نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴

تاریخ اکران فیلم جدید آدام مک کی مشخص شد

تاریخ اکران فیلم جدید آدام مک کی با عنوان Vice (معاون) که راجع به دیک چنی، سیاستمدار معروف آمریکایی است، اعلام شد.

طبق گزارش سایت وِرایتی، تاریخ اکران فیلم جدید آدام مک‌کِی با عنوان Vice (معاون) که راجع به دیک چنی، سیاستمدار معروف آمریکایی است و کریستین بیل نقش این شخصیت را ایفا خواهد کرد، اعلام شد. طبق اعلام رسمی کمپانی آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures)، فیلم Vice برای اکران در روز کریسمس، یعنی تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ (۴ دی ماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.

در فیلم Vice که پیش‌تر با نام Backseat معرفی شده بود، آدام مک‌کِی داستان دنیایی سینمایی را که در فیلم The Big Short (رکودِ بزرگ) به تصویر کشیده بود ادامه خواهد داد و این مرتبه به مسائل اقتصادی دههٔ اول قرن بیست‌ویکم و نقش جرج دبلیو بوش و معاونش دیک چنی در این اتفاق خواهد پرداخت که باعث بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی در دولت اوباما شد. در ایالات متحده آمریکا معمولاً معاون رئیس جمهوری قدرت زیادی ندارد و اهمیت زیادی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود، ولی دیک چنی این قانون نانوشته را تغییر داد و نشان داد چه قدرتی در کابینه جرج دبلیو بوش داشته است. در واقع بسیاری بر این عقیده هستند که در دولت جرج دبلیو بوش، این دیک چنی بود که زمام تمامی امور را در دست داشت و همچون سایه رئیس جمهور بود و شخص جرج دبلیو بوش در مقایسه با دیک چنی آنچنان فرد قدرتمندی نبود. فیلم Vice زندگی دیک چنی از روزهای ابتدایی حضور وی در کنار ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تا مدیریت شرکت هالیبرتن و سرانجام تصدی پست معاونت ریاست جمهوری در کابینهٔ جرج دبلیو بوش را روایت خواهد کرد. از دیگر بازیگران فیلم Vice می‌توان به نام‌های معروفی همچون امی آدامز، استیو کارل، تایلر پری و سم راک‌ول اشاره داشت. سم راک‌ول در این فیلم نقش جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را ایفا خواهد کرد.

Cheney

کارگردانی این فیلم را آدام مک‌کِی بر عهده داشته است. طرفداران سینما، آدام مک‌کِی را با کارگردانی فیلم‌های ژانر کمدی همچون Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (گوینده: افسانه ران برگندی)، Step Brothers (برادرخوانده) و Anchorman 2: The Legend Continues (گوینده ۲: افسانه ادامه دارد) می‌شناسند. تهیه‌کنندگی این فیلم را استودیوی آدام مک‌کِی، یعنی گری سانچز پروداکشنز (Gary Sanchez Productions) و استودیوی برد پیت، یعنی پلن بی (Plan B) انجام داده‌اند. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز شخص آدام مک‌کِی به رشتهٔ تحریر درآورده است و از دیگر تهیه‌کنندگان پروژه می‌توان به برد پیت، دد گاردنر و جرمی کلینر از پلن بی و ویل فرل و کوین مسیک به همراه آدام مک‌کِی از گری سانچز پروداکشنز اشاره داشت.

این‌طور که به نظر می‌رسد کمپانی آناپورنا پیکچرز در نظر دارد همچون فیلم The Big Short، فیلم  Vice را هم در زمانی اکران کند که شانس شرکت در فصل جوایز را داشته باشد. فیلم The Big Short که بازیگران تراز اولی همچون برد پیت، رایان گاسلینگ و استیو کارل در آن به ایفای نقش پرداختند، در چهار رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد که البته در نهایت توانست برنده‌ٔ اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی شود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده