نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵

قیمت برند نیسان در سایت دیوار و نگاهی به نیسان GT-R، گودزیلای دوست داشتنی!

در خیابان‌های ایران خودروهای برند نیسان تردد دارند که می‌توانید فهرست و قیمت آنها را در سایت دیوار مشاهده کنید. اما آیا با نیسان GT-R، سامورایی خشن و پر ابهت ملقب به گودزیلا آشنایی دارید؟

در ایران برند نیسان را با خودروهایی همچون ماکسیما، رونیز، مورانو و پاترول می‌شناسیم و می‌توانید با ورود به سایت دیوار فهرستی از انواع خودروهای این برند را به همراه لیست قیمت مشاهده کنید. در این میان اما مدل‌های دیگر آن مانند نیسان GT-R در بین مردم کمتر شناخته‌شده است. نیسان GT-R خودرویی اسپرت است که می‌شود گفت در ایران زیاد شناخته‌شده نیست. این خودرو را شاید در خیابان‌های تهران یا کیش به‌صورت گذر موقت دیده باشید.

اما بیایید از دید ما در سایت دیوار نگاهی بیندازیم به نیسان GT-R (اسکای لاین)، این خودرو از زمان عرضه تاکنون نماد قدرت و سرعت بوده است، روند پیشرفت و تکامل آن روایتی یگانه از خلاقیت مهندسی و شجاعت مدیریتی است که نظیر آن کمتر در تاریخ صنعت فروش خودرو در ژاپن دیده می‌شود.

تاریخچه نیسان GT-R

تاریخچه این خودرو به سال‌های خیلی قبل بازمی‌گردد؛ آن زمان که نامش اسکای لاین بود. اولین اسکای لاین به سال ۱۹۵۷ میلادی برمی گردد زمانی که شرکت پرنس این خودرو را تولید می‌کرد. بعد از تولید چند مدل از این خودرو، دو شرکت پرنس و نیسان در سال 1۱۹۶۶ با یکدیگر ادغام شدند و در سال ۱۹۶۹ اسکای لاین GT-R روانه‌ی بازار شد. مدل‌ بعد سال ۱۹۷۱ و مدل‌ بعدی نیز سال 1973 رونمایی شد. رونمایی از مدل جدیدتر چیزی حدود 13 سال بعد اتفاق افتاد و اسکای لاین GTS (R31) تولید شد. پس‌ از این وقفه نسبتاً طولانی هر چند سال یک‌بار یک خودرو رونمایی شد تا اینکه از بعد از مدل‌ سال ۲۰۰۷ نام اسکای لاین برداشته و صرفاً به GT-R بسنده شد. از نسخه‌ سال ۲۰۰۷ به بعد نیسان GT-R با رویکردی جدید طراحی و تولید شد.

چراغ‌های دایره شکل در عقب گودزیلا نشان‌دهنده حفظ سنت‌های اسکای لاین می‌باشد. سقف نیسان GT-R به صورتی زیبا و جذاب به ستون عقب آن متصل می‌شود. طراحان نیسان برای رسیدن به بهترین دینامیک رانندگی، ابعاد اینفینیتی جی ۳۵ کوپه را برای آن انتخاب کرده‌اند.

نیسان GT-R

نیسان در سال ۲۰۱۸ GT-R دیگری را رونمایی و قیمت‌گذاری کرد. ازجمله مدل‌های مختلف نیسان GT-R می‌توان به پیور و پرمیوم اشاره کرد.

نیسان GT-R

این دو مدل از لحاظ فنی دارای شباهت‌های نسبتا زیادی هستند. در سال ۲۰۱۸ پیور باقیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری و به فروش گذاشته شد. هر دوی این مدل‌ها دارای پیشرانه‌ ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری از نوع توربو شارژ هستند که با آن می‌توان ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتون متر گشتاور تولید کرد. قدرت تولیدی توسط این پیشرانه به لطف یک گیربکس ۶ سرعتِ اتوماتیک به تمام چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. اختلاف این دو مدل مربوط به امکاناتی همانند سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو، صداگیرهای فعال، سیستم اگزوز سبک‌وزن تیتانیومی و دوخت دستی برای صندلی‌ها است؛ با این وجود همچنان تودوزی چرم در مدل پیور وجود دارد.

نیسان GT-R

از مدل‌های دیگر می‌توان به Track Edition و مدل ۶۰۰ اسب بخاری نیسمو اشاره کرد. مصرف سوخت این کوپه برای مصارف شهری ۱۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت بیان شده که این رقم برای مصارف جاده‌ای به ۱۰.۷ لیتر کاهش می‌یابد. باک این خودرو 74 لیتر سوخت را در خود جای می‌دهد. شتاب صفر تا صد گودزیلا در مدت‌زمان ۳.۳ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.

نیسان GT-R

از مزیت‌های نیسان GT-R این است که قیمتش از رقبای خودش کمتر است ولی از این رقبای سرسخت هیچ کم ندارد، ازجمله رقبای آن می‌توان به آئودی R8 مدل 2018 پورشه GT3 911 مدل 2018، شورولت کوروت Z06 مدل 2019، مرسدس AMG GT R مدل 2018 اشاره کرد.

سیستم هوشمند تعلیق GT-R دارای کمک‌فنرهای پیستونی الکترونیکی است که با افزایش سرعت، ارتفاع خودرو را از سطح زمین کاهش می‌دهد. این موجب می‌شود تا حجم باد عبوری از زیر خودرو کاهش یابد و قدرت هدایت خودرو در سرعت‌های بالا افزایش یابد. هم‌چنین طراحی بال عقب و دریچه‌های عبور هوا در کنار اتاق، آیرودینامیک بهتری را برای بدنه ایجاد کرده است.

از عیب‌های نیسان GT-R در سری‌های گذشته کند بودن جی پی اس و گیج شدن راننده به‌واسطه‌ی این کندی بود که در این سری از جی پی اس ماهواره‌ای استفاده شده است. اضافه شدن اپل کارپلی نیز از دیگر تغییرات جزئی آن است. طراحی داخلی ماشین همانند سری‌های گذشته تغییر محسوسی ندارد که از عیب‌های نیسان است. وزن این خودرو به حدود 1800 کیلوگرم می‌رسد که این را نیز می‌توان به‌عنوان یک نکته تقریباً منفی دیگر قلمداد کنیم.

به‌هرحال این گودزیلا هر بار دوست‌داشتنی‌تر می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده