نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: دومین صدرنشینی F1 2018 در هفته انتشار PES 2019

در هفته‌ای که شاهد انتشار بازی فوتبال PES 2019 بودیم، F1 2018 توانست دومین صدرنشینی متوالی را در جدول فروش هفتگی انگلستان تجربه کند. 

پس از چندین هفته صدرنشینی متوالی بازی Crash Bandicoot's N.Sane Trilogy در جدول فروش هفتگی انگلستان، هفته گذشته بالاخره F1 2018 توانست جایگاه نخست را در این جدول تصاحب کند و این بازی شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک، این هفته هم توانسته است دومین صدرنشینی متوالی را تجربه کند. این صدرنشینی از این نظر با‌ارزش است که این هفته، شاهد انتشار بازی PES 2019 بودیم که به هر حال یکی از بازی‌های مهم سال به‌شمار می‌رود. PES 2019 در هفته اول انتشارش در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. 

جالب است بدانید که طبق گزارش‌ها، با اینکه PES 2019 در مقایسه با PES 2018 از حیث رتبه شروع بهتری در جدول داشته است، اما از حیث میزان فروش، فروش این بازی افتی ۴۰ درصدی را در مقایسه با فروش PES 2018 در هفته اول نشان می‌دهد. تحلیل‌گران، حذف مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از این بازی را یکی از دلایل کاهش فروش بازی می‌دانند. اما از شبیه‌ساز فوتبال کونامی که بگذریم، در رتبه سوم جدول این هفته شاهد بازی GTA V هستیم که نسبت به هفته قبل یک پله صعود را تجربه کرده و در این جایگاه قرار گرفته است. رتبه چهارم، در اختیار بازی Crash Bandicoot's N.Sane Trilogy است که این اثر هم نسبت به هفته قبل یک پله سقوط داشته است. 

PES 2019

در رتبه پنجم جدول این هفته، یک تازه‌وارد دیگر قرار گرفته است؛ Yakuza Kiwami 2، بازی جدید کمپانی سگا که این هفته به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد. رتبه شِشُم جدول این هفته هم در اختیار بازی Mario Kart 8 Deluxe است که نسبت به هفته قبل، با یک پله سقوط رو‌به‌رو شده است. اما در رتبه هفتم جدول این هفته، شاهد بازی PlayerUnknown's Battlegrounds هستیم؛ بازی بتل رویال استودیو بلوهول که این هفته با صعودی چهار پله‌ای، از رتبه یازدهم به جایگاه هفتم رسیده است. در رتبه هشتم جدول این هفته، شاهد بازی God of War هستیم و در رتبه نهم هم Monster Hunter Generations، یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته منتشر شده است، حضور دارد. 

در نهایت در رتبه دهم جدول فروش این هفته هم شاهد بازی فیفا 18 هستیم که هفته پیش، با صعودی عجیب توانست به این جایگاه برسد و این هفته هم رتبه‌اش را حفظ کرده است. در هفته منتهی به ۱۰ شهریور، بازی‌های جدید دیگری هم منتشر شدند؛ بازی‌هایی مثل Firewall: Zero Hour و Strange Brigade که البته جایی در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته ندارند و به‌ترتیب، در رتبه‌های ۱۱ و ۱۶ قرار گرفته‌اند. همچنین این هفته شاهد خارج شدن چند بازی از بین ۱۰ بازی پرفروش هفته هم بودیم؛ برای مثال Lego The Incredibles که هفته پیش در رتبه هفتم بود، این هفته در جایگاه ۱۲ دیده می‌شود. یا Call of Duty: WWII که از رتبه هشتم به چهاردهم رسیده است و همچنین اتفاقی جالب هم در مورد Shenmue I & II رخ داده است؛ جایی که این بازی هفته پیش در رتبه دوم قرار داشت اما با سقوطی شدید، این هفته در جایگاه ۳۳ دیده می‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۰ شهریور مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

F1 2018

حفظ صدرنشینی
۲-

Pro Evolution Soccer 2019

هفته اول انتشار
۳۴

Grand Theft Auto V

۴۳

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۵-

Yakuza Kiwami 2

هفته اول انتشار
۶۵

Mario Kart 8 Deluxe

-
۷۱۱

PlayerUnknown's Battlegrounds

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۸۶

God of War

-
۹-

Monster Hunter Generations Ultimate

هفته اول انتشار
۱۰۱۰

FIFA 18

-


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده