نویسنده: رضوان دشتی
// چهار شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳

ساخت کامل بازی Cyberpunk 2077 از سال ۲۰۱۴ آغاز شد

طبق گفته‌های یکی از اعضای استودیوی CD Projekt Red، این استودیو در سال ۲۰۱۴ و پس از اتمام ساخت The Witcher 3: Hearts of Stone توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را به‌صورت جدی آغاز کرد.

جای هیچ شکی نیست که Cyberpunk 2077 در لیست مورد انتظارترین بازی‌های اکثر بازیکنان جهان راه پیدا کرده است؛ تنها مشکل این است که هیچ خبری از زمان انتشار این بازی موجود نیست. حال یکی از اعضای استودیوی سازنده‌ی این بازی، در رابطه با زمان ساخت آن صحبت کرده است.

مچی پیترس، انیماتور ارشد بخش سینمایی استودیوی CD Projekt Red، در مصاحبه‌ی خود با نشریه‌ فرانسوی Jeuxactu درمورد زمان ساخت بازی Cyberpunk 2077 اطلاعاتی را منتشر کرده است. طبق گفته‌های پیترس، هرچند این بازی در سال ۲۰۱۳ و پس از انتشار یک تریلر سینمایی به‌صورت رسمی معرفی شد، اما استودیوی سازنده تا قبل از اتمام ساخت بسته‌ الحاقی Hearts of Stone بازی The Witcher 3، مراحل توسعه بازی Cyberpunk 2077 را به طور کامل شروع نکرده بود و تمرکز اصلی تیم سازنده، معطوف به این اثر نبود.

البته برخی از اعضای استودیو در سال ۲۰۱۲ روی Cyberpunk 2077 مشغول به‌کار بوده‎‌اند، اما باید ۲۰۱۴ را سال شروع ساخت کامل بازی Cyberpunk 2077 بدانیم. پیترس تاکید کرد که تقریبا تمام اعضای CD Projekt Red در سال ۲۰۱۴ ساخت این اثر را آغاز کردند. جالب اینجا است که نه The Witcher 3  و نه بسته الحاقی Hearts of Stone  در سال ۲۰۱۴ منتشر نشدند و ۲۰۱۵ شاهد انتشار آن‌ها بودیم. حتی پس از انتشار این دو مورد، استودیوی CD Projekt Red همچنان به مجموعه‌ی ویچر پایبند بود و بسته الحاقی Blood and Wine  را در سال ۲۰۱۶ به دست بازیکنان رساند.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که تا قبل از سال ۲۰۱۶ تمام اعضای استودیوی سازنده بازی CD Projekt Red روی این اثر کار نکرده‌اند، اما تعداد آن‌ها از سال ۲۰۱۴ به اندازه‌ای بوده است که در روند ساخت بازی خدشه‌ای وارد نشود. با همه این صحبت‌ها هنوز هم جای سوال است که بازی Cybepunk 2077 چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟ متاسفانه حتی پیترس هم جواب قطعی این سوال را نمی‎‌‌داند.

باتوجه به بزرگی و وسعت  بازی Cybepunk 2077، توسعه‌ی مراحل ساخت آن بسیار بیشتر از چیزی که تصور می‌شد طول کشیده است و ساخت آن همچنان ادامه دارد؛ به‌همین دلیل نمی‌توانیم تاریخ انتشار آن را حدس بزنیم و باید یادآور شد که این بزرگ‌ترین پروژه‌ در کارنامه حرفه‌ای استودیوی CD Projekt Red محسوب می‌شود. در پایان به نقل از استودیوی سازنده باید گفت که Cybepunk 2077 زمانی منتشر خواهد شد که آماده باشد. این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی در نظر گرفته شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده