// یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

چطور بعد از سفر هوایی، انرژی خود را بازگردانیم؟

فرقی نمی‌کند بلیط هواپیمایی که خریده‌اید مربوط‌ به چه کلاس پروازی باشد، پرواززدگی در هر سفر هوایی ممکن است اتفاق بیافتد. چطور انرژی خود را بعد از پرواز بازگردانیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که با انرژی‌ سرشار، بعد از خرید بلیط هواپیما، خود را برای سفر آماده کنید و سوار هواپیما شوید؛ اما غافل از اینکه پرواززدگی در انتظارتان است و پس از نشستن هواپیما روی زمین، تمام انرژی‌ خود را از دست بدهید. در ادامه ۶ نکته برای بازگرداندن سریع انرژی توضیح خواهیم داد.

وقتی بلیط هواپیما می‌خریم و زمان پرواز فرا می‌رسد، مراحل قبل از سوار شدن هواپیما را طی می‌‌کنیم و سوار هواپیما می‌شویم. داخل هواپیما، اساسا ما جزوی از بار هستیم؛ چرا که هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم تا مسیر کوتا‌ه‌تر شود، تکان‌های هواپیما کم‌تر شود یا اینکه صندلی‌‌مان راحت‌تر شود.

چه زمانی‌که سوار هواپیما می‌شویم و چه زمانی‌که از هواپیما پیاده می‌شویم، فقط خودمان می‌توانیم مشکل پرواززدگی‌مان را حل کنیم. با دقت برنامه‌ریزی کنید تا جت لگ (پرواز زدگی) شما به‌سرعت از بین برود؛ در صورتی که اثرات پرواز روی بدنتان را نادیده بگیرید، مدت‌ها طول می‌کشد تا ساعت داخلی بدنتان به حالت اولیه‌ی خود بازگردد.

گام اول

اگر برای جلسات کاری سفر می‌کنید، جلساتی را که قرار است در مقصد برگزار شوند، براساس منطقه‌‌ای که قصد عزیمت به آن را دارید، برنامه‌ریزی کنید. این کار باعث می‌شود که با انرژی کافی برای جلسه آماده بوده و در حین جلسه در بهترین شرایط باشید. برنامه‌ریزی دقیق و زمانبندی سفر، به‌ویژه در سفرهای کوتاه لازم است.  

گام دوم

در حین پرواز، آب زیاد بنوشید. کابین‌های هواپیما شدیدا خشک هستند و خشک شدن بدن، پروسه‌ی بهبود پرواززدگی را طولانی‌تر می‌کند. اگر مطمئن نیستید که در هواپیما به شما آب داده می‌شود، بعد از اینکه از گیت امنیتی عبور کردید، مقداری آب برای پرواز خود تهیه کنید. تا وقتی که به مقصد خود نرسیده‌اید به نوشیدن آب ادامه دهید و از قهوه و کافئین دوری کنید، چون باعث می‌شوند که به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید، بنابراین آب زیادی از بدن‌تان دفع می‌شود.  

گام سوم

زمان ورود خود را بسنجید و طبق آن تصمیم بگیرید که در هواپیما بخوابید یا بیدار بمانید. در صورتی که در طول مسیر بیدار باشید و دیر به مقصد رسیدید، قطعا زمانی که هواپیما به زمین می‌نشیند خسته خواهید بود و نیاز به خواب دارید. اگر هواپیمای شما صبح یا اوایل روز به زمین نشست، سعی کنید در هواپیما بخوابید تا وقتی که به مقصد رسیدید سرحال باشید.  

گام چهارم

داخل هواپیما کمی نرمش کنید. برخیزید و کمی حرکت کششی کنید و در راهرو قدم بزنید. اگر نمی‌توانید از صندلی خود بلند شوید، روی همان صندلی تا حدودی پاهای خود را نرمش دهید. اگر در بین راه توقف دارید، در صورت امکان از هواپیما خارج شوید و قدم بزنید و نرمش‌ کنید. این کار باعث می‌شود خون بدن در جریان بیفتد و از بروز درد جلوگیری کند و درنهایت موجب کاهش زمان مورد نیاز برای بهبود شما می‌شود.  

گام پنجم

اگر هنگام صبح به مقصد رسیدید، قهوه یا نوشیدنی کافئین‌دار بنوشید. سعی کنید در طول روز چرت نزنید تا شب چرخه‌ی طبیعی خواب خود را حفظ کنید. قهوه، چای یا سودای کافئین‌دار شما را تا غروب هوشیار و بیدار نگه می‌دارد. بالعکس، اگر هنگام غروب به مقصد رسیدید، از نوشیدنی‌های کافئین‌دار دوری کنید تا چرخه‌ی عادی خواب شما به هم نخورد.  

گام ششم

اگر هواپیمای شما هنگام صبح به زمین نشست، کمی نرمش کنید، مخصوصا در صورت امکان در فضای باز زیر نور خورشید یا فضایی‌که نور مناسب دارد این کار را انجام دهید. نور و فعالیت به بدن شما کمک می‌کند تا ساعت درونی بدن خود را به حالت قبل برگردانید که درنهایت موجب تسریع بهبود شما می‌شود. اگر سخت بیدار می‌شوید، ساعت خود را کوک کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده