نویسنده: علی کمالی
// شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶

کمپانی تنسنت با کمک پلیس، زمان بازی کردن کودکان چینی را محدود می‌کند

کمپانی چینی تنسنت (Tencent) که به خاطر ساخت بازی های موبایل شهرت دارد، تصمیم گرفته تا با استفاده از داده‌های پلیس، زمان بازی کودکان چینی را کنترل و محدود کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به پدر و مادر خود بابت محدود کردن زمان بازی‌تان خرده می‌گیرید، لااقل خدا را شکر کنید که چینی نیستید؛ چون در این کشور دولت هم به زیاد بازی کردن گیر می‌دهد!

کمپانی تنسنت اعلام کرد که قصد دارد مدت زمانی را که کودکان می‌توانند به انجام بازی Honour of Kings (در غرب با اسم Arena of Valor شناخته می‌شود) بپردازند محدود کند. به این ترتیب از تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) بازیکنان این بازی باید حتما نام و مشخصات فردی واقعی خودشان را ثبت کنند. این مشخصات با پایگاه داده‌های مرکز پلیس مطابقت داده می‌شوند تا از این طریق افرادی که کوچک‌تر از سن قانونی هستند شناسایی و زمان بازی کردن‌شان محدود شود. کودکان ۱۲ ساله و کوچک‌تر می‌توانند در روز یک ساعت بازی کنند و افراد ۱۳ تا ۱۸ ساله حداکثر دو ساعت زمان برای بازی کردن دارند.

البته تنسنت این محدودیت زمانی را از ماه جولای سال گذشته اعمال کرده بود، اما حالا و با کمک پلیس، دیگر افراد نمی‌توانند سن‌شان را بیشتر وارد کنند و قانون را دور بزنند.

Tencent / تنسنت

کمپانی تنسنت این خبر را نخستین بار در شبکه اجتماعی ویچت (WeChat) اعلام کرد. هم برای کشور چین و هم برای صنعت بازی در سطح جهانی، این اولین بار است که از اطلاعات و داده‌های دولتی به منظور محدود کردن بازی افراد استفاده می‌شود. اما دلیل این محدودیت‌های اجباری چیست؟

هفته پیش بود که شی جین پینگ، رییس جمهور چین اعلام کرد که دولت این کشور باید اقدامات جدی در خصوص فراگیر شدن مشکل نزدیک‌بینی افراد انجام دهد. وزارت آموزش و پرورش چین هم اعلام کرد که جهت محدودسازی زمان بازی کردن کودکان، سیاست‌های جدیدی را در پیش می‌گیرد. حالا به نظر می‌رسد که تنسنت نیز به خواست دولت چین زمان بازی کردن کودکان را کاهش داده است.

بیانیه‌های دولتی در رابطه با بازی‌ها، تاثیرات منفی زیادی برای کمپانی تنسنت به دنبال داشته‌اند؛ به طوری که ارزش سهام این شرکت به پایین‌ترین میزان سالانه خود رسیده است. در واقع سهام تنسنت از ماه ژانویه تاکنون ۱۹۷ میلیارد دلار سقوط کرده که این موضوع بیش از هر چیز دیگر، نتیجه تصمیمات و سیاست‌های جدید دولتی بوده است.

تنسنت چندی پیش اعلام کرد که بازی Arena of Valor را برای کنسول نینتندو سوییچ هم منتشر می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت نسبت به آینده بازار بازی‌ها در چین نگران است و قصد دارد دامنه فعالیتش را به غرب و سایر نقاط جهان نیز گسترش دهد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده