نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

فروش جهانی فیلم Aquaman از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

سرانجام فروش جهانی فیلم Aquaman از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به دومین فیلم پرفروش‌ تاریخ دنیای DC تبدیل شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی فیلم Aquaman (آکوامن) رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. هفته گذشته بود که فروش جهانی این فیلم از ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد تا این فیلم به پر فروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی سی (DC) تبدیل شود و همچنین بهترین فروش خارجی فیلم‌های مجموعه DC را نیز تجربه کند. حال فروش جهانی این فیلم رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است تا این فیلم یک گام تا تبدیل شدن به پر فروش‌ترین فیلم اقتباس شده از یک مجموعه و شخصیت دنیای کامیک DC تبدیل شود. فیلم Aquaman در سه روز پایان این هفته موفق شد ۱۷.۲ میلیون دلار دیگر در آمریکای شمالی فروش کند تا مجموعه فروش آن در این بخش به ۲۸۷.۹ میلیون دلار برسد. فروش جهانی این فیلم نیز ۱.۰۲۰ میلیارد دلار رسیده که سهم بازار خارج آمریکا ۷۳۲.۴ میلیون دلار بوده که فیلم آکوامن تنها در کشور چین بیش از ۲۸۴.۹ میلیون دلار فروش کرده است.

بدین ترتیب فروش جهانی فیلم Aquaman از فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) عبور کرد و تنها فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) بالاتر از این فیلم قرار دارد که هدف چندان دست نیافتنی برای این فیلم نخواهد بود. همچنین قابل انتظار است که تا هفته آینده فروش داخلی فیلم Aquaman از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کند تا به فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) با فروش ۳۳۰ میلیون دلار، فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) با فروش ۳۲۵ میلیون دلار و فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌‌انگیز) با فروش ۴۱۲ میلیون دلار اضافه شود که فروش داخلی آن‌ها از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرده بود.

جیسون موموآ در نقش آرتور کوری (آکوامن)، امبر هرد در نقش ملکه مرا، پاتریک ویلسون در نقش اورم ماریو (اوشن مستر)، نیکول کیدمن در نقش آتلانا، یحیی عبدل متین دوم در نقش بلک مانتا، تمورا موریسون در نقش توماس کوری، ویلم دفو در نقش نیودیس ولکو، دولف لاندگرن در نقش شاه نرئوس، لودی لین در نقش مارک، گراهام مک‌تاویش، رندل پارک در نقش دکتر استیون شین و مایکل بیچ در نقش جسی کین، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Aquaman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز وان بوده است.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده