نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵

یوبیسافت از اخراج کاربران بددهان بازی Rainbow Six: Siege پشیمان نیست

با توجه به صحبت‌های کارگردان بازی Rainbow Six Siege، تیم سازنده‌ی این بازی از قطع کردن دسترسی کاربران بددهان آن، اصلا پشیمان نیست!

اوایل سال جاری میلادی بود که یوبیسافت از یک سیستم خاص برای کنترل بهتر جامعه‌ی کاربران بازی محبوبش یعنی Rainbow Six Siege استفاده کرد. سازندگان این شوتر تاکتیکی پرطرفدار که طی چند سال اخیر یک جامعه‌ی بسیار بزرگ را برای خود ترتیب داده، برای کنترل بهتر فضای جامعه‌ی کاربران بازی، تصمیم گرفتند کاربرانی را که طی بازی از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند و به اصطلاح بد دهن هستند از بازی اخراج کنند.

حال به تازگی در جریان تازه‌ترین اخبار بازی و به لطف مصاحبه‌ی الکساندر رامی (Alexandre Remy)، کارگردان بازی، دیدگاه او و تیم سازنده‌ی بازی راجع به این سیستم ویژه را متوجه شدیم. وی در ابتدا اشاره کرد که بازی‌های آنلاین و رقابتی این روزها خیلی همه‌گیر شده‌اند و روبه‌رو شدن با افراد بددهان در این بازی‌ها برای هر گیمری پیش آمده است؛ بازیکنانی که این روزها، جایی در بازی‌های کمپانی یوبی سافت ندارند. رامی در مصاحبه‌اش گفت:

اگر کار به اخراج کردن بازیکنان بددهان برسد، ما این کار را انجام می‌دهیم و از آن پشیمان نخواهیم شد.

این موضوع واکنش نه چندان مثبت بازیکنان را در پی داشت؛ چرا که از نظر آن‌ها، اخراج بازیکنان این‌چنینی، با اصول «آزادی در گفتار» در تضاد است، اما از آنجایی که Ubisoft یک کمپانی خصوصی است، هر تصمیمی که بگیرد با هیچ اصلی زیر سوال نخواهد رفت. موضوع اخراج کاربران بددهان بیشتر بین کاربران کامپیوتر این بازی رایج است؛ چرا که چنین محدودیت‌هایی مدت‌ها است که توسط مایکروسافت و پلی‌استیشن اعمال شده و کاربر پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان اگر چنین اشتباهی بکند، قبل از اینکه یوبیسافت وارد عمل شود و او را اخراج کند، سونی و مایکروسافت به حساب وی خواهند رسید.

بازی Rainbow Six Siege را هم‌اکنون می‌توانید روی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده