نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

آپدیت تازه بازی Amnesia: The Dark Descent، تجربه آن را به یک چالش واقعی تبدیل خواهد کرد

آپدیت جدید بازی Amnesia: The Dark Descent، درجه‌ی سختی Hard را به آن اضافه خواهد کرد

با وجود اینکه حدود هشت سال از انتشار بازی Amnesia: The Dark Descent برای پی سی می‌گذرد، اما سازندگانش همچنان از بازی پشتیبانی می‌کنند و برایش به‌روزرسانی‌های مختلفی را منتشر می‌کنند. به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، متوجه شدیم که این بازی در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) و در قالب یک آپدیت، درجه‌ی سختی جدیدی با نام Hard Mode را دریافت خواهد کرد.

سازندگان بازی که هم‌اکنون در حال کار کردن روی نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی Amnesia: Collection هستند، این درجه‌ی سختی جدید را هم برای بازی طراحی کرده‌اند و با توجه به صحبت‌های‌ آن‌ها، می‌خواهند بازی را کمی با افزودن چاشنی ترس و تهدید، هیجانی‌تر از قبل بکنند!!

همانطور که انتظارش را دارید، حالت Hard بازی را بیش از پیش سخت می‌کند و در طراحی مراحل و مکانیک‌های بازی، یک‌سری تغییر را لحاظ خواهد کرد. از جمله‌ی این تغییرات، می‌توان به غیر فعال شدن سیستم ذخیره‌ی خودکار (Autosaves) اشاره کرد و شما چهار فرصت برای سیو کردن بازی به صورت دستی خواهید داشت.

یکی از مکانیک‌های خیلی جذاب بازی، فاکتور عقلانیت (Sanity) است که با کم شدنش، ذهن شخصیت اصلی بازی پرتنش و ناراحت می‌شود و هر چه از میزان آن کم شود، این موارد ناهنجار بیشتر و بیشتر می‌شوند و با به صفر رسیدن عقلانیت، شاهد توهمی شدن ذهن کاراکتر اصلی بازی خواهیم بود. طبق صحبت سازندگان بازی، در بخش Hard Mode، با به صفر رسیدن میزان عقلانیت شخصیت اصلی، او به یک‌باره خواهد مرد و با توجه به سریع‌تر شدن هیولاها و در کل، سخت‌تر شدن بازی در این حالت، انتظار می‌رود که کاربران، به‌دفعات زیاد از چنین مرگی در بازی و در حالت Hard، رنج ببرند چرا که در کنار این موارد، سیستمی که نزدیک بودن دشمنان را هشدار می‌داد هم غیر فعال شده و دیگر با نزدیک بودن دشمنان، موسیقی بازی دلهره‌اور نخواهد شد و حتی آیتم‌هایی مثل نفت هم در این حالت از بازی، نایاب می‌شوند. اعضای استودیو Frictional Games که ساخت بازی را بر عهده دارند، این درجه را چنین توصیف کرده‌اند:

به طور خلاصه، محیط بازی ناملایم‌تر است، دشمنان اشتباها‌تتان را بدون هیچ بخششی جریمه می‌کنند، به صفر رسیدن عقلانیت مرگ‌بار است و در کل، مرگ در پایان همه‌ی این موارد، انتظارتان را می‌کشد.

با آپدیت کردن بازی و در ابتدا، دو گزینه‌ی شروع بازی با درجه‌ی سختی Normal و یا Hard، پیش‌روی شما قرار داده می‌شود و نمی‌توانید در میانه‌ی بازی، درجه‌ی سختی آن را تغییر دهید. گفتنی است برای کسانی که بازی را روی درجه‌ی سختی Hard به اتمام برسانند، یک اچیومنت با عنوان Masochist (خود آذار) باز خواهد شد.

حالت Hard Mode در تاریخ ۶ مهر، راهی نسخه‌ی پی سی بازی Amnesia: The Dark Descent خواهد شد. پورت دو نسخه‌ی اول مجموعه Amnesia برای پلتفرم‌های نسل هشتمی، در استودیو فریکشنال گیمز در دست ساخت است و انتظار می‌رود پیش از پایان سال جاری میلادی، برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده