// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶

بازیکنان Fallout 76 یک اتاق مخفی در این بازی پیدا کردند

بازیکنان بازی Fallout 76 به تازگی موفق شده‌اند یک اتاق مخفی و البته ممنوعه را در این اثر پیدا کنند که موجب عصبانیت کمپانی بتسدا نیز شده است.

باگ‌ها و ایرادات فنی و گرافیکی همیشه عضو جدا نشدنی بازی‌های کامپیوتری، خصوصا در اوایل دوران انتشار، بوده و هستند و بازی Fallout 76 نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به‌طوری که مشکلات این بازی ظاهرا فعلا قصد ندارند رو به پایان بگذارند. طبق جدیدترین اخبار بازی، بازیکنان بازی فال اوت 76 به تازگی توانسته‌اند اتاق مخفی و ممنوعه‌ای را در آن پیدا کنند که مربوط به تیم توسعه‌ی بازی بوده و قاعدتا نمی‌بایست برای بازیکنان قابل دسترسی می‌بود. در این اتاق تقریبا همه چیز از جمله آیتم‌هایی که هنوز معرفی و منتشر نشده‌اند، زره‌های جدید، شخصیت‌های غیرقابل بازی، یک هدف بخت برگشته به نام Wooby و مواردی از این دست وجود دارد. پیدا کردن مکان این اتاق نیز کار سختی نیست و بسیاری از بازیکنان توانسته‌اند به آن راه پیدا کنند. البته ورود به این اتاق طبق گزارش کاربران نیازمند نقض کردن یک‌سری قوانین است.

این مورد که موجب عصبانیت کمپانی Bethesda نیز شده است، می‌تواند باعث به‌وجود آمدن مشکلات متعددی شود که در این بین می‌توان به برتری جستن برخی بازیکنان نسبت به سایر کسانی که از امکانات این اتاق استفاده نکرده‌اند، اشاره کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده برخی از این بازیکنان حتی به فروش آیتم‌هایی که از این اتاق به‌دست آورده‌اند نیز در سایت eBay روی آورده‌اند! البته بتسدا نیز بیکار ننشسته است و هشدار داده که حساب‌های کاربری‌ای را که بازیکنان با آن‌ها وارد این اتاق‌های ممنوعه می‌شوند، به حالت تعلیق در می‌آورد. باید بدانید که این هشدار حقیقت دارد؛ به‌طوری که یکی از کاربرانی که وارد این اتاق شده ادعا کرده که پیامی از بتسدا دریافت کرده مبنی بر این‌که شما در وضعیت یا مکان ممنوعه‌ای قرار دارید و تا زمانی که توضیح ندهید که چگونه و به چه شکل وارد این منطقه شده‌اید، اکانت شما مسدود باقی خواهد ماند. فروشگاه‌ها نیز به کمک Bethesda آمده‌اند و حساب کاربری کسانی را که به خرید و فروش این آیتم‌ها از این اتاق ممنوعه اقدام می‌کنند، مسدود می‌سازند.

Fallout 76

اگرچه این مساله ضرر جدی به بازیکنان، خصوصا آن دسته که هر روز این بازی را تجربه می‌کنند نمی‌زند، اما از طرفی نیز می‌تواند مانعی باشد برای تلاش بتسدا در این جهت که قصد دارد نام و اعتبار دوباره‌ی مجموعه‌ی فال اوت را زنده کند و برای این کار باید تمامی ایرادات فاحشی را که در این نسخه وجود داشت، برطرف سازد. جای این سوال نیز وجود دارد که اصلا این کمپانی بزرگ چرا باید یک اتاق را که مخصوص تیم توسعه‌ی بازی بوده در نسخه‌ی عمومی بازی قرار دهد؛ در صورتی که می‌بایست حضور این اتاق را محدود به سرورهای خصوصی خود می‌کرد. می‌توان گفت که طبیعی است اگر کمپانی سازنده‌ی یک بازی چنین ایرادات و نواقصی را در ابتدای انتشار و توسعه‌ی بازی خود، به‌طور ناخواسته وارد آن کند، که در این‌صورت این ایرادات یا بی‌خطر هستند (مانند یک منطقه‌ی ناتمام در یک بازی) یا استفاده از آن‌ها علیه سایر بازیکنان کاری سخت یا غیر ممکن است، اما در مورد این ایراد فاحش در بازی Fallout 76 هیچ‌یک از موارد فوق صدق نمی‌کند و باید دید کمپانی بزرگ بتسدا برای حل این دست از مشکلات که در بررسی زومجی از این بازی نیز مشاهده کردید، چه تدابیری اندیشیده است. پیش‌تر در زومجی خواندید که قرار است دو آپدیت جدید تا پایان ماه ژانویه برای رفع برخی از مشکلات بازی منتشر شود. همچنین می‌توانید راهنمای تروفی‌ها و اچیومنت‌های این بازی را نیز از اینجا مشاهده کنید.

نظر شما در مورد این باگ و در کل ایرادات زیاد بازی Fallout 76 چیست؟


منبع EnGadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده