نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱

نزدیک به ۲۵۰ نفر از اعضای Telltale Games اخراج شدند؛ آینده تاریک سازنده بازی The Walking Dead

Telltale Games با شرایط سختی روبرو شده است و به نظر می‌رسد آینده جالبی در انتظار استودیو نباشد.

استودیو تل تیل گیمز (Telltale Games) را با آثار متنوعی می‌شناسیم که بازی‌های ماجراجویی و داستان محور متنوعی را طراحی کرده است. بازی‌هایی از واکینگ دد (The Walking Dead) و بتمن تا آثاری مثل بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و The Wolf Among Us. اکنون خبر رسیده است که این استودیو با مشکلات عظیمی روبرو شده است و تعداد زیادی از کارمندان آن اخراج شده‌اند.

به گزارش Gamasutra تل تیل گیمز که تا پیش از این حدود ۲۵۰ کارمند داشت، بعد از اخراج اکثر این افراد به استودیویی با تنها ۲۵ کارمند تبدیل شده است که روی آخرین کارهای باقیمانده در تل تیل سرگرم فعالیت هستند. کوین برونر، یکی از موسسان تل تیل و مدیرعامل استودیو که اوایل امسال بعد از اخراج از استودیو علیه آن شکایت کرد، در بلاگ خود چنین نوشته است:

از اینکه وضعیت استودیویی مثل تل تیل به اینجا رسیده است بسیار غمگینم. استودیویی که کارمندانش عاشق کار کردن در آن بودند و ایده‌هایی در آن مطرح می‌شد که در کمتر استودیویی مشابه آن‌ها را سراغ داشتیم. با اینکه از ظهور استعدادهای جدید و استودیوهای مختلف در زمینه تولید بازی‌هایی با این سبک از روایت خوشحال هستم و به انتظار تجربه بازی‌های بعدی این استودیوها می‌نشینم، ولی بازی‌های تل تیل و عبارت A Telltale Game، حس و حال خاصی برایم داشتند.

این اولین بار نیست که خبر اخراج تعداد زیادی از کارمندان تل تیل را می‌شنویم و در نوامبر ۲۰۱۷ هم ۲۵٪ از کارمندان استودیو اخراج شدند که معادل ۹۰ نفر از اعضای آن بود. موضوعی که در آن زمان از طرف تل تیل به عنوان راهی برای تبدیل کردن استودیو به محیطی برای تهیه بازی‌های با کیفیت بالاتر برای رقابت با سایر استودیوها اعلام شد. در آن روزها خبرهایی از تأخیر خوردن بازی‌های تل تیل مثل The Wolf Among Us هم منتشر شد که قرار بود در سال ۲۰۱۸ عرضه شود ولی به سال ۲۰۱۹ منتقل شد. همچنین بازی Stranger Things هم معرفی شد، ولی به نظر می‌رسد اکنون دیگر خبری از این بازی‌ها نباشد.

ساعاتی بعد از انتشار خبر اخراج کارمندان تل تیل، این استودیو بیانیه‌ای در مورد این اتفاقات داد که شک و تردیدها در مورد آینده آن را بیشتر کرد:

بعد از گذشت یک سال سخت برای تل تیل گیمز، سرانجام مسئولین استودیو مجبور شدند تصمیم دشواری بگیرند و بخش زیادی از کارمندان تل تیل صبح امروز از استودیو اخراج شدند. در حال حاضر ۲۵ نفر در استودیو مشغول به کار هستند که روی امور مرتبط با بخش‌های مدیریتی و شرکای استودیو کار می‌کنند.

مدیرعامل استودیو، پیت هاولی هم در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده است:

سال بسیار سختی را با تل تیل گیمز پشت سر گذاشتیم و در حالی که آماده حرکت به سمت مسیر جدیدی بودیم، با دشواری‌های زیادی روبرو شدیم. متأسفانه موفق نشدیم به اهداف خود برسیم و هر چند در این یک سال تعدادی از بهترین آثار خود را منتشر کردیم که با تعریف و تمجید زیادی هم روبرو شدند، ولی فروش بازی‌ها در حد مطلوب نبود. اکنون مجبور هستیم با قلبی اندوهگین با دوستان خود در استودیو خداحافظی کنیم و منتظر بمانیم که این افراد با استعدادهای بالای خود برند داستان‌گویی تل تیل را در سایر بخش‌های صنعت بازی زنده نگاه دارند.

هر چند هاولی مدتی بعد در صفحه توئیتر خود گفت که استودیو هنوز به شکل کامل تعطیل نشده است و این ۲۵ نفر هم به این زودی‌ها استودیو را ترک نمی‌کنند، ولی در مجموع با کنار هم قرار دادن اخبار مختلف در ارتباط با تل تیل گیمز بهتر است امید زیادی به آینده استودیو نداشته باشیم. مخصوصاً بعد از انتشار خبر اتمام کار و کنسل شدن The Walking Dead: The Final Season بعد از انتشار قسمت دوم این فصل که ساعاتی پیش به نقل از USGamer منتشر شد. همچنین ساخت بازی‌های مورد انتظاری نظیر فصل دوم The Wolft Among Us 2 و Stranger Things هم لغو شده است.

Telltale Games استودیویی است که تعطیل شدن آن مطمئناً خبر خوبی برای این صنعت نخواهد بود. استودیویی با آثار جذاب و زیبا که می‌توانید تاریخچه آن را در زومجی مطالعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده