// پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

نینتندو جزییات بیشتری را از ذخیره سازی ابری سرویس آنلاین نینتندو سوییچ منتشر کرد

کمپانی نینتندو اعلام کرد که در صورت اتمام زمان اشتراک سرویس آنلاین نینتندو سوییچ، کاربران ۶ ماه فرصت دارند تا با فعال‌سازی دوباره این سرویس به فایل ذخیره ابری خود دسترسی پیدا کنند.

چند روز قبل بود که کمپانی نینتندو با انتشار آپدیت 6.0 کنسول نینتندو سوییچ، بالاخره سرویس آنلاین این دستگاه‌ها را در دسترس کاربران قرار داد. حال در جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی، این کمپانی اعلام کرده است که در صورتی که زمان اشتراک آنلاین کاربران به اتمام برسد،‌ آن‌ها مدتی فرصت خواهند داشت تا با فعال‌سازی دوباره این سرویس، به فایل‌های ذخیره ابری خود دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی نینتندو اذعان کرده است که دارندگان سوییچ اگر زمان اشتراک سرویس آنلاین‌شان تمام شود دیگر قادر نخواهند بود از ویژگی Cloud Save استفاده کنند و به فایل‌های ذخیره‌شان هم دسترسی نخواهند داشت. با این حال، اگر کاربران در مدت‌زمان ۱۸۰ روز یا ۶ ماه، سرویس آنلاین خود را دوباره فعال کنند، می‌توانند فایل‌های مربوط به پیشرفت بازی خود را که در فضای ابری ذخیره شده بود، بازگردانی کنند. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به استفاده از ویژگی ذخیره‌سازی پیشرفت بازی به‌صورت آنلاین را مشاهده کنید.

دانلود از وب‌سایت آپارات

پیش از این، در جریان یک پرسش و پاسخ در وب‌سایت نینتندو انگلیس مشخص شده بود که کاربران در زمان اتمام اشتراک آنلاین سوییچ نمی‌توانند به فایل‌های ذخیره ابری خود دسترسی پیدا کنند و اگر مدت زمان مشخصی از اتمام اشتراک آن‌ها بگذرد، تمامی فایل‌های ذخیره شده آن‌ها روی فضای ابری پاک خواهد شد.

همچنین در این بین کمپانی نینتندو اعلام کرده است که برخی از بازی‌های سوییچ همانند Splatoon 2 و Let's Go Pikachu/Eevee از سرویس ذخیره‌سازی ابری پشتیبانی نخواهند کرد:

اکثر بازی‌های نینتندو سوییچ از ویژگی ذخیره‌سازی آنلاین پشتیبانی خواهند کرد؛ اگرچه در این بین بازی‌هایی هستند که ممکن است استفاده از این ویژگی در آن‌ها باعث شود حق دیگر بازیکنان ضایع شود. برای مثال، بازیکنان ممکن است با استفاده از این ویژگی، آیتم‌هایی را که با دیگر بازیکنان تبادل کرده‌اند یا رتبه آنلاینی که از دست داده‌اند، دوباره به‌دست آورند. به همین دلیل برای آن‌که عدالت رعایت شود، در این‌گونه بازی‌ها، این ویژگی در دسترس نخواهد بود.

ویژگی سرویس آنلاین نینتندو سوییچ از تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه ۹۷ در دسترس دارندگان این کنسول قرار گرفته است و قیمت اشتراک آن به شرح زیر است:

  • اشتراک یک ماهه: چهار دلار
  • اشتراک سه ماهه: هشت دلار
  • اشتراک سالیانه: ۲۰ دلار
  • اشتراک سالیانه خانواده (این اشتراک برای چند حساب کاربری مختلف در نظر گرفته شده است): ۳۵ دلار


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده