// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸

بازی Salt and Sanctuary روی ایکس باکس وان منتشر خواهد شد

کاربران ایکس باکس وان می‌توانند در تاریخ ۱۷ بهمن ماه بازی Salt and Sanctuary را روی پلتفرم خود تجربه کنند.

در سال‌های اخیر شاهد بازی‌های مختلفی بوده‌ایم که با الهام گرفتن از مجموعه Dark Souls، در قالبی دو بعدی ساخته شده‌اند، اما در این میان بازی Salt and Sanctuary را می‌توان اثری موفق و به‌یادماندنی دانست که یک تجربه‌ی سایداسکرولینگ سولز محور را در دسترس کاربرانش قرار داد. Salt and Sanctuary در ابتدا برای پلی استیشن 4 عرضه شد، در ادامه برای پی سی، لینوکس، مک، نینتندو سوییچ و پلی استیشن ویتا هم در دسترس قرار گرفت و طبق آخرین آمار منتشر شده ۹۰۰ هزار نسخه فروش داشته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو اسکا (Ska Studios)، سازنده بازی Salt and Sanctuary، اعلام کرده است که این بازی برای ایکس باکس وان هم عرضه خواهد شد. در پورت نسخه‌ی ایکس‌باکس وان استودیو BlitWorks با اسکا استودیوز همکاری خواهد کرد. مایکل و جیمز سیلوا، موسسین استودیو Ska، در این باره می‌گویند:

به‌خاطر محبوب بودن بازی The Dishwasher میان کاربران Xbox One و همچنین اهمیت بالای این بازی برای ما و استودیو Ska، ایکس‌باکس وان جایگاه ویژه‌ای در قلب‌مان دارد. اشخاصی که به ما ایمیل زدند که Salt and Sanctuary روی ایکس‌باکس وان پورت شود، می‌توانند منتظر عرضه این بازی باشند.

داستان بازی روایت‌گر گروهی است که کشتی‌شان غرق شده است و خود را در یک جزیره پیدا می‌کنند. در ادامه آن‌ها آیتم Mantle of the Saltborn را پیدا خواهند کرد و باید برای پیدا کردن پرنسس گم‌شده در جریان غرق شدن کشتی، جزیره را بگردند. از حیث گیم‌پلی هم بازی Salt and Sanctuary دارای المان‌های عمیق بازی‌های نقش آفرینی و سلاح‌ها و مهارت‌هایی است که در یک سیستم درختی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. بازی Salt and Sanctuary در تاریخ ۱۷ بهمن ماه (۶ فوریه) برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

در ادامه می‌توانید ویدیو معرفی این بازی روی ایکس‌باکس وان را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Salt and Sanctuary توانست از زومجی نمره‌ی ۸.۵ را دریافت کند. زومجی در توضیحات بررسی خود نوشته است:

Salt and Sanctuary برخلاف حجم بالایی از بازی‌های دیگر کمپانی‌های بزرگ، سایه‌ای از پول‌هایی نیست که سرمایه‌گذاران دنیای بازی‌های رایانه‌ای با حساب و کتاب کم و زیاد شدن‌شان دست به خلق آن زده باشند. این ساخته‌ی جذاب، بدون شک تنها حاصل فعالیت صادقانه‌ی اشخاصی است که سرگرمی‌سازی را دوست دارند و می‌دانند چگونه می‌توان فقط با یک محیط دوبعدی، ساعاتی شگفت‌انگیز و مبارزاتی سخت و نیازمند فکر و دقت را تحویل مخاطبانی داد که پس از مدت‌ها دل‌شان فقط تفریح می‌خواهد. حال این وسط اگر بازی عیوبی مانند داستان‌پردازی ضعیف هم داشته باشد ایرادی ندارد، چرا که این اثر در گیم‌پلی و اغلب موارد دیگر آن‌قدر عالی است که لذت‌بخش بودن آن برای بازیکنان جدی‌تر امروز، اما و اگری ندارد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده