نویسنده: علی کمالی
// جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

بازی Steel Empire یک شوتم آپ استیم پانکی است که هفته آینده برای PC می‌آید

بازی استیم پانکی Steel Empire در سبک شوتم آپ هفته آینده از طریق استیم برای پی سی عرضه می‌شود و در هفته اول، با ۳۳ درصد تخفیف قابل خریداری است.

بازی کلاسیک Steel Empire ابتدا در سال ۱۹۹۲ برای کنسول مگا درایو سگا عرضه شد و سپس در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ دو نسخه از آن برای کنسول‌های دستی گیم بوی ادونس و 3DS به انتشار رسید. حالا کمپانی تیان (Teyon)، ناشر بازی، تصمیم گرفته تا همان نسخه 3DS را با بهبود‌های گرافیکی و همچنین یک سری تغییرات در کنترل بازی برای پی سی هم عرضه کند. این بازی در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) از طریق پلتفرم استیم در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و تا یک هفته می‌توان آن را با ۳۳ درصد تخفیف خریداری کرد.

Steel Empire از آن بازی‌های تیراندازی دوبعدی است که هدایت یک هواپیما یا سفینه فضایی را در یک طرف تصویر به عهده شما می‌گذارد تا به دشمنانی که از طرف دیگر وارد صفحه می‌شوند و به سمت‌تان می‌آیند به شکل مداوم شلیک کنید و از شرشان خلاص شوید. گیم‌پلی بازی تا حدودی سخت است و دشمنان قوی و موانع پر از چالشی در مقابل‌تان ظاهر می‌شوند. مراحل بازی با اینکه دقیقا شبیه نسخه 3DS هستند اما اکنون زیباتر و خوش‌رنگ‌تر شده‌اند و با استایل گرافیکی کلاسیکی که دارند جلب توجه می‌کنند.

Steel Empire

بازی دارای ۴ سطح سختی مختلف است که بر اساس توانایی خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و با امپراتوری دشمن به مبارزه بپردازید. همچنین بازی دارای یک بخش بازبینی یا Replay Mode است که از طریق آن می‌توانید ببینید که یک مرحله را به چه ترتیبی پشت سر گذاشته‌اید. وجود اچیومنت‌های پرتعداد هم باعث می‌شود سطح چالش و ارزش تکرار Steel Empire بیشتر شود.

در بازی دو نوع هواپیما وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. Etopirica یک جنگنده کوچک و سریع است، اما Zappellon سرعت پایین‌تر و در عوض قدرت و مقاومت بیشتری دارد. شما تنها می‌توانید در یک جهت حرکت کنید، اما هم از جلوی هواپیما و هم از پشت آن امکان شلیک کردن وجود دارد. هر کدام از مراحل بازی به چند قسمت کوچکتر تقسیم شده‌اند و در پایان آنها باید با یک باس مبارزه کنید تا بتوانید وارد مرحله بعدی شوید. بعد از اتمام هر مرحله، شما می‌توانید هواپیمای خود را عوض کنید، یکی ریپلی از نحوه بازی کردن خودتان ببینید، با همان هواپیمای قبلی کار را ادامه دهید و یا بازی را ذخیره کنید.

Steel Empire

در Steel Empire شما تعداد محدودی «جان» و «امکان ادامه دادن» دارید. زمانی که نوار سلامتی هواپیمای شما خالی شود، می‌توانید کار را ادامه دهید، اما یکی از جان‌های شما از بین می‌رود. زمانی که تمام جان‌ها را از دست دادید، می‌توانید از یک فرصت ادامه دادن استفاده کنید که بسته به میزان پیشروی شما، به ابتدا و یا وسط مرحله منتقل‌تان می‌کند. وقتی هم همه فرصت‌های ادامه دادن را خرج کنید، بازی را باخته‌اید و باید از آخرین ذخیره، مجددا تلاش کنید.

برای قدرتمندتر کردن هواپیمای خود و اصطلاحا آپگرید کردنش می‌توانید امتیاز تجربه کسب کنید و با جمع کردن ارتقادهنده‌ها، بمب‌ها، بسته‌های سلامتی و جان‌های اضافه، ادامه مسیر را برای خودتان هموارتر سازید. با کسب امتیازات تجربه می‌توانید نهایتا تا سطح ۲۰ هواپیمای خود را ارتقا دهید. بازی در مجموع هفت مرحله دارد که در هر کدام‌شان یک غول سرسخت انتظارتان را می‌کشد.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده