نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹

نورم برایفوگل، طراح داستان‌های بتمن در سن ۵۸ سالگی درگذشت

چندی پیش اعلام شد که نورم برایفوگل طراح افسانه‌ای داستان‌های بتمن و همچنین یکی از خالقان دنیای اولترا ورس، در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، نورم برایفوگل طراح افسانه‌ای کتاب‌های کمیک دنیای بتمن در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت. او همچنین یکی از خالقان دنیای اولترا ورس هم به حساب می‌آمد. نورم برایفوگل در روز دوشنبه و در هاتن، میشیگان درگذشت. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که علت مرگ این هنرمند افسانه‌ای چه چیزی بوده است. او ۵۸ سال سن داشت و در طی زندگی حرفه‌ای خود، کارهای فوق‌العاده خوب و معروفی را انجام داد. او در طی این سالها با کمپانی دی سی کامیکس همکاری می‌کرد. او مجموعه‌هایی مانند Detective Comics، Shadow of the Bat، Batman: Holy Terror، Batman Beyond Unlimited و همچنین Batman Birth of the Demon را خلق کرد و خودش هم همکاری زیادی در ادامه‌ی آنها داشت.

علاوه بر کمپانی دی سی، برایفوگل با کمپانی مارول کامیکس هم همکاری داشت. او یکی از خالقان دنیای اولترا ورس بود و برای انتشار Prime کمک زیادی کرد. او همچنین در این کمپانی بر روی مجموعه‌های شخصیت‌هایی مانند انتقام جویان، بلک پنتر، هل کت، مارول فنفر و مون نایت همکاری داشت.

او در طی زندگی خود چندین کتاب مخصوص کودکان را هم طراحی کرده بود و علاوه بر آنها، در کمپانی آرچی کامیکس (Archie Loves Veronica، Archie Loves Betty)، کمپانی فرست کامیکس و همچنین کمپانی ایمیج کامیکس هم فعالیت داشت. این هنرمند بیشتر از هر چیز دیگری، برای فعالیت‌هایش در زمینه‌ی دارک نایت معروف شد. او یک سبک بصری ایجاد کرد که تمام موارد آن متعلق به خودش بود. او در زنده کرده و همچنین قدرت دادن به سری کتاب کمیک Detective Comics به همراه آلن گرنت تاثیر بسزایی داشت. نورم برایفوگل از سال ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۰ طراحی مجموعه‌ی دارک نایت را برعهده داشت اما از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ به سراغ مجموعه‌ی دیگری از بتمن رفت. بعد از گذشت مدتی، این هنرمند یک دنیا و مجموعه کتاب کمیک مختص به خودش را ایجاد کرد و نام آن را Metaphysique گذاشت اما این مجموعه بیشتر از ۶ قسمت ادامه نیافت.

نورم برایفوگل یک طراح افسانه‌ای بود و هم در میان طرفداران و هم همکاران خودش در صنعت انتشار کتاب کمیک، به‌شدت فرد دوست داشتنی و محبوبی به حساب می‌آمد. زمانی که برایفوگل در سال ۲۰۱۴ دچار سکته مغزی شد و از اتفاقات پس از آن رنج می‌برد، تمام افرادی که او را دوست داشتند، به کمک و ملاقاتش رفتند. طرفداران به سرعت توانستند مبلغی در حدود ۸۹۰۰۰ دلار جمع‌آوری کنند تا بتوانند در پرداخت قبض پزشکی ۲۰۰ هزار دلاری برایفوگل، به او کمک کنند. از طرف دیگر کمپانی دی سی، مارول و Hero Initiative هم به ملاقات برایفوگل رفتند و کمک‌های خود را به او ارائه کردند.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده