نویسنده: محمد حیدری
// سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

سازندگان بازی Eleven Eleven: Memories Retold از آینده بازی‌های داستان محور می‌گویند

به‌تازگی دو تن از اعضای تیم سازنده‌ی بازی Eleven Eleven: Memories Retold در مصاحبه‌ای با Dualshockers، ضمن نام بردن از بازی God of War به اهمیت بازی‌های داستان-محور و چشم‌انداز آینده‌ی آن‌ها اشاره کرده‌اند.

اخیرا در میان هر دو گروه سازندگان و هواداران، بحث‌هایی در مورد آینده‌ی سبک بازی‌های تک نفره داستان-محور پیش آمده است. یکی از آثار بسیار جالب از همین دست، بازی Eleven Eleven: Memories Retold است که به زودی در اختیار بازیکنان علاقه‌مند قرار خواهد گرفت. در طی مراسم Gamescom 2018 سال جاری، وب‌سایت دوآل شاکرز مصاحبه‌ای با یوآن فانیس (Yoan Fanise)، کارگردان و جورج روئس (George Rowes)، تهیه‌کننده‌ی استودیوی Aardman Animation ترتیب داد که در طول آن، صحبت‌هایی در مورد اهمیت و چشم‌انداز آینده‌ی بازی‌های تک‌نفره انجام شد. علاوه بر این، بر این موضوع تاکید شد که بسیاری از سازندگان حال حاضر، دیگر وجود بخش چند‌نفره در بازی‌‌ها را یک اجبار تلقی نمی‌کنند.

روئس صحبت‌های خود را با اشاره به اهمیت اینکه قالب ساختاری بازی‌های فعلی نیازمند تکامل و تحول است آغاز کرد و همچنین اضافه کرد که اگر قصد داریم تا بازی‌ها به آثاری هنری و دلنشین تبدیل شوند، نیازمند خلق بازی‌های داستان-محور و تک‌نفره‌ی بیشتری خواهیم بود. حتی در مورد فیلم‌های سینمایی نیز ویژگی‌هایی همچون روایات داستانی، فراز و نشیب‌های عاشقانه و از این قبیل موارد، باعث افزایش جذابیت اثر برای مخاطبان می‌شوند. روئس به طور کلی عقیده دارد که مخاطبین، علاقه‌ی زیادی به وجود یک راوی در داستان دارند؛ حتی اگر یک بازی توسط یک کمپانی بزرگ ساخته نشده باشد وجود راوی باعث جذابیت و گسترش هواداران آن خواهد شد. همچنین فانیس در ادامه توضیح داد که درک اهمیت بازی‌های تک‌نفره‌‌ی داستانی توسط سازندگان، اوضاع کنونی را دچار تغییری بزرگ و مثبت خواهد کرد:

من عقیده دارم که جایگاه فعلی بازی‌های داستان-محور به‌سرعت در حال تغییر است. بازی God of War یک مثال بی‌نظیر برای این مسئله است. این اثر یک بازی چند‌نفره نیست، اما فروش خوبی داشته و در میان بازیکنان به محبوبیتی خیره‌کننده دست پیدا کرده است. مسئله‌ی مهم در ساخت یک بازی خوب، بحث جذابیت و محتوای داستانی تاثیرگذار آن است؛ نه چیز دیگر.

اهمیت این موضوع را می‌توان در همکاری کمپانی بزرگی همچون مایکروسافت با استودیوی نینجا تئوری مشاهده کرد. فانیس نیز کاملا با این مسئله موافق بود و اضافه کرد که احتمالا بسیاری از سازندگان به اهمیت عنصر داستان‌پردازی و ایجاد تنوع در آثار خود پی برده‌اند.

11-11: Memories Retold

بازی Eleven Eleven: Memories Retold در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، کامپیوتر و پلی استیشن 4 در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده