نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

سازنده بازی Nuclear Throne از اثر جدید خود رونمایی کرد

استودیو Vlambeer بازی جدید خود را در حالی در PAX West 2018 نمایش داده است که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده است.

استودیوی هلندی Vlambeer را با آثاری مثل Nuclear Throne و Luftrausers می‌شناسیم. استودیویی مستقل که هشت سال پیش تأسیس شد و به همین مناسب در جریان PAX West 2018 از جدیدترین بازی خود رونمایی کرده است.

این بازی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، کنترل جالبی دارد و در کنار چهار جهت اصلی، تنها از یک دکمه دیگر استفاده می‌کند. به این شکل که بازیکن در محیطی کوچک به هدایت یک سفینه می‌پردازد و با دکمه X هم به سمت دشمنان خود شلیک می‌کند. بازی‌ای که حال و هوای آثار Shoot 'em up را دارد و البته با پیچیدگی‌های خاص خود، نیازمند اجرای استراتژی‌های دقیق و حرفه‌ای از طرف بازیکن است. از جمله ویژگی‌های جالب بازی می‌توان به عدم وجود قابلیت نشانه‌گیری به سمت دشمنان اشاره کرد؛ به این شکل که سفینه به شکل خودکار روی نزدیک‌ترین دشمن قفل می‌کند و بازیکن تنها وظیفه شلیک را برعهده خواهد داشت.

البته همه‌چیز به این سادگی هم نیست و بعد از شلیک به هر دشمن، ماده سبزرنگی از او بر جای می‌ماند و وقتی از این ماده دور شوید، دشمن بعدی در همان نقطه ایجاد می‌شود که همین موضوع بازیکن را وادار به تصمیم‌گیری سریع در مورد نحوه حرکت سفینه در محیط می‌کند. دشمنان متنوعی برای بازی طراحی شده‌اند که هرکدام به شکلی به سمت شما شلیک می‌کنند و کافی است برای مدت کوتاهی به انجام بازی بپردازید تا با افزایش تعداد دشمنان و اشعه‌ها و تیرهای مختلف آن‌ها شاهد یکی از شلوغ‌ترین لحظات ممکن باشید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی جدید Vlambeer حال و هوایی مشابه آثار آرکید قدیمی دارد و سیستم ثبت امتیاز هم برای آن در نظر گرفته شده است تا با دوستان خود و سایر بازیکن‌ها رقابتی داغ و نفس‌گیر را تجربه کنید. در کنار این‌ها احتمالاً قابلیت‌هایی مثل دست‌یابی به قدرت‌های جدید و سفینه‌های بیشتر هم برای بازی در نظر گرفته خواهد شد، هر چند هنوز خیلی از بخش‌های بازی به شکل کامل طراحی نشده‌اند و رامی اسماعیل، موسس استودیو هم در گفتگو با IGN به این قضیه اشاره می‌کند که در ابتدا قرار نبوده است از بازی جدید ولامبیر در PAX West 2018 رونمایی شود، ولی همزمانی آن با هشتمین سالگرد تأسیس ولامبیر باعث شد اعضای استودیو تصمیم به این کار بگیرند. یکی از دلایل ساخت بازی هم علاقه استودیو به بازگشت به ریشه‌های قبلی خود و ساخت آثار کوچک و جمع و جور بوده است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از بازی بدون نام ولامبیر منتشر نشده است و تاریخ عرضه و حتی پلتفرم‌های آن را هم نمی‌دانیم، ولی با توجه به بازی‌های قبلی این استودیو از جمله بازی مستقل خوش‌ساخت Nuclear Throne که از زومجی هم امتیاز ۹ را دریافت کرده بود، می‌توان به این اثر امیدوار بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده