// شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰

سرورهای بازی Atlas موقتا غیرفعال شدند

با پدیدار شدن تانک و هواپیماهای جنگنده در اثر چندنفره کلان Atlas، گریپ‌شات گیمز، استودیوی سازنده مجبور شد تا سرورهای بازی را موقتاً خاموش کند.

پس از پدیدار شدن چند نهنگ غول‌پیکر، تانک و حتی هواپیماهای جنگنده توسط متقلبین در بازی چندنفره کلان Atlas استودیو گریپ‌شات گیمز (Grapeshot Games)، یکی از شعبه‌های استودیوی سازنده Ark، یعنی وایلد‌کارد (Wildcard) مجبور شد جهت رفع مشکلات، سرورهای بازی را خاموش کند.

این اتفاق از چند روز پیش و زمانی آغاز شد که گروهی از بازیکنان تصاویری از نبرد ناوگان دریایی‌شان با کشتی‌های دشمن را از طریق توییچ به اشتراک گذاشتند. در ویدیوی یکی از کاربران به نام برک بلک، حین‌ پیشروی ناوگان به سمت جلو چندین وال غول‌پیکر با تعددی غیر معمول به شکل ناگهانی پدیدار می‌شوند.

با ادامه ویدیو ماجرا حتی عجیب‌تر هم می‌شود و چند جنگنده هوایی کشتی برک بلک را بمباران می‌کنند؛ وسیله‌ای که در دوران دزدان دریایی اثر استودیوی گریپشات حتی اختراع نشده بود. در عین حال بازیکنان دیگری نیز صحنه‌هایی از تانک زرهی به اشتراک گذاشتند که گویا توسط همان گروه از متقلبین در بازی پدیدار شده است.

این اتفاقات به سرعت در سراسر انجمن رسمی Atlas پخش شد و موجی از حواشی را به دنبال داشت، گریپ‌شات اعلام کرد که برای تحقیق مشکل به شکل موقت شبکه بازی را خاموش خواهد کرد. در بازخورد این رویداد، بلافصله جاتریش تهیه کننده‌ و مدیر انجمن Atlas طی بیانیه‌‎‎ای پاسخ داد که این «تخریب» به دلیل هک‌ها، برنامه‌های گروه سوم (ترد پارتی) یا حفره‌های امنیتی به وجود آمده است. در عوض گریپ‌شات اصرار داشت که چنین اسپان‌های غیرمجازی هنگامی روی می‌دهند که «به اکانت استیم یک ادمین نفوذ شود».

همان‌طور که انتظار می‌رفت بسیاری از بازیکنان از سیستم امنیتی ضعیف گریپ‌شات ابراز نارضایتی کردند. البته باید گفت که Atlas از زمان انتشارش تاکنون چندان اوضاع مساعدی نداشته است. گریپ‌شات در یک تصمیم فوق‌العاده عجیب Atlas را تنها برای کاربران استریم محدود کرد و زماتی هم که بازی برای همه بازیکنان در دسترس قرار گرفت به دلیل عمکلرد ضعیف با نقدهای منفی روبرو شد، همچنین یک منوی مخفی در بازی وجود داشت که نشان می‌داد بازی در اصل به عنوانی بسته الحاقی برای Ark در نظر گرفته شده است.

با همه این‌ها ظاهراً بازیکنان از Atlas لذت می‌برند و بازی هفدمین اثر محبوب در استیم با تعداد ۳۱ هزار و ۲۹۲ کاربر است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده