نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

قیمت تندر 90 در سایت دیوار

آیا می‌دانید با چند میلیون تومان می‌توان صاحب ال 90 شد؟ در ادامه از قیمت تندر 90 در سایت دیوار و مدل ال 90‌ ای گفته‌ایم.

با چند میلیون تومان صاحب ال 90 می‌شویم؟

آن روزهایی که منع توقف خط تولید پیکان دهان به دهان می‌چرخید، از خودرویی صحبت به میان می‌آمد که تا آن وقت کسی آن را نمی‌شناخت؛ تندر 90. نام اصلی آن داچیا لوگان، ساخت شرکت داچیای رومانیایی است. البته بعدها رنو، ۹۹ درصد سهام این شرکت را از آن خود کرد و پس از آن، ال 90 به خودرویی تماما فرانسوی تبدیل شد. پارس خودرو، نمایندگی رسمی لوگان‌های فرانسوی در ایران، شرکتی متشکل از ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بود. البته بعد از مدتی ایران خودرو و پارس خودرو هر یک جداگانه به مونتاژ نمونه‌هایی از آن پرداختند. خرید تندر 90 صفر بنابراین حالا در مدل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در این یادداشت به خانواده «ای» خواهیم پرداخت.

خانواده‌ «ای» را بیشتر بشناسیم

ال 90 ای صفر، ای یک و ای دو ابتدایی‌ترین مدل‌های این خودرو در بازار ایران به شمار می‌آیند. ای صفر که حالا کمتر در بازار خرید و فروش می‌شود، حاصل مونتاژی ابتدایی و عجولانه است؛ خودرویی که امکانات کافی نداشت. ای یک اما نسبت به ای صفر دست پرتری داشت. قابلیت‌هایی از قبیل فرمان هیدرولیک، شیشه‌های بالابر برقی برای سرنشینان جلو، ایربگ راننده و کولر، از تجهیزات ای یک محسوب می‌شود. با وجود توقف مونتاژ آن، در سایت دیوار چند نمونه از این خودرو به چشم می‌خورد. مثلا در یک آگهی، تندر 90 ای یک مدل سال ۱۳۸۹ به قیمت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ای دو در مقایسه با دو عضو خانوادگی قبلی‌اش همه چیز تمام عنوان شد. ایربگ شاگرد، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی‌ها، قابلیت شیشه‌های برقی بالابر برای سرنشینان عقب و تنوع رنگ و ظاهر از چیزهایی است که ای 2 را متمایز می‌کند. این خودرو همچنان توسط کمپانی پارس خودرو و ایران خودرو تولید می‌شود و در میان انواع مدل‌های ال 90 آمار فروش بیشتری دارد.

تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو چه تفاوتی دارند؟

کمپانی رنو بر خط تولید هر دو کمپانی ایران خودرو و پارس خودرو نظارت دارد. فرانسوی‌ها به سخت‌گیری شهرت دارند و شرکت رنو از این قضیه مستثنی نیست. نظارت دقیق این شرکت بر دو نمایندگی‌ ایرانی‌اش، باعث شده هیچ‌کدام دست از پا خطا نکنند و همین موضوع کیفیت تندرهای 90 مونتاژ شده در ایران را در مقایسه با دیگر خودروها بالاتر برده است. بنابراین از نظر کیفیت و کارآیی تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو با یکدیگر تفاوتی ندارند؛ تنها فرق این دو در نحوه مونتاژ و ارائه کیفیت خدمات پس از فروش است. کارشناسان خودرو می‌گویند پارس خودرو به دلیل شرایط جوی موجود در بازار، با قیمت‌های بیشتری عرصه می‌شود. به عنوان مثال در سایت دیوار خرید تند 90 صفر در مدل ای دو در یک آگهی ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو متعلق به پارس خودرو است. اما در آگهی دیگری، ای دو مدل ایران خودرو به قیمت ۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

با این حال چنانچه مصمم به خرید تندر 90 صفر پارس خودرو هستید و بودجه‌ 57 میلیون تومانی ندارید، در میان آگهی‌ها یک ال 90 در حد صفر، تولید سال ۱۳۹۷ با ۶ هزار کیلومتر کارکرد ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است. فروشنده می‌گوید به دلیل مهاجرت ناگهانی حاضر به فروش تندر سفید رنگ خود شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده