نویسنده: حمزه سروری
// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

تبعیض نژادی در بلیزارد، از دلایل خروج کارمند سابق این کمپانی

یکی از کارمندان سابق کمپانی بلیزارد اذعان دارد که تبعیض جنسیتی و نژادی باعث شده تا او آنجا را ترک کند. با زومجی همراه باشید.

جولز موریو کوئه‌یِر (Jules Murillo-Cueller) که در سال ۲۰۱۳ به استخدام استودیو بلیزارد درآمد، درباره‌ی رفتاری که درون کمپانی جریان دارد صبحت به میان آورده است؛ خصوصاً زمانی که او به عنوان بخشی از تیم ورزش الکترونیکِ (eSport) بازی Heartstone حضور یافته بود. پس از انتشار اخباری پیرامون تلاش‌های فرهنگی بلیزارد در بازی Overwatch، جولز با انتشار یک مجموعه توییت احساس کرد که نیاز است تا درباره‌ی دلیل خروجش از Blizzard روشن‌سازی بکند.

موریو کوئه‌یِر احتمالاً تا قبل از اظهاراتش درباره‌ی چیزی که در دوران استخدامش با آن روبرو بوده، شکایتی به دادگاه فدرال ارائه کرده و با کمیسیون «برابری فرصت استخدام» تماس برقرار کرده است. اکنون پس از فعالیت‌هایی که بلیزارد با شعار «حمایت و نیابت» دارد انجام می‌دهد و اخیراً کمابیش در بازی اورواچ پیاده‌سازی کرده، او احساس کرد که نیاز است تا دیدگاه خودش را در این مورد به اطلاع عموم برساند. 

ایده‌ی «حمایت و نیابت»، «صدای همگان باید شنیده شود»، «جهانی فکر کنید» و... هیچ‌وقت برای من و دیگر افرادی که جزو اقلیت‌ها هستند و با آن‌ها صحبت کرده‌ام، آنچنان معنادار و مهم نبوده است. دلیل اصلی آن هم به‌لطف فعالیت‌ها، حمایت‌ها و ابتکارهایی است که طی حدوداً ۲ سال اخیر در جامعه دارد رخ می‌دهد.

اما بگذارید روراست باشیم، آیا ما جداً حمایت‌شده هستیم؟

تمام داستان از آن جایی آغاز شد که جولز موقعیتی تمام وقت در تیم ورزش الکترونیک بازی Heartstone به‌دست آورده بود، ولی بی‌مهری‌هایی که پس از آن در حقش صورت گرفت باعث نارضایتی‌ و سپس خروجش از بلیزارد شد. او اظهار دارد زمانی که عضوی از تیم Heartstone بود، عمداً از ملاقات‌ها و تماس‌های مهم تیمی کنار گذاشته می‌شد. موریو کوئه‌یِر علاوه بر این مدعی است که در آنجا زنی به نام جما هم او را بخاطر رگ و ریشه‌ی مکزیکی‌اش مسخره می‌کرد:

او مرا متهم به تفاوت قائل شدن میان زن و مرد می‌کرد و در این‌باره جوک می‌گفت. یا ادعا می‌کرد که ذاتاً تمایل به چنین کاری دارم که آن هم به‌خاطر رگ و ریشه‌ی مکزیکی من است.

توییت‌ اولیه‌ی موریو کوئه‌یِر به شرح زیر است:

دلیل اصلی که من بلیزارد را ترک کردم: سواستفاده‌ی نژادی و تبعیض.

ابتدا می‌خواهم از همگی به‌خاطر مهربانی‌شان کمال تشکر را به‌جا آورم. وقتی که متن بالا را نوشتم مقداری عصبانی بودم و ناچاری‌ام روی لحن آن تأثیر گذاشت. با این حال هیچ‌وقت از یاد نبرید که: شما تنها نیستید. ادامه بدهید. اگر افکار خودکشی دارید: با کسی که او را عاشقانه دوست دارید صحبت کنید. هرگز تنها قدم نخواهید زد. 

در بازه‌ی زمانی اخیر، اخبار منفی زیادی پیرامون کمپانی بزرگ بلیزارد به چشم می‌خورد و آن‌ها باید بخشی از فعالیت خود را به مبارزه با رسانه‌ها بپردازند، هرچند هنوز چیزی درباره‌ی اظهارات بی‌پروای جولز موریو کوئه‌یِر نگفته‌اند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده