نویسنده: رضوان دشتی
// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶

الکترونیک آرتز به ساخت بازی‌های Star Wars ادامه خواهد داد

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که حتی پس از کنسل شدن آخرین پروژه از مجموعه Star Wars همچنان قصد دارد به ساخت بازی‌های جدیدی از دنیای جنگ ستارگان بپردازد.

به‌نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز (EA) همیشه حواشی زیادی به‌دنبال دارد. این ناشر بزرگ به‌تازگی اعلام کرد که ساخت ‍بازی معرفی نشده از دنیای جنگ ستارگان را که انتظار می‌رفت به یک بلاک‌باستر تبدیل شود کنسل کرده است؛ اما با این‌ حال قصد دارد جو منفی‌ای را که پیرامون این شرکت شکل گرفته است از بین ببرد و در همین راستا در مصاحبه با ورایتی (Variety) اعلام کرد که کاملا متعهد است تا به ساخت بازی‌های Star Wars ادامه دهد. EA گفت:

به یک‌باره گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با یکی از پروژه‌های Star Wars ما شکل گرفته است. به‌عنوان بخش طبیعی از یک فرایند تولید محتوا، قصد داریم دستاوردهای بزرگی را که تیم ونکوور در این پروژه داشته‌اند ادامه دهیم و از آن‌ها در بازی‌ها و محتوای دیگری از دنیای جنگ ستارگان استفاده کنیم. ما متعهد هستیم تا بازی‌های بیشتری از مجموعه Star Wars بسازیم و در رابطه با بازی Star Wars Jedi: Fallen Order که توسط استودیوی ریسپاون (Respawn) در حال ساخت است بسیار هیجان‌زده هستیم. در زمان مناسب اطلاعات بیشتری را با شما در میان خواهیم گذاشت.

روز گذشته خبری منتشر شد که از کنسل شدن پروژه جدید Star Wars که قرار بود به یک بازی جهان‌باز تبدیل شود، حکایت داشت. آن پروژه Orca نام داشت که در اصل ادامه دهنده پروژه Ragtag از استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) بود. متاسفانه استودیوی ویسرال گیمز نیز توسط EA تعطیل شد. EA از زمان خرید حق امتیاز این مجموعه لوکاس‌ فیلم/ دیزنی تاکنون تنها دو بازی AAA از دنیای جنگ ستارگان منتشر کرده است که توسعه‌ آن‌ها بر عهده استودیوی دایس (DICE) بوده و با نام Star Wars Battlefront شناخته می‌شوند.

جالب اینجا است که این دو بازی هم مناقشات زیادی را به‌دنبال داشته‌اند. قسمت اول به‌دلیل سیزن پس و قسمت دوم به‌خاطر لوت‌باکس‌ها و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نارضایتی‌ بسیاری از بازیکنان را برانگیخت. تنها پروژه دیگری که گفته می‌شود در دنیای جنگ ستارگان جریان دارد، Jedi: Fallen Order نامیده می‌شود که توسط استودیوی ریسپاون، سازنده مجموعه Titanfall، در حال ساخت است. الکترونیک آرتز به غیر از عنوان این اثر، جزئیات دیگری از آن را منتشر نکرده است.

با همه این تفاسیر، باور داشتن به بیانیه EA کار چندان راحتی نیست. این شرکت در ابتدا از برنامه‌های بلندپروازانه خود در قبال مجموعه Star Wars تعریف می‌کرد، اما همه آن شور و اشتیاق تنها به انتشار دو بازی ختم شد. باید منتظر ماند و دید که الکترونیک آرتز چه برنامه‌هایی برای Jedi: Fallen Order دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده