نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶

گزارش زومجی از افتتاحیه گیم نت TEC CAF

روز گذشته، طی مراسمی در مهر شهر کرج، واقع در استان البرز،‌ گیم‌نت مجهز TEC CAF کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

در چند سال اخیر، گیم‌نت‌های بسیار مجهز و مدرنی در سرتاسر ایران به‌ویژه تهران افتتاح شده‌اند که قصد دارند با ایجاد محیطی متفاوت و مدرن، مکان خاص و خوبی را برای گیمرها فراهم بیاورند. جدیدترین گیم‌نت از این دست از فضاهای بازی، باشگاه TEC CAF واقع در مهرشهر کرج در استان البرز است که از روز گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به صحبت‌های موسس این کافه، TEC CAF، مخفف عبارت Technology Cafe است و آنها با ایجاد این باشگاه، قصد داشتند محیطی را برای گیمرها فراهم کنند که بتوانند با جدیدترین سیستم‌های به تجربه بدون دردسر بازی‌ها بپردازند. در این باشگاه حتی بخشی برای بازی‌های موبایل، بازی‌های فکری و کتاب‌خوانی نیز تدارک دیده شده است تا کسانی که علاقه به فعالیت‌های دیگر نیز دارند، بتوانند با مراجعه به آنجا فعالیت مورد علاقه خود را انجام دهند. 

افتتاحیه گیم نت TEC CAF

رایانه‌های شخصی گیم‌نت تک آف، مجهز به تعدای از قوی‌ترین و جدیدترین سخت‌افزارها است. بنا به گفته‌های موسس TEC CAF، آنها فضایی به نام فضای «معمولی» در باشگاه خود ندارند و اتاق‌های بازی‌های آنها، به دو اتاق VIP و VIP Plus تقسیم شده است. در اتاق VIP، چهارده رایانه شخصی که همگی به کارت گرافیک Nvidia GTX 1070Ti محصول MSI مجهز شده‌اند وجود دارد. همچنین مانیتور، ماوس و صفحه کلید این سیستم‌ها نیز از برند MSI هستند و از مدل‌های جدید این برند محسوب می‌شوند. در اتاق VIP Plus هم ۱۰ کامپیوتر رومیزی ام اس آی وجود دارد که همگی آنها مجهز به کارت گرافیک‌های GTX 1080 هستند تا گیمرها بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکلی جدیدترین بازی‌های دنیا را با بهترین کیفیت تجربه کنند.

افتتاحیه گیم نت TEC CAF

دو اتاق مخصوص بازی‌های واقعیت مجازی نیز در باشگاه TEC CAF تدارک دیده شده است. در یکی از آنها، هدست واقعیت مجازی HTC VIVE برای تجربه بازی‌های تک‌نفره و یک شبیه‌ساز ماشین فوق‌العاده مدرن وجود دارد. در اتاق دیگر، دو هدست واقعیت مجازی HTC VIVE، امکان تجربه بازی‌های VR چند نفره را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است. علاوه بر تمام این موارد، ۱۲ کنسول پلی‌استیشن 4 به همراه تلویزیون‌های بزرگ در طبقه بالا تعبیه شده است تا کنسول‌ بازها نیز بتوانند از این محیط لذت ببرند. یک کافه مجهز با دارا بودن انواع و اقسام نوشیدنی‌ها و خوردنی‌ها نیز در TEC CAF تعبیه شده است تا گیمرها بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به بازی کردن فکر کنند.

در مراسم افتتاحیه، آقای یعقوبی، رئیس بخش ورزش‌های الکترونیک وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشت. وی با تشکر از شهریار شاکی، حسن پاجانی و رضا نوبخت که در مسابقات آسیایی شرکت کرده بودند و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، سخنان خود را آغاز کرد و افزود که حق گیمرهای ایرانی، بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است زیرا گیمرهای ایرانی، خاص هستند و همانگونه که در اندونزی دیدیم، این بازیکنان، عملکرد بسیار خوبی داشتند. ما امید داریم که بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق کاری کنیم که مانند کشتی، گیمرهای ما با شرکت در مسابقات معتبر، پرچم ایران را بالا ببرند و این اتفاق اصلا دور از دسترس نیست. در انتها نیز آقای یعقوبی گفت که آنها قصد دارند برای اولین بار تیم بانوان ایران را به مسابقات جهانی CS:GO اعزام کنند.

افتتاحیه گیم نت TEC CAF

در ادامه مراسم افتتاحیه ترزا میرزایانس، مدیر بخش کامپوننت MSI در رابطه با این برند که تمام رایانه‌های TEC CAF از سخت‌افزار آن بهره می‌برند، توضیحاتی ارائه کرد. میرزایانس گفت که از چند سال گذشته MSI سعی داشته تا دوباره فعالیت خود را در ایران گسترش دهد تا بتواند دوباره به جایگاه ۱۰ سال قبل دست پیدا کند و مدیران گیم‌نت TEC CAF، از معدود افرادی بودند که با برنامه تجاری فوق‌العاده دقیقی همکاری خود را با آن‌ها آغاز کردند. در انتهای مراسم افتتاحیه نیز سجاد مهدیخانی از پلتفرم آریو در رابطه با این پلتفرم توضیحاتی ارائه داد و گفت که آنها قصد دارند بازی‌های بزرگی از ناشرهای بزرگ را به کاتالوگ خود اضافه کنند و آریو با پشتیبانی از پرداخت درون برنامه‌ای، این امکان را برای گیمرهای ایرانی فراهم آورده است که در بازی‌های خود با کارت‌های بانکی ایرانی خرید درون برنامه‌ای انجام دهند.

در انتهای مراسم افتتاحیه، از شهریار شاکی، حسن پاجانی و رضا نوبخت تقدیر به عمل آمد و جوایزی به آنها اهدا شد.

افتتاحیه گیم نت TEC CAF


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده