بازی Shadow of the Tomb Raider جزو آن دسته از بازی‌هایی است که به واسطه تروفی و اچیومنت‌هایش بازیکنان را به چالش می‌کشد. با راهنمای تروفی و اچیومنت‌های این بازی همراه ما باشید.

بالاخره آخرین قسمت از سه‌گانه ریبوت مجموعه Tomb Raider با نام Shadow of the Tomb Raider روانه بازار شد. متاسفانه بازی Shadow of the Tomb Raider نتوانسته است آنطور که باید و شاید به موفقیت نسخه‌های پیشین دست پیدا کند. این بازی از نظر ساختار گیم‌پلی، شباهت زیادی به نسخه‌های قبل دارد و استودیو ایداس مونترال (Edios Montreal)، سازنده بازی Shadow of the Tomb Raider، تقریبا هیچ مورد جدیدی به بازی و سیستم مبارزات اضافه نکرده است. این در حالی است که بازی در بعضی از جنبه‌های گیم‌پلی و گرافیک نیز شاهد مشکلاتی هستیم. با این حال، در جدیدترین مقاله از راهنمای تروفی و اچیومنت، به سراغ بازی Shadow of the Tomb Raider رفتیم که بازیکنان این نسخه را در بعضی از قسمت‌ها به چالش می‌کشد.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌ها:۵ از ۱۰ (اگر تروفی و اچیومنت‌‌های بازی را روی درجه سختی Easy کسب کنید)
  • مدت زمانی که طول می‌کشد تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۲۵ ساعت
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۶۴ عدد (۶۰ تروفی برنز، دو تروفی نقره، یک تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تعداد اچیومنت‌های بازی: ۶۳ عدد و معادل ۳۲۱۸ امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست می‌دهید: ۱۴ عدد؛ به عبارتی تمامی تروفی و اچیومنت‌هایی که مربوط به مبارزات می‌شود زیرا، پس از اتمام بازی، هیچ دشمنی وجود نخواهد داشت.
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که گلیچ دارند: یک عدد
  • آیا درجه سختی روی دریافت تروفی و اچیومنت‌ها تاثیر گذار است؟ بله. بازیکنان باید یک دور بازی را روی سخت‌ترین درجه سختی (Deadly Obsession) تمام کنند.
  • تعداد دفعاتی که باید بازی را انجام دهید: یک دور (پیشنهاد می‌شود دو بار بازی را تمام کنید؛ زیرا در این حالت دریافت تروفی‌ها و اچیومنت‌ها برای شما خیلی ساده‌تر از قبل می‌شود).

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک مونولیث را رمزگشایی کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Completionist را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک Artifact جمع‌آوری کنید

این تروفی و اچیومنت را در جریان داستان بازی کسب خواهید کرد. در مرحله‌ی Via Crucis واقع در منطقه Mission San Juan یک Artifact یا همان Relic را پیدا می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: تمامی Artifactهای بازی را جمع کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Completionist را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: سه چالش مقبره را انجام دهید

توضیحات تروفی و اچیومنت Tomb Raider را مشاهده کنید

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: تمامی چالش‌های مقبره را در کمپین اصلی بازی کامل کنید

یکی از بخش‌های فرعی بازی Shadow of the Tomb Raider، مقبره‌ها هستند که برای کامل کردن هر مقبره، باید چالش مربوط به آن را انجام دهید. با مراجعه به اینجا می‌توانید راهنمای قدم به قدم هر مقبره را تماشا کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: سه بار حرکت Serpent’s Fury را اعمال کنید

در ابتدا باید مهارت Serpent’s Fury را خریداری کنید؛ به عبارتی ابتدا باید Serpent’s Strike را خریداری کنید تا Serpent’s Fury در دسترس قرار بگیرد (بخش مهارت‌های سبزرنگ). برای اعمال شدن حرکت مورد نظر روی دشمنان، باید دو دشمن را به صورت مخفیانه از بین ببرید (دو دشمن مورد نظر باید در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند). زمانی که به یکی از دشمنان حمله کردید، مجددا دکمه مثلث (دکمه Y در ایکس باکس) را پشت سر هم فشار دهید تا لارا به سرعت به سراغ دشمن دوم برود و او را بکشد. حال چک‌پوینت مورد نظر را دو بار دیگر بارگذاری کنید تا این تروفی و اچیومنت را به سادگی دریافت کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۲۵ عدد از دشمنان را به صورت مخفیانه از بین ببرد

برای دریافت این تروفی و اچیومنت کافی است به صورت مخفیانه دشمنان بازی را از بین ببرید. در جریان بازی کردن خود Like a Shadow را به صورت خودکار دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک ست Vestige Outfit را بازیابی کنید و آن را بپوشید

در بازی Shadow of the Tomb Raider با انجام مراحل فرعی، آیتم‌هایی به نام کریپتس دریافت می‌کنید. همچنین کریپتس‌ها را نیز می‌توانید از طریق فروشندگان بازی خریداری کنید. حال این آیتم‌ها برای ساخت Vestige Outfitها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در جریان ۱۰۰ درصد کردن بازی، ست‌های مختلفی را آزاد خواهید کرد. برای اینکه ببینید یک ست کامل را آزاد کرده‌اید یا خیر، به اسم‌ آن‌ها توجه کنید. هر ست یکسان دارای دو قسمت بالا و پایین (برای بالای بدن و پایین بدن لارا) است. زمانی که دو قسمت یکسان را دریافت کردید، در واقع صاحب یک ست کامل شده‌اید و تنها کافی است آن را بپوشید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یکی از سلاح‌های خود را تا آخرین حد ممکن ارتقا دهید

برای ارتقای سلاح‌های خود به آخرین حد ممکن، باید مهارت Raposa’s Wit را خریداری کنید. از طرفی بهترین گزینه برای ارتقا، اسلحه Recurve Bow است که از همان ابتدا آن را دارید و یکی از موثرترین سلاح‌های بازی است. همچنین این اسلحه تنها هشت ارتقا دارد که کمتر از تعداد ارتقاهای تفنگ‌های بازی است. برای جمع‌آوری منابع و پیش‌نیازهای هر ارتقا نیز باید به سراغ محیط‌های مختلف و باز کردن کانتینرهای بازی بروید یا از طریق فروشنده‌ها (نظیر فروشنده منطقه Middle of Paititi) این منابع را خریداری کنید.  

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج چالش بازی را انجام دهید

در جهان Shadow of the Tomb Raider پانزده چالش مختلف برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که شما با انجام پنج چالش، می‌توانید این تروفی و اچیومنت را دریافت کنید. در این میان اشاره کنم که برای ۱۰۰ درصد کردن بازی باید تمامی چالش‌ها را انجام دهید که از اینجا می‌توانید ۱۵ ویدیو مربوط به چالش‌های بازی را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: سه کریپتس را کشف کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Completionist را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج Vestige Outfit را بازیابی کنید

با کامل کردن کریپتس‌ها و باز کردن تابوت‌های آهکی داخل آن‌ها، می‌توانید Ventige Outfitها را بازیابی کنید. در ادامه باید به یکی از کمپ‌های خود برگردید و از داخل Inventory وارد بخش Outfitهای خود بشوید و لباس مورد نظر را بسازید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک ماموریت فرعی را کامل کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Good Samartian را مشاهده کنید

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: هشت مرحله فرعی را انجام دهید

بازیکنان در بازی Shadow of the Tomb Raider با مراجعه به سه شهر داخل بازی (Kuwaq Yaku، شهر مخفی Paititi و Mission of San Juan) می‌توانند مراحل فرعی مختلفی را دریافت کنند. توضیحات تروفی ذکر شده اشتباه است و برای دریافت این تروفی و اچیومنت باید هر ۱۳ مرحله فرعی بازی را انجام دهید و با انجام هشت مرحله، Good Samartian را دریافت نمی‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج بار حرکت تمام کننده Eagle’s Talon را انجام دهید

مهارت Eagle’s Talon را به صورت خودکار و در مرحله اصلی Path of the Dead آزاد خواهید کرد. زمانی که در بالای درخت و روی شاخه‌های درخت کمین کرده‌اید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. Eagle’s Talon زمانی فعال می‌شود که یکی از دشمنان به شما نزدیک شود و با نگه داشتن دکمه مثلث (Y در ایکس باکس) لارا از طریق کمان خود دشمن مورد نظر را از بین می‌برد. حال چک‌پوینت بخشی را که در آن هستید چهار بار دیگر بارگذاری کنید تا تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک مهارت را خریداری کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Specialized را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: تمامی مهارت‌های یک شاخه را دریافت کنید

در بازی Shadow of the Tomb Raider، سه شاخه مختلف برای مهارت‌ها در نظر گرفته شده است؛ شاخه Seeker (رنگ آبی)، شاخه Scavenger (رنگ سبز) و شاخه Warrior (رنگ قرمز) که می‌توانید آن‌ها را از طریق کمپ‌های بازی آزاد کنید. برای جمع‌آوری امتیازهای مورد نظر جهت خرید مهارت‌ها باید به سراغ جمع‌آوری XP بروید که از طریق انجام مراحل فرعی، مراحل اصلی و چالش‌ها به دست می‌آید. در این میان اشاره کنم که برای آزادسازی تمامی مهارت‌های هر شاخه، باید بخش داستانی را کامل کنید؛ زیرا بعضی از آن‌ها در جریان پیشرفت در بخش داستانی در دسترس قرار می‌گیرند.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: تمامی صندوق‌های گنج Conquistador پیدا و باز کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت‌های Completionist را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از بازرگان‌های بازی خرید کنید

برای دریافت این تروفی و اچیومنت تنها کافی است به سراغ بازرگان‌های بازی بروید و یک خرید از آن‌ها داشته باشید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج دشمن را در حالی بکشید که به دنبال لارا می‌گردند

زمانی که با دشمنان روبه‌رو می‌شوید، بگذارید شما را ببینند و زمانی که محل شما نمایان شد، به جای امنی فرار کنید؛ در ادامه و متوقف شدن شلیک دشمنان، آن‌ها به دنبال شما می‌گردند و می‌توانید آن‌ها را به صورت مخفیانه از بین ببرید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: سه دشمن را در حالی بکشید که پریشان شده‌اند

دشمنان زمانی پریشان می‌شوند که جنازه یکی از یاران خود را ببینند یا به دنبال صدای خاصی بروند (برای مثال یک شیء را به سمتی خاص پرتاب کنید). از این رو در طول پیش روی در خط داستانی به سادگی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را کسب کنید. 

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج دشمن را از طریق حالت Friendly Fire بکشید

در جریان مرحله‌ی Downpour، مهارت Jaguar’s Fear را آزاد خواهید کرد. در ادامه نحوه استفاده از این مهارت به شما آموزش داده می‌شود. برای دریافت این تروفی و اچیومنت باید از پیکان‌های ترس برای کمان خود و شلیک به دشمنان استفاده کنید. این نوع پیکان‌ها سبب می‌شوند دشمنان به سمت یکدیگر شلیک کنند.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: دو دشمن را به صورت همزمان آتش بزنید

زمانی که لارا بطری‌های شیشه‌ای را بر می‌دارد، می‌تواند آن‌ها را به کوکتل مولوتف تبدیل کند. حال کافی است کوکتل مولوتف ساخته شده را به سمت دو دشمن که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، پرتاب کنید. در مرحله‌ی Hunter’s Moon می‌توانید این تروفی و اچیومنت را به سادگی کسب کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: در مدت زمان سه ثانیه از طریق اسلحه کلت سه نفر را هدشات کنید

در مرحله Hunter’s Moon و رویارویی دوم شما با دشمنان بازی (پس از فرار کردن از غار داخل Cozumel)، با سه دشمن مواجه می‌شوید که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. به آن‌ها نزدیک شوید و هر سه نفر را در کمتر از سه ثانیه هدشات کنید (از طریق اسلحه کلت). اگر موفق نشدید در ادامه نیز به سه دشمن دیگر مواجه خواهید شد.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۱۰ بار از دست دشمنان فرار کنید

زمانی که با دشمنان روبه‌رو می‌شوید، بگذارید شما را شناسایی کنند و سپس از دست آن‌ها فرار کنید و مخفی شوید؛ پس از اینکه شلیک کردن دشمنان تمام شد (تقریبا ۱۵ ثانیه پس از اینکه مخفی شدید)، آن‌ها وارد حالت جست‌وجو برای پیدا کردن شما می‌شوند. حال ۹ بار دیگر این روند را در طول بازی یا از طریق بارگذاری مجدد آخرین چک‌پوینت، تکرار کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: Nahual را شکست دهید

در اواخر داستان بازی Shadow of the Tomb Raider، مرحله فرعی Retrieve the Champion’s Bow در دسترس شما قرار می‌گیرد. با کامل کردن این مرحله فرعی می‌توانید ترفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنید. یادتان باشد که پس از تمام کردن بازی نیز می‌توانید مراحل فرعی را انجام دهید و اجباری نیست که در طول بخش داستانی، به سراغ این مرحله بروید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۱۰ عدد از دشمنان را در حالی شکار کنید که ویژگی Perception فعال باشد

در ابتدا باید مهارت Eye of the Eagle را خریداری کنید. در ادامه دکمه L1 (دکمه LB در ایکس باکس) را نگه دارید و مثلث (دکمه Y در ایکس باکس) را فشار دهید تا لارا از گیاه‌های Perception یا حس ادراک استفاده کند. این گیاه به لارا اجازه می‌دهد تا دشمنان را در محیط حس کنید. حال زمانی که این ویژگی فعال است، دشمنان را به صورت مخفیانه از بین ببرید. یادتان باشد که شلیک گلوله و کشتن دشمنان، برای این تروفی و اچیومنت ممنوع است.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۱۰ عدد از دشمنان را در حالی بکشید که ویژگی تمرکز (Focus) فعال باشد

در ابتدا مهارت Scales of the Serpent را از بخش Scavenger خریداری کنید. سپس با نگه داشتن دکمه L1 (دکمه LB در ایکس باکس) و فشردن دکمه مربع (دکمه X در ایکس باکس) می‌توانید از Focus Herbal Mixture استفاده کنید (گیاه‌های مربوطه برای ساختن این آیتم را می‌توانید با گشت و گذار در جهان بازی به دست بیاورید). این آیتم به لارا اجازه می‌دهد تا عکس العمل شما در کشتن دشمنان بیش از پیش سریع‌تر شود. یادتان باشد که شلیک گلوله و کشتن دشمنان، برای این تروفی و اچیومنت ممنوع است و باید به صورت مخفیانه دشمنان را از پای درآورید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۱۰ عدد از دشمنان را در حالی بکشید که ویژگی Endurance فعال باشد

در ابتدا باید مهارت Heart of the Jaguar را از شاخه Warrior خریداری کنید. سپس با نگه داشتن دکمه L1 (دکمه LB در ایکس باکس) و فشردن دکمه دایره (دکمه B در ایکس باکس) می‌توانید Endurance Herbal Mixture را فعال کنید (گیاه‌های مربوطه برای ساختن این آیتم را می‌توانید با گشت و گذار در جهان بازی به دست بیاورید). این ویژگی باعث می‌شود لارا آسیب کمتری از ضربات Melee و ضربات دوربرد دریافت کند. یادتان باشد که شلیک گلوله و کشتن دشمنان، برای این تروفی و اچیومنت ممنوع است و باید به صورت مخفیانه دشمنان را از پای درآورید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج لاما را نوازش کنید

لاماها در شهر مخفی PAititi قرار دارند. همچنین در شهر Mission of San Juan نیز می‌توانید دو لاما را پیدا کنید. با دکمه‌ی مثلث (Y در ایکس باکس) می‌توانید لاماها را نوازش کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج Artifact مختلف را از زیر آب پیدا کنید

در بازی Shadow of the Tomb Raider، زمانی که به نقشه‌ی بازی مراجعه کنید، Artifactها را با نام Relics مشاهده می‌کنید که در جریان ۱۰۰ درصد کردن بازی، این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پس از پیدا کردن ابزار Overhang Climbing، از یک صخره یا دیوار بالا بروید

در جریان بخش داستانی و مرحله‌ی Rebelion Lives، این تروفی و اچیومنت را به صورت خودکار کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: خنجر خود را تا آخرین سطح ممکن ارتقا دهید

خنجر لارا کرافت دو ارتقا بیشتر ندارد؛ اولین ارتقا را باید از بازرگان منطقه Paititi خریداری کنید و سپس به سراغ ارتقای دوم بروید. ارتقای دوم را نیز از طریق ماموریت فرعی Rescue Hakan کسب خواهید کرد (مهم نیست کدام ارتقا را اول به دست می‌آورید، ولی این تروفی و اچیومنت دارای گلیچ است و امکان دارد با دریافت ارتقای دوم به عنوان اولین ارتقا، ارتقای اول برای شما حساب نشود).

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۲۰ مخلوق را جمع‌آوری کنید

تنها کافی است مهارت Owl’s Meal را از شاخه Seeker خریداری کنید و سپس به سراغ عنکبوت‌ها و سوسک‌های داخل بازی بروید و آن‌ها را جمع‌ کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: پنج حیوان کمیاب را شکار و لوت کنید

ابتدا مهارت Eagle’s Grasp را از شاخه Seeker خریداری کنید که یکی از مهارت‌های کاربردی در بازی به حساب می‌آید. از طریق این مهارت می‌توانید حیوانات کمیاب را بهتر شناسایی کنید. برای تشخیص این دسته از حیوانات نیز، زمانی که از Survival Instinct استفاده می‌کنید، به رنگ حیوان‌ها توجه کنید؛ حیوان‌هایی که رنگ قرمز دارند، در دسته Rare یا همان کمیاب قرار می‌گیرند که میزان آسیب رسانی بالایی دارند.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: ۴۰ سنگ طلا جمع‌آوری کنید

سنگ‌های طلا (Gold Ore) در مقبره‌های بازی قرار داده شده‌اند که در جریان انجام چالش‌های این بخش، می‌توانید سنگ‌های طلا را نیز پیدا کنید. در هر مقبره ۱۰ الی ۱۲ سنگ طلا قرار دارد. البته سنگ‌های طلا در مناطق دیگر بازی نیز قرار دارند؛ اما بهترین منطقه برای جمع‌آوری این سنگ‌ها، مقبره‌های بازی هستند.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از طریق کمان خود، ۲۰ نفر را هدشات کنید

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از طریق مخفی شدن پشت یک دیوار پوشیده شده از گل و لای، یک دشمن را به صورت مخفیانه از بین ببرد

در مرحله‌ی Path of the Living به دیوارهایی می‌رسید که با گل و لای پوشیده شده‌اند. حال پشت یکی از دیوارها مخفی شوید و منتظر یکی از دشمنان بمانید. در انتها دشمن مورد نظر را به صورت مخفیانه بکشید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بیماری موجود در خارج از Kuwaq Yaku را درمان کنید

برای دریافت این تروفی و اچیومنت تنها کافی است مرحله‌ فرعی Deal with the Pillagers را کامل کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: هاکان را از دست کالتیست‌ها نجات دهید

با کامل کردن مرحله فرعی Rescue Hakan، این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: گردنبند مانکو را بازیابی کنید

برای دریافت این تروفی و اچیومنت باید دو مرحله فرعی Retrieve the King’s Horn و Retrieve the Savior’s Amulet واقع در منطقه Paititi را کامل کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: مهمات خاص بازی را ۵۰ بار بسازید

با نگه داشتن دکمه R1 (دکمه RB در ایکس باکس) برای سلاح‌های خود می‌توانید مهمات خاصی را که آزاد کرده‌اید بسیازید. برای مثال پیکان‌های آتشین، جزو مهمات خاص برای کمان لارا به حساب می‌آیند. همچنین مهارت Serpent’s Glint  و مهارت Boa’s Blow نیز مهمات خاصی را برای کلت و شات‌گان شما آزاد می‌کنند.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: محل پنج مکان جالب را از شهروندان یاد بگیرید

در هر محیط که وارد می‌شوید، با شهروندان صحبت کنید (شهروندانی که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، یک آیکون صحبت کردن بالای سرشان قرار دارد). زمانی که با تمامی آن‌ها صحبت کردید، این تروفی و اچیومنت را کسب کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از طریق Flare Round سلاح کلت، به یک بوقلمون شلیک کنید

در ابتدا باید مهارت Serpent’s Glint را خریداری کنید تا Flare Round برای کلت شما در دسترس قرار بگیرد. در ادامه وارد منطقه Mission of San Juan و کمپ Ruined Tower شوید؛ در این بخش از محیط ذکر شده چهار بوقلمون قرار دارد که از طریق Flare Round کلت لارا باید به یکی از آن‌ها شلیک کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: سه تجهیزات مختلف را خریداری کنید

در منطقه‌ی Kuwaq Yaku یک بازرگان قرار دارد که از طریق وی می‌توانید سه آیتم Pistol Sight با ارزش ۱۸۰۰ طلا، Pistol Suppressor با ارزش ۱۴۰۰ طلا و Pistol Ammo Pouch با ارزش ۱۵۰۰ طلا را خریداری کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: Path of the Stars را رمزگشایی کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: خنجر را از Temple of the Moon بردارید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از سیل و طوفان جان سالم به در ببرید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: Empress Jaguar را شکست دهید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: به بخش داخلی Temple of Life وارد شوید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: Paititi را پیدا کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: از Cenotes زنده خارج شوید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یونوراتو را از زندان آزاد کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: منطقه Mission of San Juan را پیدا کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: جعبه نقره‌ای Ix Chel را پیدا کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: به Paititi برگردید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: یک اتحاد غیر منتظره به وجود بیاورید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: داستان اصلی را تمام کنید

در جریان بخش داستانی این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بازی Shadow of the Tomb Raider را روی درجه سختی Smart and Resourceful تمام کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Deadly Obsession را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بازی Shadow of the Tomb Raider را روی درجه سختی Rite of Passage تمام کنید

توضیحات تروفی و اچیومنت Deadly Obsession را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بازی Shadow of the Tomb Raider را روی درجه سختی One with the Jungle تمام کنید.

توضیحات تروفی و اچیومنت Deadly Obsession را مشاهده کنید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بازی را روی درجه سختی Deadly Obsession تمام کنید

بهترین راه این است که این تروفی و اچیومنت را از طریق حالت نیو گیم پلاس کسب کنید که تمامی مهارت‌ها، پول، مهمات و تجهیزات خود را به همراه داشته باشید. از این‌ رو در اولین دور از بازی کردن خود به سراغ درجه سختی Easy بروید و تمامی آیتم‌های جمع‌آوری بازی را کسب کنید و در حالت نیو گیم‌ پلاس، به سراغ درجه سختی Deadly Obsession بروید. جزئیات چهار درجه سختی بازی و تفاوت‌های‌شان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

درجه سختی
توضیحات
Smart and Resourceful (درجه سختی Easy)تجهیزات و مهمات به فور در محیط قرار دارند و محیط‌ها و صخره‌هایی که باید از آن‌ها عبور کنید، به صورت هایلایت‌شده نمایش داده شده‌اند.
Rite of Passage (درجه سختی Medium)جعبه مهمات‌ها کمتر از قبل مشاهده می‌شوند، نوار سلامت دشمنان عادی است، چالش‌ها و پازل‌ها راهنمای کلی دارند و محیط‌ها و راه‌هایی که باید از آن‌ها عبور کنید، کمتر از قبل هایلایت شده‌اند.
One with the Jungle (درجه سختی Hard)نوار سلامت شما در طول مبارزات بازیابی نمی‌شود، دشمنان نوار سلامتی بیشتری دارند و میزان آسیب بیشتری را به شما وارد می‌کنند. همچنین دشمنان، لارا را زودتر از قبل مشاهده می‌کنند. آیتم‌های جمع‌آوری قابل علامت‌گذاری نیستند و Survival Instinct شما در طول گشت و گذار غیرفعال است. پازل‌ها نیز فاقد راهنما هستند.
Deadly Obsession (درجه سختی Hardcore)تمامی موارد ذکر شده در درجه سختی One with the Jungle به‌علاوه اینکه تنها در کمپ‌های بازی ذخیره می‌شود. همچنین برای روشن نگه داشتن پایگاه‌ها نیاز به منابع مختلفی دارید.

راهنمای تروفی شدو آو توم ریدر

توضیح: بازی را ۱۰۰ درصد کنید

قبل از شروع توضیحات، اعلام کنم که تا به‌روزرسانی 1.03، این تروفی و اچیومنت گلیچ داشته است و امکان دارد با ۱۰۰ درصد کردن تمامی مراحل، تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب نکنید؛ زیرا بعضی از آیتم‌های بخش جمع‌آوری آیتم‌ها، برای شما حساب نمی‌شوند. در ادامه از طریق یک جدول جزئیات تمامی آیتم‌های جمع‌آوری بازی برای شما قرار داده شده است. از طرفی برای پیدا کردن راحت‌تر آیتم‌ها سه مهارت زیر را خریداری کنید.

  • Eagle’s Sight: این مهارت محل Artifactih، صندوق‌های گنج، کیف‌های کولی بازی را به شما نشان می‌دهد
  • Owl’s Wisdowm: این مهارت با استفاده از Survival Instincts، محل چالش‌های بازی را نمایان می‌کند
  • Owl’s Wisdom: از طریق این مهارت مدت زمانی که Survival Insticts برای شما فعال می‌ماند، افزایش پیدا می‌کند.
اسم آیتم
توضیحات
Base Campsکمپ‌ها نقاطی هستند که می‌توانید به واسطه آن‌ها به بخش‌های مختلف بازی Fast Travel کنید.
Mission Giverتمامی مراحل فرعی را کامل کنید
Challengesچالش‌های بازی در نقشه علامت‌گذاری نشده‌اند و از طریق کوله پشتی‌ها و نقشه‌های بایگانی قابل رویت نیستند. از این رو مهارت Owl's Wisdom می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد تا آن‌ها را در محیط شناسایی کنید.
Relicsرلیک‌ها نقش همان Artifactها را دارند که در جعبه‌های کوچکی قرار گرفته‌اند.
Documentتکه‌های کاغذ و دست نوشته‌هایی که به راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و زبان شما را تقویت می‌کنند.
Muralمورال‌ها مجسمه‌هایی به اندازه انسان‌ها هستند که با تعامل با آن‌ها، زبان شما برای تعامل با مونولیث‌ها تقویت می‌شود.
Monolithمونولیث‌ها مجسمه‌های بزرگی هستند که برای تعامل با آن‌ها باید زبان باستانی شما قوی باشد. از این رو از طریق Relicها، دست نوشته‌ها و مورال‌ها، می‌توانید زبان خود را تقویت کنید. پس از تعامل با هر مونولیث، یک چالش در کنار آن در دسترس قرار می‌گیرد که باید آن را کامل کنید.
Explorer Backpackکوله پشتی‌ها نیز برای ۱۰۰ درصد شدن بازی در نظر گرفته نشده‌اند؛ اما با جست‌وجو در آن‌ها، مکان صندوق‌های گنج، کریپت‌ها و Survival Cacheها را پیدا می‌کنید.
Archivist Mapنقشه‌های بایگانی برای ۱۰۰ درصد کردن بازی در نظر گرفته نشده‌اند؛ اما کار شما را برای پیدا کردن Relicها، Muralها و مونولیث‌ها بسیار ساده‌تر می‌کنند.
Cryptکریپت‌ها را می‌توان نسخه کوچک شده مقبره‌ها دانست که چالش مخصوص خود را دارند. 
Tombدر جهان بازی ۹ مقبره مختلف تعبیه شده است که هر کدام از آن‌ها چالش‌های مخصوص به خود را دارند و باید آن‌ها را حل کنید.
Treasure Chestصندوق‌های گنج در طول بازی با شکل و شمایل یک صندوق به نمایش گذاشته شده‌اند که برای بازی کردن‌شان نیاز به قفل باز کن دارید و باید آن‌ها را بسازید.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده