نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

تریلر جدید Left Alive به همراه اطلاعات فراوانی از این بازی منتشر شد

تریلر جدیدی از بازی Left Alive منتشر شد و ناشر این بازی یعنی Square Enix اطلاعات زیادی را پیرامون آن منتشر کرد.

کمپانی Square Enix تریلر سینمایی جدیدی را از اثر موردانتظارش یعنی Left Alive منتشر کرد و اطلاعاتی را نیز درباره‌ی داستان بازی، کاراکترهای آن، ویژگی‌های آنلاین و بخش نیوگیم‌پلاس در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. جزئیات داستانی‌ای که از بازی منتشر شده‌اند، به شخصیت «اولگا» می‌پردازند. او یکی از شخصیت‌های اصلی بازی است که می‌توانید در نقش او بازی کنید. باید بدانید که بازی Left Alive چپترهای مختلفی دارد و در هر قسمت می‌توانید در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی بازی کنید؛ «اولگا»، «میخائیل» و «لئونید» سه شخصیت اصلی بازی هستند که هر یک داستان‌ها و ماجراهای مربوط به خودشان را خواهند داشت. البته قرار نیست هر چپتر این سه شخصیت را به ترتیب به خدمت بگیرد و اینکه کدام شخصیت تحت کنترل شما در آید به داستان بازی بستگی دارد.

داستان شخصیت اولگا، زمانی آغاز می‌شود که او به عنوان یک افسر پلیس مشغول خدمت است. او به تازگی در نوا اسلاوا، درگیر بررسی پرونده‌هایی زنجیره‌ای شده که به آدم‌ربایی مربوط می‌شوند. او به دنبال بررسی‌های خود به سمت محله‌های زاغه‌نشین شهر می‌رود و در آنجا با دختری به نام یولیکا آشنا می‌شود. اما آن‌ها خیلی زود به ناچار از یکدیگر جدا می‌شوند تا از خطر حمله‌ی ارتش گارمونیان جان سالم به در ببرند. با وجود هرج و مرج بسیار و شدت زیاد درگیری‌ها، اولگا در نهایت موفق می‌شود یولیا را پیدا کند اما او اولگا را پس می‌زند و دوست ندارد کسی محافظتش کند. او به تنهایی فرار می‌کند و به نظر می‌رسد رفتار یولیا ارتباطاتی با رازهایی که علت به وجود آمدن جنگ‌‌های اخیر است، داشته باشد.

Left Alive

و اما بهتر است به سراغ شخصیت دوم برویم. دقت کنید که هنوز معرفی انگلیسی این شخصیت‌ها از سوی ناشر بازی صورت نگرفته و اطلاعات از زبان ژاپنی ترجمه شده‌اند؛ به همین خاطر ممکن است تلفظ برخی از اسامی در زبان انگلیسی به درستی و طبق آنچه سازنده‌ی بازی در نظر دارد انجام نشده باشد.

دیگر شخصیتی که باید معرفی‌اش کنیم، آندره کورینوویچ بوردین نام دارد. او که یکی از افسران ارتش گارمونیایی‌ها است، زمانی که اولگا در ارتش خدمت می‌کرده، نقش مافوق او را داشته است. در حالی که او و ارتشش به شهر نوا اسلاوا حمله کرده‌اند و نیروهایش مشغول تسخیر شهر هستند، خود او گویی به دنبال چیز عجیب و اسرار آمیز دیگری است. او در نهایت شخصی به نام دکتر لاوروف را به قتل می‌رساند؛ کسی که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین مضنون برای حل کردن پرونده‌ی آدم‌ربایی‌های زنجیره‌ای اولگا است. مشخص نیست که آندره از کشتن این فرد چه هدفی دارد اما می‌دانیم او همچنین به دلایلی نامشخص، به شدت به دنبال اولگا می‌گردد.

سپس باید به یولیا بپردازیم. نام کامل او یولیا پالوونا اسمیرنوا است و در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. پدر و مادر او در گذشته طرفدار استقلال نوا اسلاوا بوده‌اند و جدا شدن از گارمونیا را طلب می‌کردند که همین مسئله هم باعث کشته شدنشان شد. یولیا پس از ملاقاتش با اولگا، تک و تنها در خیابان‌های خطرناک شهر پرسه می‌زد؛ حتی با اینکه همه‌جا به یک میدان نبرد خونین تبدیل شده بود.

در اطلاعات متشر شده، نوع جدیدی از ونزرها نیز معرفی شد (ونزر نام روبات‌های جنگی غول‌پیکر و مرگباری است که ارتش‌ها از آن‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند). Zilarni P3 نام این ونزر جدید است که توسط کمپانی دیمیتری ساخته و طراحی شده است. این وسیله در بخش بالایی بدنه‌‌اش، حالتی مسطح دارد تا بتواند سربازان پیاده را جابه‌جا و از آن‌ها محافظت کند. Zilarni P3 همچنین می‌تواند پاهایش را طوری تغییر وضعیت دهد که قد کوتاه‌تری داشته باشد و به طور کلی سایز خودش را کوچک‌تر کند. این ویژگی باعث می‌شود نشانه‌گیری و هدف قرار دادن این روبات دشوارتر شود.

Left Alive / لِفت اِلایو

در ادامه، باید به اطلاعاتی بپردازیم که به سیستم‌های به کار رفته درون بازی اشاره می‌کنند. همانطور که قبلا هم اشاره شده بود، بازی Left Alive پر است از شخصیت‌های جانبی (یا همان NPCها) که شما می‌توانید بر حسب اعمال و انتخاب‌هایتان، با آن‌ها تعامل داشته باشید یا نجاتشان دهید. اگر موفق شوید کاراکتری را که ملاقاتش می‌کنید به سلامت به یکی از پناهگاه‌ها برسانید، آن شخص را نجات داده‌اید و می‌توانید بعدا روی او و کمکش حساب کنید. همه‌ی کاراکترهایی که نجاتشان داده‌اید، در دیتابیس شما ذخیره خواهند شد.

این دیتابیس شاخه‌های مختلفی دارد:

  • نمودار شخصیت‌ها: لیستی از همه‌ی شخصیت‌های اصلی بازی Left Alive به همراه پروفایل‌های کامل و همه‌ی ارتباطات و روابطشان. این لیست با پیشرفت شما در بازی کامل‌تر خواهد شد.
  • بازماندگان: لیستی از همه‌ی کاراکترهایی که موفق شده‌اید نجاتشان دهید، به همراه پروفایل‌های آن‌ها.
  • آرشیو: اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی در این قسمت نهفته است؛ اطلاعاتی که بدون شک برای طرفداران سری بازی Front Mission بسیار جالب خواهد بود.
  • بخش دایره‌المعارف: در این بخش می‌توانید اطلاعات زیادی درباره‌ی کشورهای مختلف جهان بازی، ونزرها و کمپانی‌های سازنده‌ی آن‌ها مشاهده کنید.
  • بخش آموزشی: که گیم‌پلی و نحوه‌ی انجام بازی را آموزش می‌دهد.

حال زمان آن است که نگاهی به ویژگی‌های آنلاین بازی Left Alive بیندازیم. همانطور که کارگردان بازی یعنی نابشیما پیشتر هم تایید کرده بود، این ویژگی‌ها به موارد کوچک و جزئی خلاصه خواهند شد و قرار نیست شاهد وجود بخش‌های آنلاین بزرگ و گسترده‌ای چون کو-آپ یا چیزهایی از این قبیل باشیم. یکی از این ویژگی‌ها این است که زمانی که حین بازی به اینترنت متصل باشید، می‌توانید نقشه‌ی بازی خود را روی حالت Heat Map Display قرار دهید. در این حالت می‌توانید روی نقشه نقاطی را ببینید که سایر بازیکنان در آنجا بیشتر از سایر نقاط کشته شده‌اند. شما می‌توانید با مشاهده‌ی این نقاط، از آن‌ها دوری کنید یا در هنگام گذر از آنجا با دقت بیشتری بازی کنید تا به سرنوشت دیگران دچار نشوید. بازی همچنین در این حالت در آن منطقه جسد بازیکنانی را که از دنیا رفته‌اند نیز به شما نشان می‌دهد و شما حتی می‌توانید با گشتن لباس‌هایشان، آیتم‌های به درد بخوری پیدا کنید. این سیستم بر پایه‌ی منطق «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» طراحی شده؛ بدان معنی که اگر ریسک رفتن به مناطق خطرناک بازی را نپذیرید، از آیتم‌های مفید و عالی بازی هم خبری نخواهد بود.

در پایان باید به ویژگی دیگری اشاره کنیم و آن چیزی نیست جز بخش New Game Plus. در این بخش شما داستان بازی را از چپتر نخست آغاز خواهید کرد اما برخی از پیشرفت‌هایی که در طول بازی به دست آورده‌اید این‌بار از ابتدا با شما خواهند بود تا تجربه‌ی متفاوتی از بازی داشته باشید. برخی از کوئست‌های فرعی بازی دشواری بسیار زیادی خواهند داشت و انجامشان در حالت عادی ممکن نیست، اما با ویژگی‌هایی که در نیوگیم پلاس خواهید داشت، می‌توانید این کوئست‌ها را به سادگی به اتمام برسانید.

شما می‌توانید در ادامه، برخی از اسکرین‌شات‌هایی را که از این بازی منتشر شده‌اند تماشا کنید. این تصاویر شخصیت‌ها، لوکیشن‌ها و برخی از سینماتیک‌های بازی را نشان می‌دهند. همچنین جدیدترین تریلر بازی نیز در ادامه قرار گرفته است.

بازی Left Alive قرار است تا در تاریخ ۵ مارس سال جاری (۱۴ اسفند ماه امسال) برای پلتفرم‌های پی سی و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود. کارگردان بازی همچنین مشخص کرده که ممکن است بعد از عرضه‌ی رسمی بازی، آن‌ها Left Alive را برای دیگر پلتفرم‌های بازار نیز منتشر کنند.

دانلود از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده