نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴

جیسون رایتمن فیلم جدید مجموعه Ghostbusters را کارگردانی خواهد کرد

جیسون رایتمن، کارگردان جوان و خوش‌نام سینمای هالیوود قرار است کارگردانی فیلمی جدید از مجموعهٔ Ghostbusters (شکارچیان روح) را بر عهده بگیرد.

جیسون رایتمن، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ کانادایی/آمریکایی که نامزدی اسکار را نیز در کارنامه دارد، قرار است کارگردانی فیلمی جدید از مجموعهٔ Ghostbusters (شکارچیان روح) را بر عهده بگیرد. کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) تصمیم دارد جانی دوباره به این مجموعهٔ علمی-تخیلی و کمدی ببخشد و طبق گزارشی که سایت وِرایتی منتشر کرده است، مسئولین این کمپانی می‌خواهند پروژهٔ جدید را به پسر تهیه‌کنندهٔ این مجموعه بسپارند؛ جیسون رایتمن فرزند ایوان رایتمن، تهیه‌کنندهٔ قدیمی سینمای هالیوود است. ایوان رایتمن کارگردانی فیلم ابتدایی این مجموعه را بر عهده داشت. فیلم ابتدایی مجموعهٔ Ghostbusters در سال ۱۹۸۴ و توسط ایوان رایتمن ساخته شد و کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) اکران این فیلم را بر عهده داشت. بیل موری، سیگورنی ویور، دن آیکروید، هارولد رمیس، ریک مورانیس و ارنی هادسون در آن فیلم به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ ابتدایی بسیار مورد استقبال منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و با بودجهٔ ساخت ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۲۹۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. دنبالهٔ آن فیلم در سال ۱۹۸۹ و باز هم به کارگردانی ایوان رایتمن روی پردهٔ سینما رفت که البته این فیلم نتوانست موفقیت‌های فیلم ابتدایی را تکرار کند. بودجهٔ ساخت فیلم دوم حدود ۳۷ میلیون دلار بود و فروش آن در گیشه به ۲۱۵ میلیون دلار رسید. یکی از دلایل افت فروش قسمت دوم، همزمانی اکران این فیلم با فیلم‌های بلاک‌باستری چون Indiana Jones And The Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) و Batman (بتمن) تیم برتون بود.

Ghostbusters

جیسون رایتمن علاوه بر کارگردانی فیلم جدید این مجموعه، در کنار جیل کنان، یکی از نویسندگان فیلمنامه هم خواهد بود و کمپانی سونی پیکچرز تصمیم دارد مراحل فیلمبرداری فیلم جدید را تابستان آغاز کند و به نظر این کمپانی قصد دارد فیلم را در سال ۲۰۲۰ اکران کند. طبق برخی گفته‌ها، فیلم جدید قرار است دنباله‌ای مستقیم بر فیلم ابتدایی، محصول ۱۹۸۴ باشد و هیچ‌گونه ارتباطی به فیلم ۲۰۱۶ نخواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که این گفته‌ها بدین معنا است که بازیگران فیلم ابتدایی باز هم برای نقش‌آفرینی در فیلم جدید بازخواهند گشت یا خیر. گفته می‌شود که جیسون رایتمن از چند نوجوان هم برای ایفای نقش‌هایی که جزئیاتی از آن‌ها به بیرون درز نکرده است، مصاحبه گرفته است.

جیسون رایتمن فرزند ایوان رایتمن، تهیه‌کنندهٔ قدیمی سینمای هالیوود است؛ ایوان رایتمن کارگردانی فیلم ابتدایی این مجموعه را بر عهده داشت

نسخهٔ جدید مجموعهٔ Ghostbusters در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی چون ملیسا مک کارتی، کریستن ویگ، کیت مک‌کینون، لزلی جونز، چارلز دنس و کریس همسورث حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ جدید با وجود آنکه فیلم بدی در مجموع نبود، به مذاق همه، مخصوصاً طرفداران متعصب این مجموعه خوش نیامد. این فیلم در گیشه عملکرد چندان خوبی نداشت و با بودجهٔ ساخت ۱۴۴ میلیون دلاری، حدود ۲۳۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد. همچنین سال گذشته بود که ایوان رایتمن در مصاحبه‌ای تأیید کرد که یک انیمیشن سینمایی بر اساس مجموعه Ghostbusters در دست ساخت است. گویا ساخت این انیمیشن تأیید شده است و کارگردانی آن را فلچر مولز بر عهده خواهد داشت. اطلاعات چندانی از انیمیشن جدید در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که این انیمیشن برای اکران در سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته شده است. 

جیسون رایتمن فیلم‌های باکیفیتی در کارنامهٔ خود دارد و به نظر انتخاب مناسبی برای ریبوت مجموعهٔ «شکارچیان روح» خواهد بود. از فیلم‌های معروف این کارگردان می‌توان به Thank You for Smoking (ممنون که سیگار می‌کشید)، Juno (جونو)، Up In The Air (بالا در آسمان)، Young Adult (بزرگسال جوان)، Labor Day (روز کارگر) و Men, Women & Children (مردان، زنان و بچه‌ها) اشاره کرد. آخرین فیلمی که از این کارگردان روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Tully (تالی) بود که در این فیلم بازیگرانی چون شارلیز ترون، مک‌کنزی دیویس، ران لیوینگستون و مارک دوپلاس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم فروش ۱۶ میلیون دلاری در گیشه داشت و با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده