نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران؛ ادامه صدرنشینی قانون مورفی

در این گزارش فروش سینمای ایران از ادامه صدرنشینی «قانون مورفی» گفته‌ایم و گیشه را به صورت کلی بررسی کرده‌ایم.

گیشه سینمای ایران درگیر همان فرمول همیشگی است؛ منظور دقیقا این فرمول است: اکران یک فیلم ترجیحا کمدی و فروش بی‌رقیب آن فیلم. «قانون مورفی»، تازه‌ترین ساخته‌ی رامبد جوان، جدیدترین فیلم قرار گرفته در این فرمول تکراری است. این فیلم سینمایی تنها دو هفته روی پرده بوده و در هفته گذشته ۱۳۷ سینما در اختیار داشته است. ساخته‌ی جدید رامبد جوان یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومان در هفته‌ی گذشته و در مجموع ۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان فروخته است. اما پر واضح است که این فیلم ایرانی در ابتدای راه است و فروش بالایی خواهد داشت و البته با نگاهی به وضع حال حاضر سینمای ایران می‌توان دریافت که اکران فیلم‌هایی مانند «درساژ» با آن‌همه جایزه و حضور بین‌المللی «تقریبا» ممکن نیست ترمز فیلم «قانون مورفی» را در گیشه بکشد.

فیلم قانون مورفی

رتبه دوم این هفته نیز در اختیار یک فیلم سینمایی کمدی است؛ فیلم سینمایی «مارموز»، ساخته‌ی جدید کمال تبریزی که در ژانر طنز جلوی دوربین رفته است، در پنجمین هفته‌اش ۱۳۴ سینما در اختیار داشت و ۵۷۸ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی با درآمد این هفته‌اش ۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان فروخت. در رتبه‌ی بعدی یک کمدی عامه پسند دیگر قرار دارد: «کلمبوس»، ساخته‌ی هاتف علیمردانی. این فیلم سینمایی برای ششمین هفته در ۱۲۳ سینما روی پرده رفت و ۵۷۵ میلیون تومان کسب کرد. «کلمبوس» حالا در مجموع ۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان فروخته است.

مارموز

رتبه چهارم اما در اختیار یک فیلم کمدی نیست؛ فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه»، جدیدترین ساخته‌ی جنگ‌محور پیمان معادی، چهارمین فیلم پرفروش این هفته است. این فیلم سینمایی در ششمین هفته‌اش ۹۰ سینما در اختیار داشت و ۴۵۱ میلیون تومان فروخت. «بمب؛ یک عاشقانه» حالا در مجموع ۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان فروخته است. ساخته‌ی پیمان معادی تنها فیلم غیرکمدی بین پنج فیلم پرفروش این هفته است. رتبه پنجم هفته به یک فیلم کمدی دیگر تعلق دارد و به این ترتیب جمع کمدی‌های عامه پسند در بالای جدول فروش جمع است. فیلم سینمایی «تخته گاز»، ساخته‌ی محمد آهنگرانی که اولین هفته اکرانش را تجربه می‌کند در این هفته ۵۴ سینما در اختیار دارد و ۲۵۷ میلیون تومان نیز فروخته است. شما در ادامه می‌توانید آمار فروش دَه فیلم برتر هفته قبل را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱قانون مورفی۲۱,۶۳۶,۱۰۶,۰۰۰
۲مارموز۵۵۷۸,۴۴۷,۰۰۰
۳کُلمبوس۶۵۷۵,۳۱۴,۰۰۰
۴بمب؛ یک عاشقانه۶۴۵۱,۴۱۵,۰۰۰
۵تخته گاز۱۲۵۷,۳۷۰,۰۰۰
۶ دزد و پری ۲ ۳۲۵۱,۴۶۶,۰۰۰
۷اتاق تاریک۴۱۶۵,۴۸۳,۰۰۰
۸پاستاریونی۷۱۴۱,۳۳۷,۰۰۰
۹درساژ۳۱۰۹,۸۷۱,۰۰۰
۱۰پیشونی سفید ۲۱۴۳۸,۴۹۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده