نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

گزارش فروش سینمای ایران؛ صدرنشینی قانون مورفی در هفته اول

در گزارش فروش این هفته‌ی سینمای ایران از تازه اکران «قانون مورفی» گفته‌ایم و فروش دیگر فیلم‌های روی پرده را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

مدت‌ها است که صدر جدول گیشه‌ی سینمای ایران بین فیلم‌های کمدی دست به دست می‌شود؛ البته در این میان استثناهایی مانند «بمب؛ یک عاشقانه» و «مغزهای کوچک زنگ زده» وجود دارند تا در این دور تکرار تغییری ایجاد کنند. این هفته نیز یک فیلم کمدی صدرنشین است. فیلم سینمایی «قانون مورفی» جدیدترین ساخته‌ی رامبد جوان است. این فیلم سینمایی که امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی و رامبد جوان را به عنوان بازیگر دارد، در هفته‌ی گذشته که اولین هفته‌ی اکرانش بود در ۱۰۱ سینما به نمایش درآمد و یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی کمدی حالا به فروشی معادل یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان رسیده است. کارگردان این فیلم بارها در صحبت‌هایش درمورد این فیلم سینمایی بر خانوادگی بودن فیلم و دوری آن از کمدی مبتذل تاکید کرده است. این اثر همچنین برای دانش‌آموزان برخی از مدارس ابتدایی اکران شده است. فیلم سینمایی «قانون مورفی» می‌تواند یکی از شانس‌های تجربه‌ی فروش بالا باشد.

مارموز

رتبه‌ی دوم این هفته در اختیار صدرنشین هفته‌ی قبل، یعنی فیلم سینمایی «مارموز»، ساخته‌ی کمال تبریزی است. کمدی سیاسی «مارموز» در چهارمین هفته اکرانش در ۱۳۴ سینما به نمایش درآمد و ۷۴۵ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «مارموز» با بازی حامد بهداد حالا به مجموع درآمد ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان رسیده است. فیلم سینمایی «مارموز» می‌تواند همچنان چند هفته‌ای را در بالای جدول سپری کند؛ چرا که احتمالا تا پایان سال اکران چندان مهمی در برنامه سینماها نباشد. در نتیجه می‌توان انتظار ادامه‌ی روندی خوب را برای «مارموز» داشت. رتبه سوم این هفته متعلق به یک کمدی دیگر است؛ فیلم سینمایی «کلمبوس»، ساخته‌ی هاتف علیمردانی در پنجمین هفته اکرانش ۱۳۴ سینما در اختیار داشت و ۵۸۸ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی حالا به درآمد کلی ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم سینمایی «کلمبوس» با بازی بازیگرانی مانند مجید صالحی و فرهاد اصلانی با موضوعی کمدی جلوی دوربین رفته است.

بمب؛ یک عاشقانه

رتبه چهارم این هفته در اختیار درام «بمب؛ یک عاشقانه»، ساخته‌ی پیمان معادی است. این فیلم سینمایی که نگاهی به تهران در زمان موشک‌باران داشته است، در پنجمین هفته اکرانش در ۱۱۰ سینما به نمایش درآمد و ۵۹۶ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» حالا به مجموع درآمد ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» با بازی لیلا حاتمی، پیمان معادی و سیامک انصاری جلوی دوربین رفته است. رتبه‌ی پنجم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «دزد و پری ۲»، ساخته‌ی حسین قناعت است. این فیلم سینمایی در دومین هفته اکرانش ۹۹ سینما در اختیار داشت و ۲۳۲ میلیون تومان فروخت. «دزد و پری ۲» تاکنون ۴۵۲ میلیون تومان فروخته است. این فیلم کودک و نوجوان با بازی ارژنگ امیر فضلی و نادر سلیمانی جلوی دوربین رفته است. در ادامه نیز می‌توانید فروش هفتگی دَه فیلم اول جدول این هفته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱قانون مورفی۱۱,۳۹۶,۸۲۲,۰۰۰
۲مارموز۴۷۴۵,۷۹۴,۰۰۰
۳کُلمبوس۵۵۸۸,۱۲۲,۰۰۰
۴بمب؛ یک عاشقانه۵۵۶۹,۱۳۶,۰۰۰
۵دزد و پری ۲۲۲۳۲,۶۰۵,۰۰۰
۶اتاق تاریک۳۲۰۶,۱۲۰,۰۰۰
۷پاستاریونی۶۱۷۶,۴۱۷,۰۰۰
۸میلیونر میامی۵۸۷,۴۳۱,۰۰۰
۹پیشونی سفید ۲ ۱۳۵۷,۶۱۸,۰۰۰
۱۰مغزهای کوچک زنگ زده۱۵۴۷,۲۴۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده