نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷

واکنش نویسنده فیلم Rogue One به لغو شدن بازی Star Wars

الکترونیک آرتز چند روز پیش بازی Star Wars در دست ساخت استودیو ونکوور را لغو کرد که این اقدام اعتراض نویسنده فیلم Rogue One این مجموعه را هم در پی داشته است. 

بازی‌های Star Wars در چند وقت اخیر سرنوشت خیلی خوبی نداشته‌اند؛ پس از عملکرد نه‌چندان خوب بازی Star Wars Battlefront 2 و تعطیل‌شدن استودیو ویسرال گیمز که مشغول توسعه یک نسخه جدید از سری استار وارز بود، اخیرا هم الکترونیک آرتز ادامه پروژه ویسرال را که در قالب یک بازی جهان‌باز توسط استودیو ونکوور این شرکت ساخته می‌شد به‌صورت کامل لغو کرد. این بازی که با اسم رمز Project Orca در دست ساخت بود، بنا به دلایل نامعلومی لغو شد و البته الکترونیک آرتز پس از این اتفاق اعلام کرد که هنوز متعهد به ساخت بازی‌های با‌کیفیت از مجموعه جنگ ستارگان است. 

حال این اتفاق واکنش گری ویتا، نویسنده فیلم Rogue One را هم در پی داشته است. ویتا هم سابقه نویسندگی برای فیلم‌های جنگ ستارگان را دارد و از این حیث با این مجموعه آشنا است و هم اینکه سابقه فعالیت به‌عنوان نویسنده و هم‌بنیان‌گذار سایت PC Gamer هم در کارنامه او دیده می‌شود که وی را به فردی صاحب‌نظر در حوزه بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند. ویتا در برنامه Kinda Funny نسبت به لغو شدن بازی جدید استار وارز واکنش نشان داد و گفت:

توافق بین الکترونیک آرتز و دیزنی برای ساخت بازی‌های استارز وارز در سال ۲۰۱۳ امضا شد و یک توافق ۱۰ ساله بود. حال ۵ سال از آن زمان می‌گذرد. برای چند دقیقه خودتان را در نقش رییس دیزنی تصور کنید که عملکرد بازی‌های استار وارز را بررسی می‌کنید؛ در این مدت دو نسخه از سری Battlefront منتشر شده که یکی از آن‌ها کاملا فاقد داستان بود و تقریبا هر دو آثاری متوسط بودند. علاوه بر این نسخه دوم به‌دلیل بحث خرید‌های درون برنامه‌ای یک شرمساری بزرگ نه فقط برای الکترونیک آرتز که برای دیزنی و مجموعه استار وارز بود. 

پس از آن نوبت به ساخت یک بازی خطی و داستانی از این مجموعه رسید که ایمی هنیگ، نویسنده مجموعه آنچارتد و یکی از بهترین کارگردانان داستانی صنعت بازی‌های ویدیویی سرپرستی توسعه آن را برعهده داشت. این بازی پتانسیل زیادی برای موفقیت داشت اما الکترونیک آرتز آن را هم لغو کرد و ادامه پروژه را در قالب یک اثر بلندپروازانه و جهان‌باز به استودیو ونکوور سپرد و خب دوباره آن را هم لغو کرد! این تمام کاری است که الکترونیک آرتز در این پنج سال با مجموعه استار وارز انجام داده است. 

همچنین در ادامه از ویتا سوال شد که آیا به نظر وی توافق همکاری بین دیزنی و EA برای ساخت بازی‌های این مجموعه تمدید خواهد شد که وی اعلام کرد از نظرش هیچ یک از طرفین تمایلی به تمدید این همکاری ندارند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا EA در نهایت اثری لایق نام مجموعه استار وارز خواهد ساخت یا خیر. نظرات خود را در این مورد با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده