بهترین بازی ایکس باکس وان سال 2018 از نگاه زومجی

بهترین بازی ایکس باکس وان سال 2018 از نگاه زومجی

شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

در این بخش از بهترین‌های سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی، نامزدها و بهترین بازی سال ایکس باکس وان را معرفی می‌کنیم.

برای ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۸، بازی‌های با‌کیفیت زیادی منتشر شدند. مخصوصا پس از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، آثار مولتی‌پلتفرم متعددی با جزییات بهتری روی این کنسول اجرا شدند و همین هم عاملی برای محبوب‌تر شدن این کنسول بود. علاوه بر این مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ از سرویس گیم پس هم استفاده زیادی کرد و انتشار بازی‌های بزرگ به شکل رایگان روی این سرویس، محبوبیت خوبی برای آن فراهم آورد. در این قسمت از بهترین‌های ۲۰۱۸ زومجی، نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان خواهیم داشت:

نینتندو لبو

Sea of Thieves

سرانجام پس از سال‌ها انتظار، بازی Sea of Thieves که جدیدترین بازی استودیوی Rare است، منتشر شد. این بازی، اولین بازی این کمپانی پس از دوران کینکت نیز است و یکی از جدیدترین IPهای کمپانی مایکروسافت در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی نیز به حساب می‌آید و با اینکه انتظارات بالایی از این بازی وجود داشت و پایین‌تر از انتظار ظاهر شده است، اما بازی Sea of Thieves یک تجربه گروهی لذت بخش را برای کاربران کنسول ایکس باکس وان ایجاد کرده است. هدف این بازی ارائه یک تجربه‌ شبیه سازی از زندگی دزدان دریایی و یک تجربه چند نفره بر پایه همکاری گروهی بوده است که شما در این بازی نقش یک دزد دریایی را بر عهده دارید که می‌توانید به صورت تک نفره یا با دوستان خود با کشتی به دنبال کشف گنج، مبارزه با دیگر کشتی‌های دزدان دریایی و حتی گشت و گذار در دنیای گسترده آن بپردازید. با اینکه این بازی در شروع با مشکل محتوا مواجه بود و مشکلاتی نیز در بخش گیم پلی و مبارزات داشته است، اما با آپدیت‌ها و پشتیبانی بسیار خوب Rare، بازی Sea of Thieves توانسته یک تجربه قابل قبول از شبیه سازی زندگی یک دزد دریایی را ارائه دهد و بازیکن می‌تواند ساعت‌ها در دنیای آن به گشت و گذار و کشف گنج‌های مختلف با دوستان خود بپردازد و کشتی خود را ارتقا دهد و شخصی سازی نیز کند.

گرافیک هنری بازی یکی از نکات برجسته و قوت بازی است و دریای بازی یکی از طبیعی‌ترین و بهترین دریاها و آب‌های دنیای بازی است که به بهتر شدن تجربه بازی بسیار کمک کرده است. بازی Sea of Thieves شاید در ابتدا با مشکل کمبود محتوا مواجه بوده است، اما بازی پتانسیل بسیار بالایی دارد و بسته‌های الحاقی آن نیز به بهتر شدن تجربه بازی نیز بسیار کمک کرده است و همچنین Rare و مایکروسافت نیز به ادامه پشتیبانی و بهتر شدن این بازی در آینده همچنان متعهد هستند. بازی Sea of Thieves شاید بازی بی نقصی نباشد، اما می‌توان از این بازی به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۸ نام برد.

بهترین بازی نینتندو سوییچ

Ashen

مقاله مرتبط

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ سرانجام شاهد انتشار بازی Ashen بودیم. این بازی، اولین بازی استودیوی نیوزلندی A44 است که در کنفرانس خبری مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ به صورت انحصاری تحت برنامه ID@Xbox برای کنسول ایکس باکس وان معرفی شد. بازی Ashen، یک بازی مستقل اکشن نقش آفرینی است که شما می‌توانید آن را به صورت تک نفره یا یک تجربه چند نفره بازی کنید که در آن، شما در یک دنیای فانتزی بسیار گسترده و تو در تو باید با موجودات مختلف بجنگید. برای ساخت این بازی، از مجموعه بازی Dark Souls الهام گرفته شده است و گیم پلی آن نیز شباهت‌های بسیار زیادی نیز دارد، اما این موضوع به معنای آن نیست که بازی قرار است یک کپی از این مجموعه محبوب باشد. A44 تلاش کرده تا تجربه متفاوتی را در بازی Ashen خلق کند و به عنوان اولین بازی این استودیو، می‌توان گفت که آن‌ها تا حد زیادی نیز به این مهم دست پیدا کرده‌اند. طراحی و گرافیک هنری بسیار زیبای بازی یکی از نقاط برجسته آن است و محیط‌ها از تنوع خوبی نیز برخودار هستند.

از نکات قابل توجه دیگر این بازی می‌توان به تنوع بالای دشمن‌ها و باس‌ فایت‌های بازی اشاره کرد و هوش مصنوعی بازی به خصوص در مورد شخصیت همراه، نیز در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد. همچنین برخلاف مجموعه سولز، بازی Ashen روایت و داستان سرایی سر راستی دارد. ما در بازی Ashen کنترل شخصیتی را بر عهده داریم که آخرین امید بشریت است و شما در آن وظیفه دارید تا با تاریکی و موجودات آن مبارزه کنید و در واقع ما شاهد روایت دوباره یک داستان کلاسیک در قالب یک دنیای فانتزی بسیار زیبا هستیم. این بازی می‌تواند شما را ساعت‌ها در دنیای خود غرق کند و این موارد می‌تواند به خوبی نشان دهد که چرا بازی Ashen شایستگی بسیاری برای حضور در فهرست بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۸ دارد.

assassin's

Assassin's Creed Odyssey

مجموعه بازی Assassin's Creed یکی از مجموعه‌های بسیار محبوب دنیای ویدیویی در سبک اکشن، ماجراجویی جهان باز و مخفی کاری است که شروع چندان قدرتمندی در نسل هشتم نداشت، اما یوبی سافت با انتشار بازی Assassin's Creed: Origins در سال گذشته نشان داد که این مجموعه در حال بازگشت به روزهای خوب گذشته است. حال پس از یک سال شاهد انتشار نسخه دیگری از این بازی هستیم که اتفاقات آن این‌بار در کشور یونان جریان دارد. یوبیسافت کبک وظیفه ساخت بازی Assassin's Creed Odyssey را بر عهده داشته که این بازی در واقع براساس نسخه Origins این مجموعه ساخته شده، اما به معنای آن نیست که تغییراتی در آن ایجاد نشده است. در بازی Assassin's Creed Odyssey شاهد گسترش المان‌های RPG مثل اضافه شدن سیستم دیالوگ و تصمیمات هستیم که تصمیمات شما روی روند بازی نیز تاثیر خواهد گذاشت. شما در ابتدای بازی می‌توانید شخصیت خود را از بین یک خواهر و برادر که الکسیوس و کاساندرا نام دارند، انتخاب کنید و سپس به ماجراجویی در دنیای گسترده و غنی آن بپردازید. بازی دارای محیط متنوعی است و کشتی نیز به بازی بازگشته است. شما می‌توانید با کشتی به جزایر مختلف بازی سفر کنید که مانند نسخه‌های سوم و چهارم قابلیت شخصی سازی و ارتقا نیز در آن وجود دارد. سیستم مبارزات بازی مانند Origins است، اما بسیار بهبود پیدا کرده و تنوع بیشتری نیز برای آن در این نسخه در نظر گرفته شده است.

دنیای Odyssey بسیار بزرگ است و در این نسخه شاهد استفاده از المان‌های ماور الطبعیه نیز هستیم که شما می‌توانید با موجودات افسانه‌ای یونان قدیم مثل مدوسا نیز بجنگید که این موضوع باعث افزایش تنوع گیم پلی و بخش داستانی بازی شده است. بخش داستانی بازی Assassin's Creed Odyssey به خوبی دنیای یونان باستان را به تصویر می‌کشد و با وجود شباهت‌هایی که به نسخه قبلی دارد، یک تجربه جدید و حتی بهتر را به طرفداران مجموعه Assassin's Creed ارائه می‌دهد که این بازی نسبت به نسخه گذشته بیشتر یک بازی تقریبا RPG با قابلیت شخصیت سازی بسیار بالا است که توانسته گیم پلی جذاب و متنوعی را نیز ارائه دهد. کاربران کنسول Xbox One X می‌توانند این بازی را با رزولوشن 4K تجربه کند تا تجربه بهتری را در گشت گذار در دنیای زیبا و بسیار بزرگ آن داشته باشند. بازی Assassin's Creed Odyssey با وجود همه نکات مثبت و منفی، یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۸ است که قطعا شایستگی کاملی را برای حضور در فهرست بهترین‌های کنسول ایکس باکس وان نیز دارد.

red dead 2

Red Dead Redemption 2

8 سال پیش بود که راکستار بازی Red Dead Redemption را منتشر کرد که این بازی با استقبال بسیار گسترده بازی‌بازها مواجه شد. از آن زمان بسیای از طرفداران این مجموعه به دنبال قسمت بعدی این بازی بودند و حال سرانجام امسال راکستار بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر کرد که تجربه بسیار متفاوت و جدیدی را در این مجموعه به بازیکن ارائه می‌دهد. قسمت دوم این بازی در واقع پیش درآمدی بر اتفاقات قسمت اول است و اتفاقات آن در سال ۱۸۹۹ که ۱۲ سال قبل از اتفاقات بازی Red Dead Redemption می‌شود، در غرب وحشی جریان دارد. برخلاف قسمت اول که شما کنترل شخصیت جان مارستون را بر عهده داشتید، در بازی Red Dead Redemption 2 شما کنترل آرتور مورگان را بر عهده دارید که یک هفت تیرکش تحت تعقیب مقامات دولتی است و او و جان مارستون و شخصیت‌های دیگر بخشی از گروه داچ هستند. با اینکه از جان مارستون به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی نام برده می‌شود، اما راکستار با آرتور مورگان نشان داد که چگونه می‌توان شخصیت بسیار محبوب دیگری را خلق کرد که حتی روی دست شخصیت قبلی نیز بلند شود و از آن به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های خلق شده این کمپانی و همچنین یکی از بهترین شخصیت‌های نسل هشتم یاد شود. دنیای بازی Red Dead Redemption 2 فقط بزرگ‌تر نشده است و جزئیات و گرافیک بازی پیشرفت بسیار قابل توجه‌ی نسبت به نسخه قبل کرده است. بازی دارای تعامل بسیار بالا با محیط و دنیای پیرامون آن است و راکستار توانسته به بهترین شکل ممکن این بازی را به دنیای واقعی نزدیک‌تر کند. هر کار شما در اتفاقات بازی روی اتفاقاتی که در آینده با آن مواجه خواهید شد، تاثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر شخصی سازی و واقع گرایی بالای بازی، تعامل با اسب خود نیز افزایش پیدا کرده و در واقع اسب دیگر فقط یک وسیله برای گشتن در محیط نیست و باید به آن مثل نیازهای شخصی آرتور مورگان توجه کنید. دنیای بازی غنی‌تر و عمیق‌تر از قبل شده و علاوه بر بخش داستانی بسیار طولانی و قوی، بازی مراحل فرعی و کارهای زیادی را برای تجربه بازیکن‌ها قرار داده که باعث می‌شود شما ساعت‌های بسیار زیادی را فقط صرف گشت و گذار در دنیای بسیار بزرگ و زیبای آن کنید. بخش آنلاین بازی شاید شما را فعلا ناامید کند، اما بخش داستانی بازی Red Dead Redemption 2 تجربه فراموش نشدنی و بی نظیر در نسل هشتم است و این بازی نه تنها یکی از بهترین بازی‌های امسال است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم نیز است که کاربران ایکس‌باکس وان ایکس می‌توانند تجربه لذت بخش 4K را نیز با این بازی تجربه کنند.

forza 4

Forza Horizon 4

دو سال پیش اگر از هر طرفدار مجموعه فورزا سوال می‌پرسیدید که نسخه‌ای بهتر از بازی Forza Horizon 3 عرضه خواهد شد یا خیر، به شما جواب منفی می‌دادند. حال دو سال پس از آن استودیوی پلی گراند که امروز بخشی از کمپانی مایکروسافت است، نشان داده مجموعه بازی Forza Horizon هنوز پتانسیل‌های بسیاری دارد و طرفداران سخت در اشتباه بوده‌اند. بازی Forza Horizon 4، جدیدترین نسخه جهان باز و آرکید مجموعه فورزا است که این بار شما را به بریتانیا آورده و تجربه بسیار متفاوتی را ارائه کرده است. قسمت جدید مجموعه فورزا هورایزن نه تنها شما را به یک محیط جدید آورده، بلکه تغییرات بسیار زیادی را نسبت به نسخه‌های قبلی خود نیز داشته است. بدون شک مهمترین تغییر بازی Forza Horizon 4 چهار فصل بودن آن است که طبق آن شما به مدت یک هفته در یک فصل از این بازی به انجام مسابقات و زدن رکورد‌های مختلف خواهید پرداخت. با این حال، تجربه هر فصل با فصل دیگر بسیار تفاوت دارد و هر فصل چالش‌های مخصوص به خود را برای شما خواهند داشت. مسابقات Forza Horizon 4 به بخش‌های مختلف تقسیم شده که به‌جای یک مسابقه جایزه بزرگ، هر نوع مسابقه یک مسابقه جایزه بزرگ مختص به خود دارد. گرافیک بازی نسبت به نسخه پیشین به خصوص در نسخه 4K، پیشرفت داشته و تجربه طبیعی‌تر و بهتری را از یک مسابقه ماشین سواری ارائه داده است. پلی گراند بیش از ۴۲۰ ماشین مختلف را برای بازی Forza Horizon 4 لایسنس کرده است که شما می‌توانید با یک ماشین اسپورت یا یک ماشین کلاسیک و حتی با کامیون به مسابقه با رقیبان خود بپردازید. بخش آنلاین بازی دارای بخش‌های جدید و متنوع‌تری نسبت به نسخه‌های قبل شده تا با دوستان خود لذت رانندگی متفاوت و جدیدی را در این بازی تجربه کنید. بخش فورزاتن بازی نیز کاملا تغییر کرده است و باعث ایجاد هیجان و رقابت بیشتر نسبت به گذشته است. علاوه بر این، بخش باکت‌لیست جای خود را به بخش‌های مختلف داستانی کوتاه داده که هرکدام تجربه‌های جالب و متفاوتی را برای شما خواهند داشت.

همچنین مانند نسخه‌های قبل، بازی Forza Horizon 4 نیز دارای مسابقات شوکیس و یافتن ماشین‌های قدیمی نیز است که تجربه فراموش نشدنی را برای شما خواهند داشت. بازی Forza Horizon 4 نشان داد که هنوز این مجموعه می‌تواند بزرگ‌تر و بهتر شود و این قسمت از بازی با تجربه متفاوت از ۴ فصل یک بار دیگر نشان داد که چرا این مجموعه را بهترین انحصای حال حاضر کنسول ایکس باکس و یکی از بهترین‌های نسل هشتم می‌دانند و بازی Forza Horizon 4 بدون شک بهترین و کامل‌ترین نسخه بازی Forza Horizon است که تا به امروز منتشر شده است و شاید به جرات بتوان گفت که بهترین بازی ریسینگ در نسل هشتم نیز بوده است و به همین دلیل است شاید هیچ بازی شایسته‌تر از بازی Forza Horizon 4 برای برنده شدن در این بخش نباشد که توانسته با ارائه‌ تجربه ۴ فصل و تغییرات گسترده در سیستم مسابقات و دیگر بخش‌های آن، یکی از بهترین تجربه‌های نسل هشتم را خلق کند.

پس بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر هستند:

  • Forza Horizon 4
  • Red Dead Redemption 2
  • Assassin's Creed Odyssey
  • Ashen
  • Sea of Thieves

نظرسنجی بهترین بازی ایکس‌باکس وان به پایان رسید و فورتزا هورایزن 4 بهترین بازی این بخش از دید کاربران زومجی انتخاب شد:

بهترین بازی ایکس باکس وان

همچنین نظرسنجی بهترین بازی سوییچ هم به پایان رسیده است که می‌توانید نتیجه آن را در مطلب مربوطه مشاهده کنید. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده