نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷

فروش فیلم Bumblebee از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد

فروش فیلم اسپین‌آف مجموعه Transformers، برخلاف انتظارات و شروع معمولی در گیشه، از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

فیلم Bumblebee (بامبل بی) کارش را با افتتاحیه‌ٔ جمعه تا یکشنبه‌ٔ قابل‌قبول ۲۱ میلیون دلار شروع کرد؛ رقمی که اگرچه با توجه به استانداردهای مجموعهٔ «تبدیل‌شوندگان» (اولین فیلم «تبدیل‌شوندگان» ۸/۸ میلیون دلار از پیش‌نمایش‌ها و ۲۷ میلیون دلار در روز افتتاحیه‌اش کسب کرد) کم محسوب می‌شود، اما در مجموع شروع خوبی برای پیش‌درآمد تحسین‌شده‌ای بود که روی دوام طولانی‌مدتش در کریسمس حساب باز کرده بود و حال گویا این اتفاق افتاده است و آخرین فیلم این مجموعه که اولین اسپین‌آف مجموعه هم حساب می‌شود، به فروش عالی ۴۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است و این میزان فروش به احتمال فراوان چراغ سبز ساخت دنبالهٔ فیلم Bumblebee را از سازندگان دریافت خواهد کرد.

Bumblebee

طبق گزارش سایت دِدلاین، فیلم اسپین‌آف Bumblebee در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است که این میزان فروش با احتساب فروش ۱۱۳ میلیون دلاری در خاک ایالات متحده آمریکا و فروش ۲۸۷ میلیون دلاری جهانی است. این نکته را هم باید در نظر داشت که بودجهٔ ساخت فیلم Bumblebee، در میان دیگر فیلم‌های مجموعهٔ «تبدیل‌شوندگان»، کم‌ترین بوده است و ۱۳۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که با تبلیغات جهانی فیلم و خرج‌های جانبی، این عدد به ۲۶۰ میلیون دلار رسیده است، اما باز هم فروش ۴۰۰ میلیون دلاری پس از افتتاحیهٔ نه‌چندان خوب، طرفداران را به ساخت و تولید دنبالهٔ این فیلم امیدوار کرده است. فیلم Bumblebee بعد از ۱۰ روز، ۱۰۵ میلیون دلار در چین فروخت و در این بازار تا این لحظه فروش ۱۳۰ میلیون دلاری داشته است و احتمالاً تا ۱۶۰ میلیون دلار هم در کشور چین فروش خواهد کرد و بعد از آن نوبت به بازار کشور ژاپن خواهد رسید و انتظار می‌رود تا ۴۶۰ میلیون دلار در مجموع فروش داشته باشد. 

اتفاقات فیلم Bumblebee حدود ۲۰ سال قبل از اتفاقات اصلی مجموعه و در دههٔ ۸۰ میلادی و در یک شهر کوچک ساحلی در ایالت کالیفرنیا جریان دارد که در آن بامبل‌ بی با یک دختر ۱۸ ساله به‌نام چارلی واتسون با بازی هیلی استاینفلد، آشنا می‌شود و رابطه نزدیکی بین این دو شخصیت ایجاد می‌شود. هیلی استاینفلد، پاملا ادلون، جان سینا، جرج لندبورگ جونیور، ریچل کرو، جیسون دراکر، گریسی دینی، آنجلا باست (صداپیشه)، جاستین ثرو (صداپیشه)، ریکاردو هویوس، کنت چوی، ابی کوین، جان اورتیز و استفان اشنایدر، از جمله بازیگران و صداپیشگانی هستند که در فیلم Bumblebee حضور دارند و به ایفای نقش و صداپیشگی پرداخته‌اند.

کارگردانی فیلم Bumblebee ماجراجویی، اکشن و علمی تخیلی کمپانی پارامونت پیکچرز را تراویس نایت، کارگردان انیمیشن Kubo and the Two Strings (کوبو و دو تار) و تهیه‌کننده انیمیشن The Boxtrolls (غول‌های پاکتی) و انیمیشن Coraline (کورالاین) بر عهده داشته است.

لازم است یادآوری کنیم پس از عملکرد بسیار ضعیف فیلم Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) در تابستان سال گذشته، فیلم Bumblebee آخرین فیلم از مجموعه فعلی «تبدیل‌شوندگان» خواهد بود و پس از آن، این مجموعه کاملاً ریبوت خواهد شد. بدین ترتیب فیلم Transformers 6 (تبدیل‌شوندگان ۶) که قرار بود در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ماه ۱۳۹۸) اکران شود، چندی پیش رسماً از جدول اکران فیلم‌های آینده شرکت پارامونت پیکچرز حذف شد.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده