نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

گزارش فروش سینمای ایران: از صدرنشینی تنگه ابوقریب تا بازگشت هزارپا

در این هفته‌ی سینمای ایران تنگه ابوقریب صدرنشین بود و فیلم‌های کمدی اکران خود را از سر گرفتند.

همانطور که احتمالا می‌دانید از هفته گذشته به دلیل فرارسیدن ماه محرم، اکران گسترده فیلم‌های کمدی در سینماهای ایران متوقف شد. به همین دلیل نیز حکمرانی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی در نهایت پس از مدت‌ها به پایان رسید. در این هفته، اکران فیلم‌های کمدی از سرگرفته شد، اما خب دیگر خبری از «هزارپا» در صدر جدول نبود. رتبه نخست این هفته سینمای ایران در فروش، در اختیار فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی است. این فیلم در هفتمین هفته اکرانش در صد و پنجاه و هفت سالن روی پرده رفت و به درآمد هفتگی صد و هفده میلیون تومانی رسید. درام دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب» با این فروش به مجموع درآمد چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان رسید. رتبه دوم پرفروش‌های این هفته در اختیار «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی است. این فیلم در این هفته که نهمین هفته اکرانش است، در پنجاه و شش سالن به نمایش درآمد و به فروش هفتگی معادل چهل و پنج میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته جدید علی عطشانی که احتمالا آخرین روزهای حضورش در بالای جدول را تجربه می‌کند، در مجموع دو میلیارد و سیصد و چهارده میلیون تومان فروخته است.تنگه ابوقریب

رتبه سوم این هفته در اختیار «شعله ور» است؛ فیلمی که سرانجام سالن‌های بیشتری در اختیار گرفت و در ششمین هفته اکران در هشتاد و سه سالن به نمایش درآمد. ساخته‌ی جدید و درام حمید نعمت الله در هفته اخیر سی و چهار میلیون تومان فروخت. درآمد کلی ساخته‌ی جدید کارگردان «رگ خواب» حالا به حدود یک میلیارد تومان رسیده است. رتبه چهارم این هفته در اختیار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، یعنی «هزارپا» است. این کمدی پرفروش پس از یک هفته اکران محدود، در دوازدهمین هفته اکرانش بیست و هفت سینما در اختیار داشت. «هزارپا» در این هفته کمترین فروشش را تجربه کرد. این فیلم تنها موفق شد در هفته قبل، بیست و نه میلیون تومان کسب کند و این اتفاق به نوعی به معنای پایان دوران پر در آمد «هزارپا» است. «هزارپا» به عنوان فیلم شماره یک گیشه سینمای ایران، به طور دقیق در مجموع سی و پنج میلیارد و ششصد و چهل و پنج میلیون و سیصد و هشتاد و پنج هزار تومان فروخته است.

شعله ور

رتبه پنجم این هفته در اختیار اقتباس سینمایی محمد عرب از داستان داش آکل نوشته صادق هدایت است. فیلم سینمایی «داش آکل» در چهارمین هفته اکرانش، در هفتاد و هشت سینما به نمایش درآمد و فروش هفتگی بیست و چهار میلیون تومانی را تجربه کرد. این فیلم سینمایی در چهار هفته اکرانش در مجموع حدودا سیصد میلیون تومان فروخته است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱تنگه ابوقریب۷۱۱۷,۳۲۲,۰۰۰
۲کاتیوشا۹۴۵,۳۳۷,۰۰۰
۳شعله ور۶۳۴,۹۷۶,۰۰۰
۴هزارپا۱۲۲۹,۶۶۱,۰۰۰
۵داش آکل۴۲۴,۸۳۰,۰۰۰
۶بدون تاریخ بدون امضا۳۲۱۹,۷۸۳,۰۰۰
۷آخرین بار کی سحر را دیدی؟۴۱۴,۶۶۵,۰۰۰
۸دارکوب۱۳۱۱,۲۷۴,۰۰۰
۹همه چی عادیه۶۷,۵۳۲,۰۰۰
۱۰چراغ های ناتمام۳۷,۵۰۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده