// شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

تور مجازی دبی؛ شانگریلای خاورمیانه

دبی، پرجمعیت‌ترین و محبوب‌ترین شهر امارات، شانگریلای خاورمیانه و نمادی درخشان از نظام سرمایه‌داری عرب و غرب است. این‌بار با تور مجازی سفری مجازی به این شهر دیدنی را تجربه کنید.

در اصل قدمت دبی به قرن هفتم میلادی باز می‌گردد؛ بااین‌حال، برخی بزرگ‌ترین شهر امارات و پایتخت آن، دبی، را به‌عنوان شهری تاریخی و با قدمتی کهن می‌شناسند. بهترین توصیف برای دبی می‌تواند در این عبارت خلاصه شود: «شهری از آینده». در هیچ‌کجای دیگر این کره خاکی تا این اندازه و به این تعداد آسمان‌خراش‌های بلند و خیره‌کننده‌ی فوق مدرن را یک‌جا نخواهید دید؛ آسمان‌خراش‌هایی که از نظر طراحی و فناوری‌‌های به‌کاررفته گاه از روزگار خود فرسنگ‌ها جلوتر زده‌اند.

این‌ها تنها تعداد معدودی از جاذبه‌های دیدنی تور دبی هستند: برج خلیفه که هم‌چون گلی در صحرایی خشک و برهوت سربرآورده است؛ هتل هفت ستاره برج‌العرب که مانند بادبانی در جزیره‌ای مصنوعی برافراشته شده است (هزینه اقامت در این هتل تنها برای یک شب از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود)؛ ۱۵۰ هزار فواره موزیکال که درحالی‌که موسیقی سنتی عربی در پس‌زمینه پخش می‌شود بیش از ۸۳ هزار لیتر آب را به هوا پرتاب می‌کنند؛ مجموعه‌ای از جزایر مصنوعی خیره‌کننده چون جزایر نخلی شکل جمیرا (درختی غول‌پیکر که در سواحل خلیج فارس نقش بسته است) و جزایر جهان که به زیبایی به شکل قاره‌های دنیا روی خلیج فارس کشیده شده‌اند.

تور دبی

تمام این‌ها تنها آغازی برای فهرست بلند و بالای جاذبه‌های دبی است. بزرگ‌ترین مرکز خرید و تعطیلات خاورمیانه یعنی دبی مال (Dubai Mall) که بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا را در دل خود جای داده است، دبی مارینا (Dubai Marina) که بزرگ‌ترین و منحصربه‌فردترین لنگرگاه قایق‌های تفریحی در جهان است و فرودگاه دبی که سال‌ها است از نظر درازا از رقبای خود پیشی گرفته، در این فهرست قرار دارند. 

نکته جالب توجه دباره دبی این است که تمام سازه‌‌ها و مکان‌هایی که در دبی وجود دارند یا دارای یک رکورد جهانی‌اند یا در منطقه پیش‌گام و نو به حساب می‌آیند؛ گاهی هم هر دوی این‌ها صدق می‌کنند. برای مثال اسکی دبی؛ تفرجگاه اسکی سرپوشیده دبی نه‌تنها بزرگ‌ترین در نوع خود در منطقه است بلکه اولین تفرجگاه اسکی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

در سفر به دبی حتی در گرمای ۳۰ درجه هم می‌توان از اسکی کردن در آنجا لذت برد؛ به نظرتان فوق‌العاده نیست؟ این دقیقا همان چیزی است که سرمایه‌داران دبی در پی‌اش هستند: شگفت‌زده کردن و تاثیرگذاری با معرفی ایده‌های جدید و منحصربه‌فرد.

حتی آب‌وهوای دبی هم در این رقابت و در به‌دست آوردن لقب «بهترین بهترین‌ها» سهم داشته است. به خاطر متوسط دمای ۳۵٫۵ درجه سانتی‌گراد در این شهر، دبی را به‌عنوان یکی از گرم‌ترین شهرهای دنیا نیز می‌شناسند و در آخر، سواحل دبی نام این شهر را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های جهان به دنیا شناسانده است.

تور دبی

بگذارید گذری هم به گذشته داشته باشیم: سال‌ها قبل، دبی به‌عنوان صادرکننده مروارید کم‌کم شکل گرفت؛ اما در اواخر قرن بیستم دیگر قادر نبود تنها با این تجارت کوچک به حیات خود ادامه دهد. امروزه اما، امارات سهم بزرگی در تولیدات جواهرات طلای دنیا دارد و قیمت طلا در دبی به‌حدی مناسب است که کمتر کسی در دبی می‌تواند وسوسه خرید یک نیم چمدان پر از طلا را از خود دور کند.

خلاصه کلام اینکه دبی شهری رویایی است، برگی از یک کتاب علمی - تخیلی، تصویری حقیقی از به تحقق پیوستن عجیب‌ترین و رویایی‌ترین ایده‌های بشری.

امیدواریم تصاویر و عکس‌های پانوراما بتوانند شکوه این شهر فوق‌العاده دیدنی را به‌خوبی انتقال بدهند:

تور مجازی دبی


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده