نویسنده: سارا مرتضوی
// سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲

پنج اتفاق مهم و فراموش‌نشدنی سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸ هم با تمام خاطرات خوب و بدش گذشت و به اتمام رسید. به همین مناسبت، در این قسمت از تاپ فایو تصمیم گرفتیم پنج اتفاق مهم و برجسته سال گذشته را با هم مرور کنیم.

هر ساله در صنعت گیم شاهد اتفاق ریز و درشتی هستیم؛ اتفاقاتی که گاهی چنان بزرگ و سرنوشت‌سازند که نمی‌توانیم به راحتی فراموشش‌شان کنیم. سال ۲۰۱۸ هم از این قانون مبرا نبود. در این سال هم علاوه بر عرضه چندین و چند بازی ریز و درشت که سال‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم، شاهد اتفاقات جانبی جالب دیگری هم بودیم که گاهی لحظات خوشی را برای‌مان رقم زده‌اند و گاهی هم متاسفانه حسابی حال‌مان را گرفته‌اند.

در سالی که گذشت، مایکروسافت با پشتیبانی از سیستم گیم‌پس عملکرد بسیار قابل‌قبولی را از خودش به‌جای گذاشت و به این ترتیب توانست حسابی دل گیمرها را به دست بیاورد. علاوه بر این، در سال گذشته مایکروسافت موفق شد کنترلرهایی را به بازار عرضه کند تا آن دسته از علاقمندان به دنیای گیم که از معلولیت جسمانی رنج می‌بردند نیز فرصت تجربه بازی‌ها را بدست آورند. از آن طرف اما کمپانی رقیب یعنی سونی، خیلی سر سازگاری باطرفدارانش نداشت و در یک اقدام عجیب و ناراحت کننده، اعلام کرد که سال آینده در رویداد E3 شرکت نخواهد کرد. اما این تمام اخبار مربوط به سونی نبود، چرا که بالاخره در سال ۲۰۱۸ میلادی طلسم چندیدن و چند ساله سونی هم شکست و این کمپانی رضایت داد تا بالاخره دارندگان کنسول این کمپانی بتوانند با سایر پلتفرم‌های دیگر نیز به‌طور هم‌زمان بازی کنند.

البته که اخبار به همین‌جا ختم نمی‌شود و متاسفانه شاهد خبرهای ناراحت‌کننده‌ای هم بودیم. تعطیلی کمپانی تل‌تیل یکی از آن خبرهایی بود که حسابی حال‌مان را گرفت و دل‌مان را هم سوزاند. در روزهای پایانی سال نیز شاهد برگزاری رویداد گیم‌اواردز بودیم که امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش نیز برگزار شده بود. هرچند هیچ‌کس خبر نداشت جف کیلی امسال چه سورپرایزی برای‌مان تدارک دیده!
برای اطلاع از جزئیات مهم‌ترین اتفاقت سال گذشته، با این قسمت از تاپ‌فایو که اولین بار در برنامه لودینگ ۳۹ پخش شد همراه شوید. 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده