همکاری داشته باشد که این اثر قرار است از موتور گرافیکی Cryengine و پلتفرم SpatialOS بهره‌مند شود و نیازمند بودجه‌ی زیادی نیز خواهد بود. کمپانی Crytek قول داده که به‌زودی اطلاعات بیشتری از این بازی را منتشر خواهد کرد. پس از یک‌سری تغییرات که در شرایط استفاده از موتور گرافیکی Unity پیش آمد و Improbable با آن‌ها ناسازگار بود، این کمپانی همکاری خود را با کرای تک آغاز کرد. کرای تک نیز با آغاز این همکاری به دنبال این است که با ترکیب موتور گرافیکی خود با پلتفرم ابری SpatialOS، راه را برای استفاده هرچه بیشتر توسعه‌دهندگان از این ترکیب هموار کند.

این پلتفرم که به عنوان یک پتلفرم ابری برای بازی‌های چندنفره‌ی Real Time شناخته می‌شود، در حال حاضر توسط یک بازی که با موتور کرای انجین ساخته شده و Mavericks: Proving Grounds نام دارد، مورد استفاده قرار گرفته است. بازی Mavericks: Proving Grounds که در سبک بتل رویال و توسط کمپانی Automaton ساخته شده، نبردهای هزار نفره و بسیار شلوغ را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد. پلتفرم SpatialOS کمپانی ایمپروبیبل با بهره‌گیری از توانایی‌های خود، به دنبال ایجاد راه حل برای مشکلات و مسائل تکنیکی، مسائل مربوط به تولید بازی‌ها و همچنین فراهم آوردن یک بستر مناسب برای هاست و دامنه‌ی این بازی‌ها است. بازی Mavericks: Proving Grounds را نیز می‌توان تنها بازی بتل رویال پایدار و جهان‌ زنده‌ای دانست (Living World) که توانسته با بهره‌گیری از تکنولوژی پلتفرم منحصربه‌فرد SpatialOS، پای به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی بگذارد. این پلتفرم ابری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا پا را فراتر از هر پلتفرم دیگری بگذارند و بتوانند با شکستن محدودیت‌ها، بازی‌هایی تولید کنند که که امکان حضور تعداد بسیاری بالایی از بازیکنان، شخصیت‌های غیر قابل بازی و گیم پلی خاص‌تر از سایر بازی‌های چند نفره، در آن‌ها وجود داشته باشد.

کمپانی Crytek با این کار قطعا باعث افزایش سرمایه‌ی خود خواهد شد؛ به این شکل که با اعلام همکاری خود با کمپانی Improbable، علاوه بر ترکیب موتور گرافیکی قدرتمند خود با پلتفرم خاص این شرکت، این پیام را به سایر توسعه‌دهندگان مخابره کرده که می‌توانند بازی‌های خود را که پیش‌تر از موتور گرافیکی یونیتی استفاده کرده‌اند، به موتور کرای انجین پورت کنند. اخیرا بود که کرای تک پس از عبور از میزان سود ۵ هزار دلاری خود، اقدام به دریافت پنج درصد سهم بیشتر از شرکت‌هایی کرد که بازی‌های خود را با موتور کرای انجین توسعه داده‌اند. جالب است بدانید که یونیتی پیش‌تر ادعا کرده بود که پشتیبانی آنان از پلتفرم SpatialOS کماکان بر سر جای خود خواهد بود و در این حال، اپیک گیمز با اعلام همکاری با Improbable عنوان کرد که برای توسعه‌دهندگانی که موتور آنریل را مورد استفاده قرار دهند، ۲۵ میلیون دلار بودجه در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این همکاری، کرای تک اعلام کرده که به دنبال توسعه‌ و ساخت یک کیت بازی است که بر اساس موتور گرافیکی آنان و پلتفرم SpatialOS کار کند تا از این پس کمپانی‌هایی که برای ساخت بازی‌های خود از موتور گرافیکی این شرکت استفاده می‌کنند، بتوانند در ساخت بازی خود بر اساس پلتفرم SpatialOS نیز به سهولت هرچه‌تمام پیش بروند. کمپانی Crytek در حال حاضر مشغول ساخت بازی دیگری نیز هست که Hunt: Showdown نام دارد و پیش‌تر در زومجی جدیدترین تریلر آن را با محوریت نقشه‌ی دوم بازی مشاهده کردید. در نظر داشته باشید که این اولین باری نیست که این کمپانی خوش‌نام برای افزایش کیفیت موتور گرافیکی خود با یک شرکت یا تکنولوژی دیگر همکاری می‌کند؛ به عنوان مثال می‌توان همکاری این شرکت با PlayFusion را بیان کرد که به قصد بهبود موتور خود با اضافه کردن تکنولوژی واقعیت افزوده، انجام گرفت.

نظر شما در مورد این همکاری بزرگ و همچنین بازی بزرگ در دست ساخت این شرکت چیست؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده