نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶

اکران فیلم Gambit باری دیگر به تاخیر خورد

به‌تازگی اعلام شده که فیلم محبوب و مورد انتظار گامبیت (Gambit) باری دیگر به تاخیر خورده و این موضوع این پرسش را در ذهن طرفداران به وجود آورده که اصلا این فیلم اکران می‌شود یا خیر.

فیلم Gambit (گامبیت) در ابتدا به نظر می‌آمد که اثر بسیار خوبی می‌شود و می‌تواند عملکرد بسیار موفقی در باکس آفیس از خود نشان دهد، اما هرچه اطلاعات جدیدی از این اثر منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد که فیلم اصلا قرار نیست به چنین تصوراتی دست پیدا کند. این روزها یک سری درگیری در بخش سینمایی و فیلم کمپانی فاکس و همچنین زمان‌بندی برای اکران فیلم‌ها به وجود آمده است. به‌تازگی اعلام شد که اکران فیلم Dark Phoenix (دارک فینیکس)، جدیدترین قسمت سری فیلم X-Men (مردان ایکس)، چندین ماه به تاخیر خورده است. به جای اینکه این فیلم در ماه فوریه اکران شود، حال براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸) به روی پرده سینماها برود؛ تاریخی که قبلا با فیلم گامبیت پر شده بود. همین موضوع باعث می‌شود که فیلم گامبیت هم به تاخیر بخورد. اکران این اثر، تقریبا چیزی در حدود یک سال عقب افتاده است. براساس برنامه‌ریزی‌های جدید فیلم گامبیت برای اکران در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) تنظیم شده است.

در ابتدا، همه تصور می‌کردند که فیلم گامبیت اثر خوبی از آب درمی‌آید. در چند سال اخیر، این پروژه در دستان چندین کارگردان بااستعداد و پتانسیل‌دار چرخیده است؛ از کارگردان فیلم Rise of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) یعنی روپرت ویات تا کارگردان فیلم Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کاراییب) یعنی گور وربینسکی. با تمام مشکلاتی که در پروژه تولید این اثر به وجود آمده، اما همچنان چنینگ تیتوم در این تیم حضور دارد و اگر تا پایان کار این اثر هم دچار مشکل و حاشیه نشود، خودش نقش این شخصیت عضو تیم مردان ایکس را ایفا خواهد کرد.

فیلم گامبیت در طی این چند سال اخیر، چندین بار به تاخیر خورده و تاریخ اکران آن مدام جابه‌جا شده است. آخرین تاریخی که برای آن تنظیم شد، برای خرداد ماه ۹۸ بود و به نظر می‌رسید که این تاریخ بسیار ایده‌آلی است و طرفداران از این موضوع بسیار خوشحال بودند. با این حال، از آنجایی که تقریبا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ هستیم و هنوز فیلمبرداری این اثر کار خود را آغاز نکرده، این تاریخ اکران کمی بعید به نظر می‌رسید. در واقع، در حال حاضر هنوز به صورت رسمی هیچ کارگردانی برای این اثر اعلام نشده است.

پس با این اوصاف، به تاخیر خوردن دوباره‌ی این فیلم و عقب افتادن تاریخ اکران آن، اصلا جای تعجب ندارد. البته، این موضوع را هم باید در نظر داشت که با اتفاقات اخیری که بین کمپانی فاکس و همچنین کمپانی دیزنی افتاد، نمی‌توان به صورت قطعی گفت که آیا این تاریخ اکران به‌خصوص تبدیل به واقعیت می‌شود یا خیر و آیا اصلا ما در نهایت شاهد اکران فیلم گامبیت خواهیم بود یا خیر.

با این حال، ما از یک موضوع می‌توانیم مطمئن باشیم: سایمون کینبرگ، تهیه کننده فیلم گامبیت، کسی که نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم دارک فینیکس را بر عهده داشت، همچنان می‌خواهد که این فیلم ساخته شود و به روی پرده سینماها برود. سایمون کینبرگ در طی مصاحبه‌ی خود با سایت خبری آی جی ان درباره‌ی این صحبت کرد که زمانی که ما به گامبیت نگاه می‌کنیم، تصور می‌کنیم که او یک فرد بازیگوش و کلاهبردار است و داستان او قطعا رمانتیک خواهد بود. البته این موضوع به این معنی نیست که شما می‌توانید انتظار داشته باشید که اتفاق خاصی بین گامبیت و سالی رخ دهد؛ در عوض، تهیه کننده این اثر ادعا کرد که این فیلم بیشتر از هر چیزی یک اثر ابرقهرمانی است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده