// سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Qbik؛ داستان یک نقطه

بازی موبایل Qbik در مورد ماجراجویی یک نقطه و معماهایی است که باید در فضای سحرآمیز بازی پشت سر بگذارد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Qbik یک پازل ساده و خلاقانه است که در آن باید ماجراجویی یک نقطه را در دنیایی پیکسلی دنبال کنید. این بازی اندروید و آیفون شما را در یک غار حبس می‌کند و باید با خوردن بلوک‌های زردرنگ مراحل را به پایان برسانید. این روند می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و تله‌های زیادی در راه شما قرار دارد. Forever Entertainment برای طراحی بازی خودش از ساده‌ترین المان‌ها استفاده کرده است و تنها طرفداران فسفر سوزاندن و تفکر را راضی خواهد کرد.

در بازی Qbik شما با یک گیم‌پلی ساده به سراغ ماجراجویی در فضای پیکسلی آن می‌روید. شما یک نقطه در اختیار دارید که از همان ابتدا تنها بوده است و حال برحسب اتفاقاتی در دنیایی قرار گرفته است که باید به جستجو و کشف غارها بپردازد و تا می‌تواند از موانع مختلف عبور کند. وظیفه شما در این بازی خوردن بلوک‌های قرمز است و نباید اجازه دهید که یکی از آن‌ها جا بماند. اگر در انجام این کار موفق باشید، مرحله بعدی پذیرای شما برای چالشی جدیدتر خواهد بود. مراحل رفته رفته گسترده‌تر می‌شوند و تله‌های مرگ‌بار هم به بازی اضافه می‌شوند. اگر در این تله‌ها بیفتید شانسی برای ادامه نخواهید داشت. تنها کافی است که مسیر درست را انتخاب کنید و تماشاگر خورده شدن بلوک‌ها توسط این نقطه باشید. استراتژی برای انتخاب مسیر درست اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌توانید مرتبا به عقب بازگردید و حرکات خود را Undo کنید. بیش‌از ۶۳ مرحله در بازی وجود دارد و رفته رفته هم چالش‌ها سخت‌تر می‌شوند. Qbik یک پازل جذاب و اعتیادآور است که طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد و با خلاقیتی که توسط سازندگان صورت گرفته است، علاقه‌مندان به این سبک را به‌سمت خود جذاب می‌کند. پیش‌زمینه داستانی این نقطه که درون یک مکعب قرار دارد بسیار هیجان‌انگیز است و در انتها خواهید فهمید که این ماجراجویی به‌ چه‌منظور بوده است. در ابتدا تنها یک نقطه سفید در جهان هستی بوده است و کم کم قدرت خلقت باعث و بانی شروع ماجراهایی شده است که بازیکنان با همراهی این نقطه آن‌ها را خواهند فهمید.

Qbik

برگه‌های راهنما در هر مرحله بازی Qbik دیده می‌شود و می‌تواند روند کار را به شما توضیح دهد. با توجه به اینکه صفحه بازی رفته رفته بزرگ‌تر می‌شود، توجه به عناصر همزمان اهمیت پیدا می‌کند. وقتی که بلوک‌های زرد روی هم قرار دارند، تنها با قرار دادن نقطه در پایین‌ترین بلوک، می‌توانید بلوک‌های پایینی را که یکی یکی سرازیر می‌شوند بخورید. این‌ها تنها شروع ماجرا است و رفته رفته المان‌های جدیدتر اضافه می‌شوند و با خط‌هایی که کشیده می‌شوند، مسیر و اتفاقی را که برای بلوک‌ها خواهد افتاد می‌بینید. گستردگی به‌جایی می‌رسد که گویی یک مرحله کامل و پویا را تجربه می‌کنید و به‌مانند بازی ماریو در حال گذر از موانع مختلف هستید.

در Qbik می‌توانید مراحل اختصاصی خود را طراحی کنید و خلاقیت خود را در طراحی مراحل چالش‌برانگیز نشان دهید

یکی از برترین بخش‌های بازی مربوط به Level Editor است که می‌توانید مراحل اختصاصی خود را طراحی کنید و خلاقیت خود را به منصه ظهور برسانید. برای لذت بردن بیش‌تر از این بخش، باید ابتدا مراحل را تمام کنید و به المان‌ها و سیستم کلی بازی اشراف کامل داشته باشید. بدین‌صورت ذهن‌تان بهتر کار می‌کند و می‌توانید طراحی‌های بهتری داشته باشید. در این بخش یک غار شخصی برای خود می‌سازید و المان‌های موردنیاز را قرار می‌دهید. این مراحل را می‌توانید ذخیره کنید و خودتان تجربه‌کننده آن‌ها باشید.

Qbik

طراحی و گیم‌پلی ساده بازی Qbik نشان می‌دهد که بازی‌های پیکسلی می‌توانند پتانسیل عظیمی داشته باشند

سازندگان بازی Qbik به‌خوبی نشان می‌دهند که یک جهان به‌ظاهر ساده و مربعی، چه پتانسیل مهمی می‌تواند داشته باشد و خلاقیت خود سازندگان و حتی بازیکنان را شکوفا کند. شاید در ابتدا از ریتم ساده و خسته‌کننده بازی دل‌سرد شوید، اما اگر از طرفداران چالش‌های ذهنی و بازی‌های معمایی باشید، Qbik شما را مجذوب خود خواهد کرد. تکنولوژی‌های ساده در ادامه به بازی اضافه می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به خدمت خود بگیرید. توسط آن‌ها می‌توانید تله‌پورت کنید و بلوک‌هایی را که در مکان‌های سخت قرار دارند تصاحب کنید. نکته مهم در کسب همه بلوک‌ها نیست؛ بلکه تعداد حرکت‌هایی که برای این منظور استفاده می‌کنید اهمیت دارد و هر قدر که کمتر باشد، بهینه‌تر است.

بازی Qbik مراحلش را به‌نوعی طراحی کرده است که چالش برانگیز باشد و گستردگی لازم برای ماجراجویی بیش‌تر را داشته باشد. گاهی نیاز خواهید داشت که تفکر ساده‌تری داشته باشید و تنها با قرار دادن نقطه در موقعیت‌های نزدیک‌تر، همه بلوک‌های زرد را تصاحب کنید. بازیکنان حرفه‌ای‌تر می‌توانند مراحل اختصاصی خود را طراحی کنند و دیگر دوستان خود را به چالش دعوت کنند. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Qbik


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده