// یکشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

کافه بازار رقابت‌های کژوال کمپ را با هدف ارتقاء دانش و کیفیت بازی‌ سازی برگزار می‌کند

کافه بازار و آواگیمز در جهت رونق صنعت بازی‌های ایرانی موبایل، رقابت‌های بازیسازی کژوال کمپ را با حضور بازیسازان برگزار می‌کنند.

رویداد کافه گیمز ۲ در کنار سخنرانی‌ها و شبکه‌سازی ارزشمندی که داشت با یک سورپرایز همراه بود: رونمایی از رقابت‌های کژوال کمپ با هدف ارتقاء دانش و کیفیت بازی‌سازی موبایل. اکنون بعد از گذشت یک ‌ماه کافه بازار در راستای رونق صنعت بازی‌های ایرانی موبایل و با داشتن تجربه‌ی عرضه‌ی موفق شماری از بازی‌های ایرانی در سال‌های اخیر، قصد دارد تا با حمایت از استودیوها و استعداد‌های بازی‌سازی، زمینه‌ی رشد هرچه بیشتر این صنعت نوپا را فراهم کند.

طبق اعلام کافه بازار، بزرگترین مارکت نرم‌افزارهای اندروید ایران، در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار بازی‌ ایرانی روی این پلتفرم در دسترس بیش از ۳۸ میلیون کاربر فعال قرار دارد. کافه بازار همچنین در طول سال رویداد‌های مختلفی را از جمله الکام گیمز در نمایشگاه الکامپ ۹۷، کافه گیمز و کمپین #متولدایران را در فضای مجازی برگزار کرده است که گام‌های مهمی در جهت رشد صنعت بازی‌های موبایل محسوب می‌شود.

اما کژوال کمپ چیست؟ رویداد کژوال کمپ با مشارکت کافه‌بازار و آواگیمز، با هدف ارتقای سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود. در طول این رویداد ۱۰ هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند. تیم‌های برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی ۱۰ تا ۲۵ میلیون‌ تومانی از طرف کافه بازار، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه بازار و آواگیمز را برای تکمیل محصول خود خواهند داشت.

کافه بازار هدف از برگزاری کژوال‌کمپ را بالا بردن کیفیت بازی‌های موبایل، استفاده از الگو‌های رایج و پرطرفدار با توجه با فرهنگ و هویت ایرانی و سلیقه مخاطب ایرانی، شناختن مخاطب‌های ایرانی و رفتارشناسی گیمرهای داخلی و کمک و حمایت نزدیک در پروسه‌ی تولید با کمک مربی‌های با تجربه بیان کرده است. 

تیم‌های بازی‌سازی علاقمند به شرکت در این رویداد، تا پایان ۱۵ مهر فرصت دارند تا از طریق وب‌سایت کژوال کمپ ثبت نام کنند و مستندات اولیه‌ی بازی‌شان را برای حضور در رقابت‌ها ارائه دهند. توضیحات و معیارهای انتخاب بازی‌، پس از ثبت نام در ایمیلی به صورت مستقل برای سرگرو‌ه تیم ارسال خواهد شد. در قدم دوم اما تیم‌ها تا ۳۰ مهر باید تا نمونه اولیه بازی یا نسخه «قابل بازی اولیه‌» بازی خود را ارائه کنند. طبق اعلام کافه بازار این نسخه از بازی باید تجربه‌ای لذت بخش و سرگرم‌کننده داشته باشد و ایده‌ی اصلی بازی را در خود جای دهد. این رویداد همچنین دو مرحله نهایی را در ۳۰ آبان برای مایلستون میانی جهت رسیدن به نسخه Alpha و گرفتن بازخورد اولیه از تیم داوری و همینطور ۳۰ آذر برای سافت لانچ و شروع فرآیند داوری خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده