نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake از دید سایت‌های معتبر دنیا

Resident Evil 2 Remake نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده که خبر از یک بازسازی فوق‌العاده می‌دهند. با مروری بر نمرات رزیدنت ایول 2 همراه زومجی باشید.

Resident Evil 2 Remake بدون شک یکی از مورد‌انتظارترین بازی‌های امسال بود؛ اثری که اولین بار به صورت کامل در جریان رویداد E3 2018 رونمایی شد و کپکام نشان داد که این بار برخلاف رزیدنت ایول 0 و رزیدنت ایول 1، قصد ساخت یک ریمستر از رزیدنت ایول 2 را ندارد و به‌جای آن، این بازی را تمام و کمال بازسازی کرده است. نمایش‌های بازی از آن زمان تا به امروز نوید یک اثر با‌کیفیت را می‌دادند و حال در فاصله سه روز مانده به انتشار Resident Evil 2 Remake، نمرات آن رسما منتشر شده‌اند که ثابت می‌کنند این بازسازی به اندازه نمایش‌هایش تا به امروز، عالی و با‌کیفیت است. 

Resident Evil 2 Remake از حیث داستانی وفادار به نسخه اصلی است؛ به طوریکه در آن به شهر راکون سیتی خواهیم رفت و با دو شخصیت لیان اس کندی و کلیر ردفیلد همراه خواهیم شد که هرکدام خط داستانی خاص خودشان را دارند. لیان یک افسر پلیس جوان است که به‌منظور ملحق شدن به پلیس راکون سیتی به این شهر آمده و در طرف دیگر کلیر هم به دنبال برادرش یعنی کریس ردفیلد، شخصیت اصلی نسخه اول به این شهر آمده است؛ شهری که البته در آن چیزی جز زامبی‌ها و موجودات وحشتناک انتظار شخصیت‌های ما را نمی‌کشند. با وجود حفظ داستان، Resident Evil 2 Remake اما از نظر گیم‌پلی تغییرات زیادی در قیاس با نسخه اصلی داشته است؛ تغییراتی که شاید بتوان واضح‌ترین آن‌ها را تغییر دوربین بازی دانست که از یک دوربین ثابت، به دوربین روی شانه تبدیل شده است. علاوه بر این Resident Evil 2 Remake از نظر گرافیکی هم فوق‌العاده است؛ آنقدر فوق‌العاده که به هیچ وجه به دلیل میزان پیشرفت صورت‌گرفته، نمی‌توان صحبتی از مقایسه گرافیک بازی با نسخه اصلی داشت. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیش‌تر، پیش نمایش بازی Resident Evil 2 Remake را در زومجی بخوانید و در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به نمرات و بررسی بازی Resident Evil 2 Remake از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Resident Evil 2 Remake

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سبک: ترسناک
  • تاریخ انتشار: ۵ بهمن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Resident Evil 2 Remake

گاردین ۱۰ از ۱۰

یکی از معتبر‌ترین سایت‌هایی که نمره کامل را به Resident Evil 2 Remake داده، گاردین است. این سایت اعلام کرده که رزیدنت ایول 2 بدون شک بهترین نسخه تاریخ مجموعه است و حال کپکام توانسته با بهبود این بازی در بخش‌هایی چون کنترل‌ها و جلوه‌های بصری، یک بازسازی عالی به‌ارمغان بیاورد. گاردین یکی از بهترین ویژگی‌های Resident Evil 2 Remake را طراحی عالی محیط‌های بازی می‌داند؛ محیط‌هایی مملو از انواع و اقسام پازل‌ها که برای رسیدن به قسمت‌های بعدی باید آن‌ها را حل کنید. علاوه بر این، طراحی محیط‌های بازی، اتمسفر ترسناکی هم برای آن پدیده آورده است که البته در زمینه ترسناک بودن بازی، موارد دیگری هم دخیل هستند. مهمات به‌شدت محدود است و همین هم می‌تواند هر درگیری را به تقابلی مرگبار تبدیل کند. البته وجود حالت ساده‌تر باعث خواهد شد تا بازیکنان جدید به‌لطف مواردی چون میزان ذخیره نامحدود یا نشانه‌گیری ساده‌تر، بتوانند لذت بیش‌تری از بازی ببرند. 

گاردین همچنین اشاره‌ای هم به داستان بازی داشته است؛ داستانی که این بار روایت‌هایی متفاوت از هم برای دو شخصیت لیان و کلیر در نظر گرفته است و البته بازیکن را به محیط‌های جدیدی در مقایسه با نسخه اصلی هم می‌برد. با این حال سازندگان محیط‌های فراموش‌نشدنی قدیمی مثل اداره پلیس راکون سیتی را هم به بهترین شکل بازسازی کرده‌اند تا بازی فاصله زیادی از اصالتش نگیرد. همچنین المان‌های مدرن دیگری مثل دوربین جدید هم آسیبی به حس تنش و ترس موجود در بازی وارد نکرده‌اند. در مجموع، گاردین بر این باور است که Resident Evil 2 Remake به‌مان یادآوری می‌کند که بازی‌های ترسناک و نسخه‌های قدیمی‌تر رزیدنت ایول، تا چه حد در آن زمان رویایی و فوق‌العاده بودند و این حس کیفیت بالا را در قالب یک بازی امروزی به شکلی ایده‌آل بازسازی می‌کند. به همین دلیل هم بازی برای طرفداران قدیمی یک تجربه فوق‌العاده است و برای افرادی هم که آشنایی چندانی با این مجموعه ندارند، می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده باشد. 

بازی Resident Evil 2 Remake

گیم اینفورمر: ۹.۵ از ۱۰

سایت دیگری که نمره خیلی خوبی به بازی داده گیم اینفورمر است. به اعتقاد این سایت مجموعه رزیدنت ایول در ۱۰ سال اخیر، بیش‌تر شبیه به مجموعه‌ای بوده که سعی کرده تا هویت اصلی خودش را پیدا کند. برای مثال Resident Evil 4 یک تجربه خوب بود که باوجود اکشن‌تر شدن، کیفیت بالایی داشته اما دنباله‌های آن (نسخه‌های پنجم و ششم) در این حد موفق ظاهر نشدند. از طرف دیگر Resident Evil 7 هم تجربه‌ای کاملا جدید و متفاوت در مجموعه بود. با این حال Resident Evil 2 Remake، دقیقا همان اثری است که این سری به آن نیاز داشت؛ اثری که از یک طرف تمام آن المان‌هایی را که سری رزیدنت ایول را موفق کرده‌اند در خود دارد و از طرف دیگر هم نوید آینده درخشانی برای این مجموعه را می‌دهد. 

خوشبختانه ویژگی‌های جدیدی که در این بازسازی وجود دارند، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند. برای مثال، دوربین جدید بازی آن را به تجربه‌ای اکشن‌تر تبدیل کرده‌ است؛ تجربه‌ای که البته به معنی دور شدن اثر از ریشه‌هایش نیست و آن روند نسبتا کُند اکشن‌ها در بازسازی هم دیده می‌شود و حس تنش خوبی به‌وجود می‌آورد. از طرف دیگر، Resident Evil 2 Remake کنترل‌های بسیار روانی دارد و تعامل این موارد با انیمیشن‌های با‌کیفیت بازی، به نبرد‌هایی فراموش‌نشدنی با زامبی‌ها منجر می‌شود. از طرف دیگر Resident Evil 2 Remake حتی بیش‌تر از یک بازسازی است؛ آنقدر که انگار با یک تجربه کاملا جدید روبه‌رو هستیم و مخصوصا طراحی محیط‌ها به شکلی است که حس و حال تازه‌ای به مناطق آشنای قدیمی بخشیده است. 

در مجموع گیم اینفورمر هم از کیفیت بالای این بازی راضی است و اعتقاد دارد که کپکام در سال‌های گذشته، رویکرد‌های متفاوتی را در رابطه با این سری پیش گرفته اما Resident Evil 2 Remake همان مسیری است که می‌تواند مجموعه را دوباره به موفقیت برساند. 

Resident Evil 2 Remake

گیم اسپات: ۹ از ۱۰

آخرین سایتی که نگاه نسبتا مفصلی به نمره آن خواهیم داشت، گیم اسپات است که نمره ۹ از ۱۰ را برای بازی در نظر گرفته است. یکی از ویژگی‌های Resident Evil 2 که تمجید این سایت را در پی داشته، جلوه‌های بصری بسیار عالی بازی است که منجر به خلق اتمسفری بسیار تاثیرگذار می‌شوند. از طرف دیگر، کپکام توانسته کاملا به ژانر اثر یعنی ترسناک/ بقا پایبند باشد و یک اثر ترسناک واقعی را خلق کند که می‌تواند حس تنش را در کاربر به‌وجود بیاورد. داستان، مورد دیگری است که گیم‌اسپات به آن اشاره داشته؛ داستانی که ویژگی‌ها و اصالت نسخه اصلی بازی را حفظ کرده و البته آن را با حس و حالی جدید در اختیار طرفداران قرار می‌دهد و آن‌ها را به مکان‌هایی جالب و سورپرایز‌کننده می‌برد. 

اما یکی از نکات جالبی که کم‌تر سایت دیگری به آن اشاره داشته، وجود آیتم‌های خاص در قالب ایستر اگ در دنیای بازی است که پیدا کردن آن‌ها می‌تواند لذت خاصی برای مخاطب داشته باشد و همچنین پس از تمام کردن بازی، حالت‌های چالشی جذابی هم در اختیار بازیکن قرار دارند که تکمیل کردن آن‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. البته گیم‌اسپات با وجود همه تعریف‌هایش، یک ایراد هم از بازی گرفته که به روند بعضا کُند آن مربوط می‌شود؛ روندی که باعث می‌شود تا برخی دقایق بازی کمی حوصله‌سربر باشند. اما در مجموع این سایت بر این باور است که Resident Evil 2 نه فقط یک بازسازی تمام‌عیار که یک بازی ترسناک عالی است. 

Resident Evil 2 Remake

از آنجایی که بررسی سایر سایت‌ها هم اکثرا تکرار نکاتی است که در بررسی سه سایت بالا به آن‌ها اشاره شد، صرفا مروری بر خلاصه نقد سایر سایت‌های معتبر خواهیم داشت:

ویدیو گیمر: ۹ از ۱۰

Resident Evil 2 Remake به مراتب بیش‌تر از یک بازسازی صرف و در واقع یکی از بهترین آثار ترسناکی است که می‌توانید در حال حاضر تجربه کنید. 

دیستراکتوید: ۹ از ۱۰

رزیدنت ایول 2 بسیاری از ویژگی‌های مثبت نسخه اصلی را حفظ کرده و البته که در بسیاری از زمینه‌ها، آن‌ها را بهتر هم کرده است. 

آی‌جی‌ان: ۸.۸ از ۱۰

کپکام به بهترین شکل ممکن جذابیت‌های نسخه اصلی رزیدنت ایول 2 را نگه داشته و کاری کرده آن‌ها در قالب یک بازی مربوط به سال ۲۰۱۹ هم جذاب باقی بمانند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که اعتقاد دارند این مجموعه در سال‌های گذشته مسیرش را گم کرده، Resident Evil 2 قطعا برای‌تان دوست‌داشتنی خواهد بود و بازگشتی عالی به ریشه‌های سری است. مبارزه با زامبی‌ها لذت‌بخش است و گشت و گذار در محیط‌های راکون سیتی هم هیجان بالایی ارائه می‌دهد. در مجموع Resident Evil 2 اثری است که می‌توان گفت استاندارد‌های جدیدی در زمینه چگونگی بازسازی کردن بازی‌ها تعریف می‌کند. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

Resident Evil 2 یک تجربه عالی است که هم به‌عنوان یک بازسازی و همه به عنوان یک بازی کاملا جدید، عملکرد خیلی خوبی دارد. 

Resident Evil 2 Remake نمرات

Resident Evil 2 Remake نمرات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده