// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی The Butterfly's Dream؛ معماهایی از جنس شرق

The Butterfly's Dream یک بازی جذاب پازلی از آسیا شرقی است که با معماهای جذاب و طراحی‌های زیبا و جشم نواز خود بازیکنان را به خود جذب می‌کند. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

پلتفرم موبایل همیشه یک گزینه‌ی مناسب برای بازی‌های مستقل و زیبایی بوده و سازندگان می‌توانند ایده‌های خود را به خوبی و با هزینه‌ی کمتری نسبت به کنسول‌ها، اجرا و پیاده سازی کنند. The Butterfly's Dream اولین ساخته‌ی استودیوی PlumpBun Studio محسوب می‌شود که به طور رایگان برای سیستم‌عامل‌ iOS عرضه شده است. این بازی آیفون توانسته در اپ استور، میانگین امتیاز عالی ۴.۸ ستاره از ۵ ستاره را کسب کند که نشانگر کیفیت بالای این بازی و زیبایی آن است. این بازی برای سیستم‌ عامل iOS حدود ۴۸۰ مگابایت حجم دارد و با وجود رایگان بودن، در آن اثری از تبلیغات و خرید‌های درون برنامه‌ای دیده نمی‌شود.

butterfly dream

گیم‌پلی بازی آیفون The Butterfly's Dream به گشت و گذار در محیط‌های زیبا و یافتن معما‌های مختلف و خلاقانه‌ی بازی خلاصه می‌شود. در بخش گیم‌پلی بازی از آرامش و سادگی خاصی استفاده شده تا بازیکنان بتوانند با تمرکز بالا به حل معماهای چالش برانگیز هر محیط بپردازند. یکی از نکات جالب بازی The Butterfly's Dream پیوستگی جذاب معما‌ها و محیط‌های آن است و بازیکنان در این بازی یک تجربه‌ی یک دست خواهند داشت. برای حل معماهای بازی، نیاز به فکر کردن خارج از چارچوب و دقت به تمام دیالوگ‌ها و جزئیات محیط حس می‌شود و این مسئله باعث شده تا هر لحظه از بازی دارای ارزش و اهمیت باشد. تنوع راه‌ و مسیر‌های بازی بسیار بالا است که این موضوع ارزش تکرار بازی را بسیار بالا می‌برد. پازل‌های بازی نیز بسیار خلاقانه و نو هستند که برای حل کردن بعضی از آنها به فوت کردن در میکروفون خود نیز نیاز پیدا می‌کنید. برای مثال همین فوت کردن باعث ایجاد جریان هوایی در دنیای بازی می‌شود که در حل پازل به بازیکنان کمک می‌کند.
داستان بازی روایتگر ماجراجویی جذاب شخصیت اصلی بازی، مِی (Mey) است که در این سفر به دنبال بازیابی خاطرات و خواهر گمشده‌ی خود یعنی جیِ (Jie) می‌رود. در تمامی بخش‌های بازی رد پای فرهنگ شرقی دیده می‌شود و در طراحی‌های ساختمان‌ها، شخصیت‌ها و دیالوگ‌هایشان این مسئله به چشم می‌خورد.

butterfly dream

طراحی‌های زیبای The Butterfly's Dream در کنار معماهای جدید، از نقاط قوت این اثر به شمار می‌روند

کنترل‌های بازی The Butterfly's Dream، به خوبی برای صفحه‌های لمسی بهینه‌ سازی شده است و گشت گذار در محیط‌های بازی به خوبی با کشیدن انگشت به جهات مختلف انجام می‌شود. از آنجا  که برای حل معماهای بازی به دقت بالایی نیاز است، کنترل‌ها و لمس‌ها در بازی از دقت بالایی برخوردار هستند و بازیکنان از این بابت مشکلی در بازی احساس نخواهند کرد.

butterfly dream

 از جنبه‌ی بصری و گرافیکی، The Butterfly's Dream یک اثر زیبا و چشم نواز به شمار می‌رود و بازیکنان با گشت و گذار در محیط‌های زیبا و متنوع بازی، لحظات خاصی را تجربه می‌کنند. همانطور که اشاره شد، در بازی رد پای فرهنگ شرقی به شکل پر رنگی در طراحی شخصیت‌ها و مناظر بازی حضور دارد و سازندگان بازی، دنیایی زیبا و پر از معماهای متفاوت را به بازیکنان عرضه کرده‌اند. در بخش صداگذاری و موسیقی‌های متن بازی The Butterfly's Dream، شاهد حضور موسیقی‌های جدید و اورجینال با تمی شرقی هستیم که لذت تجربه‌ی بازی با هدفون را چندین برابر می‌کند.

اگر از آن دسته‌ از بازیکنانی هستید که به حل کردن معماهای جدید در بازی‌ها علاقه‌ مند هستید یا از گشت و گذار در محیط‌های شرقی و تعامل با کاراکتر‌های آن لذت می‌برید، The Butterfly's Dream یکی از بهترین بازی‌های جدید عرضه شده با این خصوصیات است.

دانلود بازی آيفون The Butterfly's Dream


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده