نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

عرضه بازی موبایل Westworld به علت شکایت بتسدا متوقف شد

بازی موبایل Westworld به خاطر شکایت بتسدا در مورد استفاده از کدهای Fallout Shelter به پایان راه رسید.

اوایل تابستان بود که خبری در مورد شکایت کمپانی بتسدا (Bethesda) از سازندگان بازی موبایل Westworld منتشر شد؛ شکایتی که بتسدا علت آن را استفاده از کدهای بازی Fallout Shelter در بازی Westworld می‌دانست. مدت‌ها از آن ماجرا گذشت، تا اینکه سرانجام خبر رسیده که کمپانی برادران وارنر به عنوان ناشر بازی مجبور شده است آن را از فروشگاه‌های اندروید و iOS بردارد.

این اتفاق تنها چند روز بعد از لغو دادخواست بتسدا رخ داده است و هرچند بیانیه رسمی‌ای در این زمینه شاهد نبوده‌ایم، ولی احتمالاً مراحل قانونی به شکلی جلو رفته است که برادران وارنر و سازنده بازی Westworld یعنی Behaviour Interactive مجبور شده‌اند بازی را از فروشگاه‌های آنلاین حذف کنند تا با مشکلات بزرگ‌تری مواجه نشوند. البته پیش از این برادران وارنر این قضیه را انکار کرده بود و بازی وست‌ورلد را برگرفته از Fallout Shelter نمی‌دانست، ولی در هر حال نمی‌شد منکر شباهت‌هایی بین دو بازی شد که اتفاقاً هر دو هم ساخته‌ی Behaviour Interactive بودند؛ شباهت‌هایی در این حد که حتی یکی از باگ‌های فال‌اوت شلتر دقیقاً به همان شکل در بازی وست‌ورلد هم وجود داشت.

هرچند ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۵ دی ۱۳۹۷)‌ آخرین روزی بود که این بازی موبایل در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور قرار داشت و بعد از آن حذف شد، ولی افرادی که پیش از این به سراغ بازی رفته‌اند می‌توانند تا ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ۱۳۹۸) با آن سرگرم باشند و البته در این مدت خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود.

در پایان نظر شما را به بیانیه‌ای جلب می‌کنیم که سازندگان بازی وست ورلد منتشر کرده‌اند:

امیدواریم تا امروز از تجربه بازی وست‌ورلد لذت برده باشید. متأسفانه باید اعلام کنیم که پارک تفریحی ما از این به بعد در دسترس نخواهد بود و نمی‌توانیم پذیرای مهمانان جدید باشیم. بازی از روی اپ استور و گوگل پلی حذف شده است و در تاریخ ۱۶ آوریل هم به شکل کامل متوقف خواهد شد. از این پس نمی‌توانیم به فروش واحدهای پولی بازی بپردازیم و اگر از این واحدها در اختیار دارید هم باید آن‌‌ها را تا تاریخ ذکر شده خرج کنید.

واقعاً متأسفیم که بازی موبایل وست‌ورلد به پایان راه خود رسید. در این مدت تلاش زیادی کردیم تا محتویات مناسبی برای بازیکن‌ها طراحی کنیم تا از آن‌ها لذت ببرند و از طرفداران خود بابت علاقه و اشتیاقی که برای تجربه بازی از خود نشان دادند تشکر می‌کنیم.

از همه شما بابت پشتیبانی از وست‌ورلد ممنونیم و امیدواریم مدت زمان باقی‌مانده را به بهترین شکل ممکن با بازی سرگرم شوید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده