نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۴

الین ور کامپیوتر Area-51 را به کارت گرافیک رادئون VII مجهز کرد

ایلین ور در جریان نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که کامپیوتر گیمینگ Area-51 به جدید‌ترین کارت گرافیک AMD یعنی رادئون VII مجهز می‌شود.

AMD در جریان برگزاری کنفرانسی اختصاصی در نمایشگاه CES 2019، ضمن پرده‌برداری از نسل جدید پردازنده‌های رایزن، از کارت گرافیک قدرتمند رادئون VII رونمایی کرد. این کارت گرافیک جدید از معماری نسل دوم وگا و لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده می‌کند. به‌علاوه، تاریخ عرضه‌ی نسخه ۶۹۹ دلاری آن برای ماه فوریه (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.

حال به‌نظر می‌رسد که کارت گرافیک رادئون ۷ احتمالا در مدل جدید رایانه‌ی گیمینگ ایلین ور Area-51 دل، مورداستفاده قرار ‌می‌گیرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شرکت دل این مدل جدید از رایانه‌ی گیمینگ ایلین‌ور را با خود به غرفه‌ی AMD در نمایشگاه CES 2019 آورده است. تاکنون جزئياتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این کامپیوتر نمی‌دانیم.

Area-51 ایلین ور دل / Dell Alienware

کامپیوتر گیمینگ ایلین‌ور با نام کامل Alienware Area-51 Threadripper Edition قرار است دارای حداقل ۱۶ گیگابایت رم DDR4 به همراه دو ترابایت حافظه‌ی HDD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی NVMe SSD باشد و (همان‌طور که از نامش پیدا است) برای پردازش وظایف از پردازنده‌ی رایزن تردریپر 2950X استفاده کند.

با نگاهی کلی به مشخصات فنی Alienware Area-51 می‌توان به‌طور ضمنی قیمتی را برای آن تخمین زد. پیش‌بینی می‌شود که رایانه‌ی گیمینگ جدید ایلین‌ور قیمتی در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دلار داشته باشد. گفتنی است که کارت گرافیک رادئون ۷ ای‌ام‌دی در واقع پاسخی به کارت گرافیک GeForce RTX 2080 انویدیا به‌شمار می‌آید. ظاهرا رادئون ۷ نسبت به نسل فعلی کارت‌‌های گرافیک‌ گیمینگ پرچمدار AMD موسوم به رادئون RX Vega 64 دارای پیشرفت‌های قابل توجهی است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده