نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی New Super Mario Bros. U Deluxe در هفته اول انتشار

در هفته منتهی به ۲۲ دی، بازی New Super Mario Bros. U Deluxe در هفته نخست انتشار در رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت.

هفته پیش و در اولین هفته از سال ۲۰۱۹، شاهد تغییرات خیلی زیادی در جدول فروش هفتگی انگلستان نبودیم و اصلی‌ترین تغییر، رسیدن فیفا 19 به رتبه نخست با پشت سر گذاشتن Red Dead Redemption 2 بود. حال در دومین هفته ۲۰۱۹، کم کم انتشار بازی‌های جدید آغاز شده است و قطعا شاهد تغییرات مختلفی در جدول هم هستیم. در همین راستا، در هفته منتهی به ۲۲ دی بازی New Super Mario Bros. U Deluxe، جدید‌ترین اثر نینتندو، توانسته در هفته اول انتشار در رتبه نخست جدول قرار بگیرد.

انتشار این بازی جدید باعث سقوط یک پله‌ای آثار مختلفی شده است؛ به طوریکه فیفا 19، صدرنشین هفته پیش، این هفته با یک پله سقوط در رتبه دوم قرار گرفته است و Red Dead Redemption 2 هم با یک پله سقوط در رتبه سوم دیده می‌شود. این اتفاق برای بازی Call of Duty: Black Ops 4 هم تکرار شده و این محصول اکتیویژن هم با یک پله سقوط، این هفته رتبه چهارم را تصاحب کرده است. اما Super Smash Bros. Ultimate دیگر اثری است که این هفته یک پله سقوط را تجربه کرده و بدین ترتیب در رتبه پنجم قرار گرفته است. 

پس از آثاری که نسبت به هفته پیش با یک پله سقوط روبه‌رو شده‌اند، در رتبه شِشُم شاهد بازی Mario Kart 8 Deluxe هستیم که نسبت به هفته پیش، یک پله صعود داشته است. نکته جالب اینکه نینتندو، در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته سه نماینده دارد که از عملکرد خوب این شرکت نشات گرفته است. رتبه هفتم جدول این هفته در اختیار بازی Battlefield V قرار دارد که نسبت به هفته پیش، دو پله سقوط داشته است و در رتبه هشتم هم شاهد بازگشت Grand Theft Auto V به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته هستیم؛ ساخته راک‌استار چند هفته‌ای بود که دیگر جایی در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته نداشت ولی به نظر می‌رسد که محبوبیت این اثر دوباره اوج گرفته و مجددا شاهد حضور آن در این جمع هستیم. نکته جالب اینکه GTA V هفته پیش در رتبه شانزدهم قرار داشت و صعود بسیار خوبی را تجربه کرده است. 

در نهایت در رتبه نهم جدول این هفته هم بازی جدید Tales of Vesperia: Definitive Edition قرار گرفته و جایگاه دهم هم در اختیار بازی Forza Horizon 4 است که این اثر هم چهار پله سقوط را تجربه کرده است.

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-New Super Mario Bros. U Deluxeهفته اول انتشار
۲۱FIFA 19از دست دادن صدر
۳۲Red Dead Redemption 2-
۴۳Call of Duty: Black Ops 4-
۵۴Super Smash Bros. Ultimate-
۶۷Mario Kart 8 Deluxe-
۷۵Battlefield V-
۸۱۶Grand Theft Auto Vبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با ۸ پله صعود
۹-Tales of Vesperia: Definitive Editionهفته اول انتشار
۱۰۶Forza Horizon 4

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده