// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

کمپانی MSI از جدید‌ترین کارت‌ گرافیک خود با نام RTX 2080 Ti Lightning Z رونمایی کرد

کمپانی MSI از جدید‌ترین پرچمدار خود با نام MSI RTX 2080 Ti Lightning Z رونمایی کرد.

کمپانی بسیار محبوب MSI امسال در نمایشگاه 2019 CES از جدیدترین کارت گرافیک پرچمدار خود یعنی محصول زیبا و قدرتمند GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z رونمایی کرد. این کارت‌گرافیک به نوعی بزرگترین محصول ارائه شده توسط کمپانی مذکور است و با داشتن یک مدار تغذیه‌ی قدرتمند ۱۹ فاز و تجهیز شدن به ۳ کانکتور تغذیه‌ی ۸ پین نشان می‌دهد که این کارت برای اورکلاک و رسیدن به بالاترین حد ممکن از عملکرد خیره‌کننده، طراحی شده است.

MSI RTX 2080 Ti Lightning Z

این کارت‌گرافیک از فناوری dual BIOS پشتیبانی می‌کند؛ لازم به ذکر است که بایوس پیش‌فرض این محصول بر روی فرکانس هسته‌‌ی ۱۷۷۰ مگاهرتز اورکلاک شده و بایوس ثانویه نیز تنها برای پیکربندی LN2 استفاده می‌شود و روی سرعت هسته‌ی مرجع از شرکت NVIDIA کار می‌کند؛ اما باید یادآور شد که در حالت دوم مقدار محدودیت مصرف کارت یا همان power limit تا ۳۵۰ وات افزایش داشته است. کانکتور‌های خروجی تصویر در این محصول شگفت‌انگیز شامل سه درگاه DisplayPort، یک درگاه HDMI و یک عدد پورت USB نوع Type-C است که برای استفاده از قابلیت VirtualLink در این محصول تعبیه شده است.

هیت‌سینک این کارت غول‌پیکر به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی فضایی معادل سه اسلات از کیس شما را به خود اختصاص خواهد داد. از طرف دیگر وزن این محصول آنقدر زیاد است که هیچ مادربوردی توانایی تحمل آن را ندارد، به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه صدمه‌ی احتمالی به درگاه PCIe و خم شدن آن، شرکت MSI به همراه این محصول یک براکت پشتیبان نیز ارائه می‌کند، که باعث جلوگیری از خم شدن کارت به سمت پایین و توزیع نیرو بر روی بخش‌های فلزی پشت کیس می‌شود.

MSI RTX 2080 Ti Lightning Z

هیت‌سینک مورد استفاده نیز به ۸ عدد لوله انتقال حرارت مجهز شده است که مستقیما با پردازنده‌ی گرافیکی در تماس بوده و می‌توانند حرارت تولیدی از این کارت را سریعا به پره‌های آلمینیومی طراحی شده در زیر فن‌ها انتقال دهند. در این محصول شرکت MSI از سه عدد فن خانواده‌ی TORX برای تهویه استفاده کرده است و اعلام کرده که دو عدد از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی بصری Phantom of Lighting این شرکت را خواهند داشت. این فناوری به نوعی یک سیستم نورپردازی است که توسط نرم افزار اختصاصی Dragon Center قابلیت کنترل دارد و میتوانند جلوه های مختلف نورپردازی را بر روی تیغه این فن ها قابلیت شخصی‌سازی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا به وسیله‌ی آن رنگ‌بندی و نورپردازی مورد نظر خود را به LEDهای نوع RGB روی این خنک‌کننده اعمال کنند.

MSI RTX 2080 Ti Lightning Z

یک پنل OLED نیز در این محصول تعبیه شده است که نمایش اطلاعاتی از قبیل سرعت کلاک فعلی، ولتاژ، درجه حرارت را ممکن می‌سازد؛ کاربران همچنین می‌توانند در صورت علاقه یک انمیشن کوتاه شخصی نیز به واسطه‌ی آن نمایش دهند. بک‌پلیت کارت مذکور از جنس الیاف فیبرکربن طراحی شده و همانند فن‌های خنک‌کننده، از سیستم نورپردازی Mystic Light RGB شرکت MSI نیز پشتیبانی می‌کند. براساس گزارشات، کارت گرافیک MSI RTX 2080 Ti Lightning Z طی سه ماهه‌ی اول سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت،با این وجود هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت آن اعلام نشده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده