// دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

جمع بندی مسابقات Tokyo Game Show 2018 بازی Street Fighter V

مسابقات بازی Street Fighter V در رویداد Premier کپکام پرو تور در Tokyo Game Show 2018 برگزار شد. در ادامه می‌توانید نگاهی به اتفاقات مهم این رویداد بیندازید.

در حالی که تنها پنج رویداد تا پایان فصل رقابت‌های رشته Street Fighter V یعنی Capcom Pro Tour 2018 باقی مانده است یکی از اصلی‌ترین مسابقات آن در رویداد توکیو گیم شو (Tokyo Game Show 2018) با همین نام برگزار شد. رویداد یاد شده همانطور که از نام آن پیدا است در کشور ژاپن یعنی مرکز بازی‌های مبارزه‌ای از جمله Street Fighter برگزار شده است.

رقابت‌ها شنبه ساعت ۵:۳۰ بامداد به وقت تهران آغاز شد و دیروز صبح نیز شاهد مراسم اختتامیه آن بودیم. بیش از ۷۰۰ بازیکن در ۶۴ جدول مسابقاتی یا همان Pool در رشته Street Fighter V به مصاف با یکدیگر رفتند. ما در کنار بیشترین شرکت کنندگان که ژاپنی بودند، شاهد ملحق شدن بازیکنان کره‌ای، آمریکایی، تایوانی و اروپایی نیز به این رویداد بودیم. در مورد بازیکنان کره‌ای باید بدانید که با توجه به مشکلاتی که در رابطه با همسر اینفیلتریشن برای وی پیش آمد، تیم او یعنی Panda Global اجازه شرکت کردن در مسابقه را به وی نداده ‌است. گویا وی پس از جدا شدن از همسرش وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و از همین جهت نیز موفق به شرکت در مسابقات نشد. البته این موضوع هنوز به طول کامل بررسی نشده است و از صحت آن نیز مطمئن نیستیم.

Tokyo Game Show 2018

در آن سو دوگورا نیز در بیانیه‌ای گفت که فراموش کرده است که در مسابقات مهم این هفته شرکت کند. در آن سو بازیکنانی همچون K-brad نیز در لحظه آخر به توکیو رسیدند و موفق به ثبت نام نشدند و از آنجا که قوانین رویداد ژاپن نیز سرسخت است متاسفانه K-brad نتوانست در رقابت‌ها شرکت کند.

رویداد دیگری نیز در اروپا با نام EGX 2018 به همراه Premier ژاپن برگزار شد که برخی از بازیکنان مطرح همچون لوفی، گیمربی، فینام، انگری برد و غیره در آن شرکت کردند که با پیروزی لوفی به پایان رسید.

 

روز اول

هاتسومه که از بازیکنان زن مطرح این رشته به شمار می‌رود در همان دیدار اول توانست با کاراکتر Cammy در ست اول حریف خود یعنی Aki را شکست دهد. آکی پس از مغلوب شدن در ست اول کاراکتر خود را از یورین به ابیگیل تغییر داد، اما باز این تغییر مانعی برای Hatsume به وجود نیاورد و وی توانست ابیگیل را شکست دهد. وی نه تنها موفق شد حریفان خود را شکست دهد، بلکه جدول اول خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

Tokyo Game Show 2018

توکیدو به همراه دیگر بازیکنان حرفه‌ای استریت فایتر همچون هایتانی، دایگو و جاستین وانگ توانست به مرحله بعدی راه پیدا کند. از اتفاقات مهم روز اول نیز می‌توان به حذف شدن فوجیمورا از جریان مسابقات اشاره کرد. وی در ابتدا حریف ژاپنی خود از تیم Atlas Bear یعنی کیچیپامو را با نتیجه ۲-۰ شکست داد، اما در براکت بازنده‌ها موفق نشد که زانگیف وی را شکست دهد و با نتیجه ۲-۱ از جریان مسابقات حذف شد.

Tokyo Game Show 2018

کیچیپامو پس از پیروزی در مقابل فوجیمورا اشک ریخت

هایتانی با آکوما نیز در مسابقات مقدماتی در مقابل MEGA Kacho مغلوب شد و در براکت بازنده‌ها نیز به Toriha باخت و از جریان مسابقات حذف شد. ساکو که در فصل جاری دو بار مسابقات Premier را پیروز شده است موفق به راه‌یابی به مسابقات فینال نشد. وی پس از مغلوب شدن در اولین بازی خود در مقابل ROF از تیم ORDER در براکت بازنده‌ها توانست پنج حریف بعدی خود را شکست دهد، اما در انتها به SugarOsato باخت.

در مورد تیم دایگو اومه‌هارا بگوییم که گیمربی و کریس تی در این مسابقات حاضر نشدند و در دیگر کشورها به مسابقه دادن پرداختند. کریس تی در آمریکای شمالی و گیمربی نیز در رویداد اروپا حاضر شد. پی آر بالراگ به همراه دایگو و فودو در این مسابقات شرکت کردند که شاهد عملکرد مطلوبی از PR Balrog نبودیم. در آن سو دایگو نیز در دومین مرحله از مسابقات مقدماتی در مقابل حریف قدیمی خود یعنی پونگکو از تیم اطلس‌بر قرار گرفت که با نتیجه ۲-۱ شکست خورد و در براکت بازنده‌ها شروع به شکست دادن حریفان خود کرد. در مرحله بعدی دایگو در مقابل Cammy ورلورن از کره قرار گرفت و پس از مغلوب شدن با نتیجه ۲-۰ از جریان مسابقات خداحافظی کرد.

Tokyo Game Show 2018

گزارشگران استریت فایتر از سمت راست زی، کنی اومگا و جیونا

تِرَشباکس، نفر اول در جدول امتیازات CFN در بازی استریت فایتر 5 نیز توانست حریفان خود همچون سندباکس از کره و حتی دایکوگو را یکی پس از دیگری شکست دهد. وی در براکت برنده‌ها با قهرمان کپکام کاپ 2016 یعنی ناکل‌دو مواجه شد که موفق به شکست دادن او نشد و سفر بعدی خود را در براکت بازنده‌ها آغاز کرد. وی در ادامه با شکست دادن Qiuqiu از تیم LP توانست به مسابقات فینال روز دوم یا همان Top 8 راه پیدا کند.

در آن سو ظاهرا بونچان در مقابل بازیکنانی که با کاراکتر منات مبارزه می‌کنند به مشکل برمی‌خورد. وی در ابتدا با نتیجه ۲-۰ به ZJZ مغلوب شد و پس از شکست دادن گاچیکون باری دیگر در مقابل ZJZ در فینال بازنده‌ها قرار گرفت. وی این بار نیز نتوانست حریف تایوانی خود را شکست دهد و با نتیجه ۲-۱ از جریان مسابقات حذف شد و ZJZ توانست به تاپ ۸ راه پیدا کند.

ماچابو، از قهرمانان بازی Guilty Gear که یکی از قوی‌ترین بازیکنان نکالی در بازی Street Fighter V به شمار می‌ٰرود، توانست تا مرحله سوم مقدماتی صعود کند. وی در این مرحله موفق به شکست دادن نمو از تیم لیکوئید نشد و بلافاصله پس از آن در براکت بازنده‌ها از Mizuha باخت و به مرحله بعدی راه پیدا نکرد.

 

روز فینال؛ Top 8

Tokyo Game Show 2018

توکیدو در حال مدیتیشن پیش از آغاز تاپ ۸

در حالی که در جدول پایین از نام بازیکنان راه یافته به این مرحله مطلع می‌شوید در ادامه می‌توانید نگاهی نیز به وقایع مهم فینال مسابقات توکیو گیم شو 2018 بیندازید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
نموLiquidیورین و جی
ناکل دوGhostمیکا، کمی و گایل
فودو CYG Beastمیکا
اویل کینگUYUرشید
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
توکیدوEcho Foxآکوما
ترشباکسبردی
ان الUYUکمی
ZJZRowyمنات

نمو از ژاپن و ناکل‌دو از آمریکا اولین بازی Top 8 را آغاز کردند. ناکل‌دو کاراکتر گایل را انتخاب کرد و یورین نیز همانند همیشه به کمک نمو رفت. در ست اول ناکلدو توانست با پرتاب بوم‌هایش فاصله خود را با حریفش حفظ کند، اما در آن سو یورین با حرکت مخصوص هوایی خود که با زانو انجام می‌پذیرد خودش را به گایل نزدیک می‌کرد. در حالی که شاهد رقابت‌های حساسی بین این دو بودیم، اما ناکل دو متاسفانه موفق به کسب یک ست هم نشد و با نتیجه ۳-۰ به براکت بازنده‌ها رفت.

Tokyo Game Show 2018

نمو و ناکل دو

فودو و اویل کینگ در رقابت بعدی که در مرحله «نیمه نهایی براکت برنده‌ها» صورت گرفت به مبارزه کردن با یکدیگر پرداختند. در ست اول اویل کینگ با کاراکتر خود یعنی رشید بیشتر روی استفاده از ضربات ضدهوایی در هنگام برخاستن (EX DP یا EX Wakeup) تمرکز می‌کرد و از همین رو نیز توانست ست اول را پیروز شود. فودو بلافاصله در بازی بعدی پس از آشنا شدن با استراتژی و الگوی رفتاری حریف تایوانی‌اش توانست ضربات یاد شده را دفاع و در ادامه به اصطلاح Punish کند. فودو پس از آن توانست در سه ست بعدی پیروز شود و اویل کینگ را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

ترشباکس برای اولین بار توانست به براکت «۸ بازیکن برتر» در یکی از مسابقات پریمیر کپکام پرو تور راه پیدا کند. وی متاسفانه در همان ابتدا به قهرمان EVO 2017 یعنی توکیدو خورد. در دومین راند ست اول در حالی که توکیدو یک راند در اختیار داشت و هر دو از نوار سلامتی کمی برخوردار بودند، ترشباکس شکیبایی خود را از دست داد و به سمت توکیدو یورش Command Grab برد که با دفاع توکیدو مقابله شد. توکیدو با نتیجه ۳-۱ توانست حریفش را از جریان مسابقات حذف کند.

Tokyo Game Show 2018

زدجی‌زد از تایوان در مقابل ان ال از کره

ZJZ از کشور تایوان برای اولین بار توانست در مسابقات Premier استریت فایتر شرکت کند و خود را به مرحله تاپ ۸ برساند. وی در ابتدا در مقابل قوی‌ترین بازیکن Cammy از کره یعنی NL قرار گرفت. ما شاهد رقابت بسیار سریعی بین این دو بودیم؛ به طوری که ان ال با Dive Kickها به منات اجازه نمی‌داد که از دور کنترل بازی را در اختیار بگیرد یا به اصطلاح Zoning کند. روش جدید ZJZ با منات به شکلی بود که وی با استفاده از وی‌تریگر خود بیشتر روی روند دفاعی کار می‌کرد تا اینکه از آن به عنوان حمله استفاده کند. این موضوع نیز به وی اجازه داد که بازی سوم را از چنگ ان ال در بیاورد، اما این استراتژی زیاد دوام نیاورد و ان ال در بازی چهام حریفش را شکست داد و به حریفش اجازه نداد که به مرحله بعدی راه پیدا کند.

مرحله «یک چهارم نهایی براکت بازنده‌ها» با رقابت اویل کینگ و توکیدو آغاز شد که شاهد بازی بسیار حساسی بین این دو بودیم. توکیدو در همان ابتدا در حالی که به گوشه صفحه کشانده می‌شد با استفاده از یک مشت سنگین نشسته Crush Counter را روانه رشید کرد و اولین کامبو را به نام خود ثبت کرد و توانست ست اول را پیروز شود.

ست دوم در حالی که بازی مساوی بود در انتها توکیدو با به دام انداختن رشید در لبه سمت راست، حرکت سوپر یعنی Raging Demon را روانه رشید کرد، اما اویل کینگ دست حریفش را خواند و با پرش از آن دوری کرد. وی پس از فرود آمدن، ضربات زنجیره‌ای را روی حریفش پیاده یا به اصطلاح مجازات یا همان پانیش کرد و توانست نتیجه را ۱-۱ کند. رقابت این دو با تبادل کردن یک راند پس از دیگری ادامه یافت؛ تا اینکه در بازی آخر اویل کینگ در حالی که یک راند با حذف کردن توکیدو فاصله داشت، حریفش را در کرنر به دام انداخت. اویل کینگ با نوار EX کامل در انتها حرکت کریتیکال آرت را به سمت توکیدو روانه کرد تا به این شکل او را Cheap Out کند. توکیدو در حرکتی بسیار غافل‌گیر کننده که تا به امروز کسی آن را ندیده بود با تلپورت آکوما از سوپر رشید فرار کرد و پس از ظاهر شدن در قسمت پشتی رشید توانست او را نقش بر زمین کند. بازی به راند فینال کشانده شد و رشید توانست در انتهای بازی توکیدو را گیج کند و با انجام کامبویی تنها ۵ درصد نوار را برای حریفش باقی بگذارد. توکیدو پس از برخاستن حریفش را به عقب پرتاب کرد و اویل کینگ با شلیک کردن طوفان به پشت توکیدو فرود آمد، اما توکیدو این حرکت را حدس زد و کار را به نفع خودش تمام کرد.

Tokyo Game Show 2018

تصویری از فرار توکیدو از Cheap Out شدن با تلپورت آکوما 

Tokyo Game Show 2018

صحنه متعجب شدن اویل کینگ در مقابل فرار باورنکردنی توکیدو

ان ال پس از شکست دادن حریف تایوانی این بار در مقابل حریف آمریکایی خود یعنی ناکل دو قرار گرفت. ان ال نه تنها به عنوان قوی‌ترین Cammy در کره شناخته می‌شود بلکه در مناطق دیگر نیز بسیاری از بازیکنان، او را بهترین بازیکن Cammy می‌شناسند. وی در رقابت خود در مقابل ناکل دو حتی موفق به کسب یک ست هم نشد و ناکلدو توانست با نتیجه ۳-۰ به مرحله بعدی راه پیدا کند.

فودو از تیم Beast در مرحله «فینال برنده‌ها» مبارزه خود با نمو را شروع کرد. نمو با کاراکتر همیشگی خود یعنی یورین به نبرد با میکا رفت. ضربات لگد پرشی به فودو در پیروزی در این بازی کمک بسیاری کرد؛ طوری که نمو پس از مواجه شدن با این حرکت سعی داشت که با ضربه سبکی آن را دفع کند، اما کراش کانتر روی وی نقش می‌بست. میکا در این مسابقه توانست با نتیجه دندان شکن ۳-۰ حریف ژاپنی خود را به براکت بازنده‌ها بفرستد و او را در مقابل فرد پیروز رقابت توکیدو و ناکل‌دو قرار دهد.

توکیدو و ناکل‌دو در مرحله «نیمه نهایی بازنده‌ها» مبارزه را شروع کردند. ناکل‌دو با توجه به اینکه توکیدو تمرین بسیاری در مقابل گایل دایگو داشته است تصمیم گرفت که میکا را برای اولین ست با آکومای توکیدو انتخاب کند، اما این انتخاب برای وی موفقیت‌آمیز نبوده و توکیدو توانست در دو ست بسیار سریع ناکل دو را شکست دهد. ناکل دو بلافاصله به صفحه انتخاب کاراکترها رفت و گایل را انتخاب کرد. ست اول با پرش گایل و آپرکات آکوما آغاز شد.

Tokyo Game Show 2018

توکیدو در حالی که گایل ناکلدو را در گوشه سمت راست به دام انداخته است با گلوله‌های آتشین موقعیت خود را حفظ می‌کند

 گایل پس از پر شدن نوار وی‌تریگر حملات خود را شروع کرد. وی توانست از این راه بالاخره نتیجه را ۱-۱ کند. در راند فینال بازی سوم در حالی که ناکلدو سعی کرد با پرش خود را به آکوما نزدیک کند در آن سو توکیدو با پرش دو گلوله پلاسما به سمت حریفش شلیک کرد که در هوا به گایل اصابت کرد. بازی چهارم در حالی که چندین بار گایل سعی داشت با شلیک بوم کنترل بازی را در دست بگیرد، در آن سو توکیدو با ضربه لگد چرخشی یا همان تاتسو از سانیک بوم‌ها عبور و گایل را نقش بر زمین می‌کرد. وی در دو راند بسیار سریع حریفش را در هم کوبید و ناکل دو را از جریان مسابقات حذف کرد.

Tokyo Game Show 2018

ناکلدو و توکیدو پس از پیروزی توکیدو

«فینال بازنده‌ها» بین توکیدو و نمو رقم خورد و در همان ابتدای بازی در حالی که توکیدو در کنار صفحه گیر افتاده بود در حرکتی اشتباه پس از دیدن آینه‌های یورین به سمت آن پلاسما شلیک کرد که به سمت خودش برگشت و راند اول را به حریفش واگذار کرد. در راند دوم توکیدو در حالی که حریفش را گیج کرد به سمت وی پرش کرد تا کار را با کامبو تمام کند، اما توکیدو کامبوی خود را از دست داد و پس از آن نمو توانست از این اشتباه استفاده و بازی اول را به نفع خود تمام کند.

توکیدو به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها رفت تا با استفاده از این زمان کم نفس‌هایی عمیق بکشد و آرامش خود را حفظ کند. این موضوع به توکیدو کمک بسیار بزرگی کرد؛ چرا که پس از آن توکیدو توانست به مسابقه برگردد و نتیجه تساوی را بگیرد. توکیدو در ست‌های بعدی نیز حریف خود را شکست داد و به وی اجازه نداد که به مرحله بعدی راه پیدا کند.

 

فینال: توکیدو (آکوما) و فودو (میکا)

توکیدو از طریق براکت بازنده‌ها به فینال راه پیدا کرد و در مقابل فودو قرار گرفت. همانطور که می‌دانید برای پیروزی در این مسابقه فودو نیاز به ۳ ست داشت، اما در آن سو توکیدو باید دو بار حریفش را در ست ۳ تایی مغلوب می‌کرد. رقابت این دو در ابتدا بیشتر با روند Neutral و Footsie ادامه یافت. در حالی که فودو توانست بخش بزرگی از خون آکوما را کم کند، اما در انتها آکوما با فعال کردن وی‌تریگر توانست آسیبی جدی به حریفش وارد کند. در انتها فودو پس از دیدن پرش آکوما سعی داشت که با ضربه ضدهوایی آن را دفع کند که موفق به انجام این حرکت نشد و راند اول را مغلوب شد. توکیدو در این راند و راند‌های بعدی با استفاده از آپرکات‌های EX یا DP V-Trigger به فودو اجازه نمی‌داد که ضربات Block String خود را تمام کند.

Tokyo Game Show 2018

فودو در ست‌های بعدی چندین بار با استراتژی‌های مختلف سعی داشت که راهی را برای شکست دادن توکیدو پیدا کند، اما توکیدو در آن سو دست وی را می‌خواند و به میکا اجازه هیچ کاری را نمی‌داد. توکیدو به طور بسیار غافل‌گیر کننده‌ای راند‌ها را یکی پس از دیگری از فودو می‌گرفت و حریفش را در هم می‌کوبید. این موضوع روی روحیه فودو تاثیر گذاشته بود؛ چرا که هر راند شاهد گیج شدن میکا یا گیر افتادن وی در کرنر بودیم. توکیدو در این راستا نه تنها توانست با نتیجه اول ۳-۰ براکت را صفر یا به اصطلاح Reset کند، بلکه در آن سو ۳ ست دوم را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و با نتیجه ۶-۰ یک پیروزی دندان شکن را از آن خود کرد.

Tokyo Game Show 2018

در آخرین جدول که در پایین قرار گرفته است می‌توانید از امتیازات کسب شده بازیکنان در این مسابقه و جایگاه آن‌ها در این مسابقات مطلع شوید.

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱توکیدوEcho Foxآکوما۷۰۰
۲فودوCYG Beastمیکا۲۷۰
۳نموLiquidیورین۲۰۰
۴ناکل دوGhostگایل، میکا و کمی۱۶۰
۵ان الUYUکمی۱۳۰
۵اویل کینگUYUرشید۱۳۰
۷ترشباکسبردی۱۰۰
۷ZJZRowyمنات۱۰۰

مسابقات Street Fighter V رویداد Tokyo Game Show 2018 از کانال رسمی کپکام فایترز در توییچ و یوتیوب پخش شده است و برای تماشا کردن تمامی مسابقات می‌توانید از طریق لینک پایین به آن‌ها مراجعه کنید.

تماشای مسابقات روز اول از یوتیوب

تماشای مسابقات Top 8 از یوتیوب

کانال پخش مسابقات از توییچ

جزئيات و نتایج دقیق توکیو گیم شو در صفحه‌ این رویداد در وب‌سایت اسمش‌جی‌جی قرار گرفته است. در ادامه نیز می‌توانید نگاهی به جدول امتیازات جهانی کپکام پرو تور بیندازید. توکیدو پس از کسب پیروزی توانست مقام اول را در جدول امتیازات کسب کند. لوفی نیز پس از پیروزی در پریمیر این هفته در اروپا توانست به جمع ۱۰ بازیکن برتر پا بگذارد و مقام دهم را به چنگ بیاورد.

Tokyo Game Show 2018

مسابقات Capcom Pro Tour یا همان CPT 2018 شامل چندین مسابقه در قالب سه نوع پریمیر، رنکینگ و آنلاین می‌شود که بازیکنان با ملحق شدن به این رویداد‌ها می‌توانند به کسب کردن امتیاز بپردازند تا بتوانند به مسابقه اصلی یعنی کپکام کاپ (Capcom Cup) راه پیدا کنند. گفتنی است که مسابقات Premier از آنجا که امتیاز بیشتری را برای بازیکنان در نظر گرفته است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در انتهای این رویداد کمپانی کپکام از محصول جدیدی نیز رونمایی کرد. به گفته آن‌ها بازی Street Fighter V: Arcade Edition قرار است در قالب یک دستگاه آرکید در ژاپن عرضه شود. این محصول در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن عرضه می‌شود. هنوز مشخص نشده است که آیا این محصول در غرب یا مناطق دیگر هم در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر.

به نظر شما امسال چه کسی می‌تواند جایزه ارزشمند کپکام کاپ 2018 را از آن خود کند؟ نظرات خود را در این باره با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده