نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

انتشار گزارش بازی‌خیزهای 1396؛ بررسی میزان مصرف بازی‌های دیجیتال در پنج استان

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اخیرا در قالب یک پژوهش، مصرف بازی‌های دیجیتالی در پنج استان را بررسی کرده است. 

معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اخیرا در قالب یک تحقیق، میزان مصرف بازی‌های دیجیتال در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان را بررسی و نتیجه آن را در قالب یک گزارش به نام «بازی‌خیزهای ۱۳۹۶» ارائه کرده است. 

این گزارش، مانند گزارش «نمای باز» که چند وقت پیش منتشر شده بود، تمرکز زیادی روی اطلاعات کلیدی مصرف بازی‌های دیجیتال در بین بازیکنان ایرانی دارد و در آن، پنج استانی که بیش‌ترین تعداد بازیکن در کشور را دارند، بررسی شده‌اند. تیمی که مسئول تهیه این گزارش بوده است، در بررسی خود تمام شهر‌ها و روستا‌های استان مورد‌نظر را بررسی کرده است. البته در این بین تهران بنا به دلایل مختلف، بازار به مراتب بزرگ‌تری نسبت به سایر استان‌های بررسی‌شده داشته است، اما در مجموع، پنج استانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، بیش‌ترین تعداد گیمر را در بین استان‌های کشور دارند. 

بدون شک اطلاعات ارائه‌شده در این گزارش، آمار جالبی را در اختیارمان می‌گذارد. پنج سر‌فصل اصلی گزارش بازی‌خیز‌های ۱۳۹۶ به شرح زیر هستند:

  • ۵ استان در یک نگاه، بازیکنان کنسولی، چه کسانی بازی می‌کنند؟
  • چه بازی‌هایی می‌کنند؟
  • چگونه بازی می‌کنند؟
  • چگونه خرید می‌کنند؟
  • ما چه کسانی هستیم؟

شما می‌توانید گزارش نمای باز را از طریق این لینک دریافت کنید. همچنین در ادامه هم تصاویری از این گزارش قابل مشاهده هستند:

گزارش نمای باز

گزارش نمای باز

گزارش نمای باز

گزارش نمای باز

از جمله نکات جالب این گزارش، می‌توان به محبوبیت بالای بازی‌های موبایل و به صورت دقیق‌تر، بازی Clash of Clans اشاره کرد که در هر پنج استان، محبوب‌ترین بازی در بین گیمر‌ها عنوان شده است و بازی ایرانی باقلوا هم جایگاه نسبتا خوبی در بین محبوب‌ترین بازی‌ها دارد. نظرات خود را در مورد این گزارش با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده