نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

فیلم هت تریک در جشنواره فیلم ونکوور کانادا حضور خواهد داشت

فیلم سینمایی «هت تریک»، ساخته رامتین لوافی در جشنواره فیلم ونکور کانادا حضور خواهد داشت.

فیلم «هت تریک» ساخته‌ی رامتین لوافی است. این فیلم که مجید مطلبی را در مقام تهیه کننده دارد، برای اولین بار در سی و ششمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. «هت تریک» در این جشنواره موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه برای رامتین لوافی و سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن برای ماهور الوند شد. این اثر مدتی پیش نیز در جشنواره فیلم شانگهای به نمایش در آمد. در خلاصه داستان فیلم سینمایی «هت تریک» چنین آمده است:

یه عبارت بی‌مزه هست که می‌گه آدم‌ها یه دفعه تغییر نمی‌کنن؛ این ماییم که دیر به دیر نگاشون می‌کنیم.

در فیلم هت تریک بازیگرانی مانند ماهور الوند، امیر جدیدی، پریناز ایزدیار و صابر ابر نقش‌آفرینی کرده‌اند. رامتین لوافی اولین فیلم بلند خود را با نام «آرام باش و تا هفت بشمار» جلوی دوربین برد. این فیلم که در عرصه بین‌الملل موفق عمل کرد، حدودا به پنجاه جشنواره مختلف دعوت شد و جایزه‌هایی مانند جایزه بهترین فیلم جشنواره وایادولید در سال ۲۰۰۹، بهترین فیلم جشنواره رم مستقل و استعداد تازه سینمای آسیا از جشنواره شانگهای را دریافت کرد. او همچنین فیلم «برلین منفی هفت» را نیز ساخته است. این فیلم نیز در جشنواره فجر حضور موفقیت آمیزی داشت.

فیلم هت تریک

در میان بازیگران فیلم سینمایی «هت تریک»، امیر جدیدی با بازی در فیلم «آفریقا» ساخته هومن سیدی به سینما وارد شد و پس از آن با بازی در فیلم «سیزده» دیپلم افتخار بهترین بازیگری را به خانه برد. این بازیگر همچنین در فیلم‌هایی مانند «رخ دیوانه»، «من»، «اژدها وارد می‌شود!» و «عرق سرد» حضور داشته است. این بازیگر همچنین قرار است در نقش جهان پهلوان تختی جلوی دوربین برود. جدیدی اکنون فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» را روی پرده دارد. ماهور الوند، دیگر بازیگر «هت تریک» کار خود را در سینما با فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های «ملی و راه‌های نرفته‌اش» و «چهار راه استانبول» به ایفای نقش پرداخت. یادآوری می‌شود که ماهور الوند برای بازی در فیلم «هت تریک» جایزه بهترین بازیگر زن سی و ششمین جشنواره بین المللی فجر را دریافت کرد.

پریناز ایزد یار با فیلم «یک مرد، یک شهر» پا به عرصه سینما گذاشت و پس از آن در فیلم‌هایی مانند «ورود آقایان ممنوع»، «ابد و یک روز» و «خوک» نقش آفرینی کرد. این بازیگر در دو سه سال اخیر به واسطه اجرای نقش شیرین دیوان سالار در سریال «شهرزاد» به شهرت بیشتری نیز دست پیدا کرده است. از سمتی صابر ابر کار خود را در بازیگری سینمایی با فیلم «شاعر زباله‌ها» آغاز کرد و در طول کارنامه‌اش در فیلم‌هایی مانند «درباره الی»، «رخ دیوانه» و «من دیه گو مارادونا هستم» حضور داشته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده