// یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

نسخه نینتندو 3DS بازی Minecraft آخرین آپدیت خود را دریافت کرد

در خبری عجیب این‌گونه به نظر می‌رسد که نسخه‌ی نینتندو 3DS بازی محبوب Minecraft تنها پس از دو سال از انتشار، آخرین بروزرسانی خود را دریافت کرد.

از آنجایی که بازی Minecraft یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دهه‌ی گذشته‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، پس عجیب است که ببینیم نسخه یا نسخه‌هایی از آن دیگر توسط تیم توسعه دهنده پشتیبانی نخواهد شد. همانطور که در زومجی نیز خواندید، دسامبر سال گذشته‌ی میلادی بود که استودیو 4J برای همیشه بروزرسانی و پشتیبانی از نسخه‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، پلی استیشن ویتا و Wii U بازی ماینکرفت را متوقف کرد. اگرچه این بازی تنها روی کنسول ایکس باکس 360 دارای ۲۱ میلیون بازیکن بود، اما توقف پشتیبانی از آن به دلیل مشکلات و محدودیت‌های سخت افزاری این کنسول، امری دور از ذهن و غیر قابل هضم نیست. حال و در جدیدترین اخبار بازی، نسخه‌ی دیگر این بازی یعنی نینتندو 3DS نیز دیگر توسط کمپانی موجانگ و کمپانی Other Ocean Interactive پشتیبانی نخواهد شد.

پشتیبانی از این نسخه به دلیل تفاوت‌های سخت افزاری کنسول و برخی از ویژگی‌های داخل بازی، با سایر نسخه‌های بازی Minecraft کمی متفاوت بود. درست از زمان انتشار این نسخه در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، بازی به جای دریافت آپدیت‌های متعدد کوچک، پذیرای بروزرسانی‌های بزرگ در زمان تقریبی دو ماه یکبار بود. آخرین آپدیت این نسخه از بازی نیز که ۱.۹ نام داشت چند روز پیش برای آن منتشر شده و به این ترتیب پرونده‌ی آپدیت‌های نسخه‌ی نینتندو 3DS بازی Minecraft نیز برای همیشه بسته شد. در کمال تعجب کمپانی توسعه دهنده بازی تنها به‌صورت مختصر به اعلام این خبر پرداخته بود و از آن به عنوان آخرین و یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌ها برای این نسخه از بازی یاد کرده بود. طبق گفته‌ی کمپانی Mojang، این بروزرسانی، نسخه‌ی 3DS بازی را بیش از پیش به نسخه‌های پی سی و کنسولی آن نزدیک می‌کند.

اگرچه این آپدیت تغییرات زیادی در بازی اعمال می‌کند، اما می‌توان به تعدادی از مهم‌ترین‌های آن اشاره کرد که شامل موجودات جدیدی مانند ویندیکیتورها (نوعی ویلیجر)، میزهای طراحی نقشه‌ی جدید، روستایی‌های جدید، بلاک‌های جدید از جنس بتن، جادوهای جدید و تخم مرغ‌هایی که می‌توانید برای ساخت موجودات از آن‌ها استفاده کنید، هستند. جالب توجه است که بدانید این نسخه از بازی دارای کوتاه‌ترین زمان پشتیبانی در مقایسه با سایر نسخه‌های بازی است؛ به‌طوری که تنها دو سال پس از انتشار پشتیبانی از آن متوقف شده است. اگرچه ناچ، یکی از صاحبان پیشین کمپانی موجانگ پیش‌تر اشاره کرده بود که بازی ماین کرفت نمی‌تواند روی این کنسول به خوبی کار کند، اما صاحبان جدید Mojang و همچنین کمپانی پورت کننده‌ی بازی (Other Ocean Interactive) به خوبی توانسته بودند از پس این وظیفه‌ی سنگین، حتی برای دو سال برآیند.

بازی Minecraft دیگر روی پلتفرم‌هایی که نام آن‌ها در طول خبر ذکر شد پشتیبانی نمی‌شود و تنها روی نسخه‌های پی سی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، iOS و اندروید بروزرسانی دریافت می‌کند. در حال حاضر فیلمی با محوریت بازی Minecraft نیز با همین عنوان در حال ساخت است که پیش‌تر در زومجی خواندید که کارگردان این فیلم تغییر کرده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده