نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴

نویسنده فیلم The Social Network از احتمال ساخت دنباله آن سخن گفت

آرون سورکین، نویسندهٔ فیلم The Social Network (شبکه اجتماعی)، از لزوم ساخت دنبالهٔ فیلم دیوید فینچر سخن گفت.

آرون سورکین، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی، طی سخنانی کوتاه از لزوم ساخت دنبالهٔ فیلم موفق The Social Network (شبکه اجتماعی) دیوید فینچر سخن گفت. طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، سورکین در این رابطه گفت که وی در حال حاضر اطلاعات بسیار بیشتری از شبکهٔ اجتماعی فیسبوک نسبت به سال ۲۰۰۵ دارد و به اندازهٔ کافی در مورد این شبکه خبر و اطلاعات منتشر شده است که سازندگان را برای ساخت دنبالهٔ آن فیلم مجاب سازد. آرون سورکین در ادامهٔ صحبت‌های خود چنین گفت که اسکات رادین، تهیه‌کنندهٔ فیلم The Social Network، با وی تماس گرفته است و در مورد ساخت فیلمی جدید از روی فیلم ابتدایی و در واقع دنبالهٔ داستان آن، با وی صحبت کرده است.

آرون سورکین در رابطه با احتمال ساخت دنبالهٔ فیلم The Social Network چنین گفت:

اتفاقات دراماتیک و جالب زیادی در انتهای فیلم رخ داد؛ مثلاً ماجرای اقامهٔ دعوی برادران وینکلوس و ادواردو ساورین که مدعیان اولیه ساخت این شبکه بودند.

داستان فیلم The Social Network در مورد مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد است که سایتی با نام فیس‌مش را راه می‌اندازد و خیلی زود این سایت مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد تا اینکه به علت هجوم بالای کاربران به سایت، سرورهای سیستم پایگاه اینترنتی دانشگاه مختل می‌شود. زاکربرگ شِش ماه از تحصیل محروم می‌شود و وقتی که بازمی‌گردد دیگر همه او را می‌شناسند. برادران وینکلوس پس از این ماجرا او را استخدام می‌کنند تا سایتی مخصوص دوست‌یابی برای آن‌ها درست کند و بعد از بروز اتفاقاتی ‌سایت فیسبوک خلق می‌شود که مورد توجه پانصد میلیون نفر قرار می‌گیرد و شهرت و پول زیادی را برای مارک زاکربرگ جوان به ارمغان می‌آورد.

social network

چند ماه پیش بود که فیسبوک پرده از باگ جدیدی برداشت که به واسطه‌ٔ آن هکرها می‌توانستند اطلاعات حساب کاربران زیادی را از طریق توکن‌های فیسبوک به دست آورند. توکن‌ها کلیدهای دیجیتالی هستند که جایگزین اطلاعات حساب شما می‌شوند تا هربار نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نداشته باشید. حفره‌ٔ امنیتی کشف‌شده، باعث شد اطلاعات حساب ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک به دست هکرها بیفتد و ۴۰ میلیون دیگر در معرض خطر باشند. به همین دلیل فیسبوک در تلاش بود ۹۰ میلیون کاربر تحت تأثیر قرار گرفته را وادار به ورود به حساب کاربری خود کند تا امنیت آن‌ها تأمین شود. فیسبوک از سال گذشته تاکنون دچار رسوایی‌های امنیتی متعددی شده است؛ از رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۴ گرفته که الکساندر کوگان، پژوهشگر روانشناسی دانشگاه کمبریج، تست شخصیت‌شناسی را از طریق اپلیکیشن فیسبوکی برگزار کرد و موفق شد به اطلاعات کاربری بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی داشته باشد تا دسترسی اسپاتیفای و نتفلیکس به پیام‌های خصوصی کاربران. همهٔ این موارد سبب شده است که سوژه برای ساخت فیلمی جدید از این شبکهٔ اجتماعی زیاد باشد و سورکین هم در این رابطه گفت که ایمیل‌های فراوانی دریافت کرده است که مضمون همگی آن‌ها این بوده است که آیا وقت آن نرسیده که دنباله‌ای بر فیلم The Social Network ساخته شود؟

سورکین گفت که ایمیل‌های فراوانی دریافت کرده که مضمون همگی آن‌ها این بوده است که آیا وقت آن نرسیده که دنباله‌ای بر فیلم The Social Network ساخته شود؟

آرون سورکین نگارش فیلمنامهٔ آثاری چون Charlie Wilson's War (جنگ چارلی ویلسون)، A Few Good Men (چند مرد خوب)، Moneyball (مانیبال) و Steve Jobs (استیو جابز) را در کارنامه دارد و از نویسندگان معروف سینمای هالیوود است.

کارگردانی فیلم The Social Network را دیوید فینچر بر عهده داشت. دیوید فینچر فیلمساز، کارگردان موزیک ویدئو و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. وی دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای درام عاشقانه و فانتری The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن) و فیلم زندگینامه‌ای The Social Network را در کارنامه هنری خود دارد. دیوید فینچر یکی از برترین کارگردانان سینمای هالیوود محسوب می‌شود و دو فیلم Fight Club (باشگاه مشت‌زنی) و Se7en (هفت) وی هیچ‌گاه از خاطر سینمادوستان نخواهد رفت. از دیگر فیلم‌های معروفی که این کارگردان صاحب سبک کارگردانی کرده است می‌توان به The Game (بازی)، Panic Room (اتاق وحشت)، Zodiac (زودیاک) و The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) اشاره کرد. آخرین فیلمی که از دیوید فینچر به روی پرده سینما اکران شد، درام جنایی، روانشناسانه و معمایی Gone Girl (دختر گم‌شده) بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه شد. این فیلم توانست با بودجه ساخت ۶۰ میلیون دلاری، نزدیک ۳۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید اگر دنبالهٔ فیلم The Social Network ساخته شود، باز هم فینچر آن را کارگردانی خواهد کرد یا خیر.

فیلم شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۱ در هشتادوسومین دورهٔ مراسم اسکار، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین تدوین فیلم و بهترین موسیقی شد. در این فیلم بازیگرانی چون جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد، جاستین تیمبرلیک، رونی مارا و آرمی همر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Social Network با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلاری، فروشی ۲۲۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده