پیش نمایش بازی Forza Horizon 4

پیش نمایش بازی Forza Horizon 4

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بازی Forza Horizon 4 آمده است تا نشان دهد همان‌هایی که فورتزا هورایزن 3 را ساخته‌اند، می‌توانند حتی چیزی بهتر از آن را هم بسازند. با پیش نمایش این بازی همراه زومجی باشید.

وقتی از بازی‌های ریسینگ صحبت می‌کنیم، نام‌های زیادی در ذهن‌مان مرور می‌شوند که به این سادگی قابل تفکیک نیستند، اما اگر این مجموعه بزرگ و وسیع را به ریسینگ‌های آرکید و جهان‌بازی که نسخه به نسخه پیشرفت‌های محسوسی به خود اختصاص داده‌اند تقسیم کنیم، شاید تعداد گزینه‌هایی که به ذهن‌مان خطور می‌کند در حد انگشتان یک دست باشد و قطعا سری Forza Horizon هم یکی از این گزینه‌ها است. البته که این سری باشکوه یکی از مجموعه‌های جدید دنیای ریسینگ است که چهارمین نسخه‌اش، ۶ سال پس از معرفی رسمی این سری منتشر می‌شود، اما ویژگی‌های مهمی باعث شدند که سری هورایزن نه تنها خیلی سریع لقب بهترین ریسینگ آرکید را در سال‌های اخیر نصیب خود کند و از رقبای نام و نشان‌دار قدیمی جلو بزند، بلکه به یکی از ارزشمندترین برند‌های مایکروسافت و البته کنسول ایکس باکس تبدیل شود. حالا هم نوبت به Forza Horizon 4 رسیده است تا باز هم گردوخاک بزرگی به راه بیندازد و ما را از این متعجب کند که اصلا مگر می‌شود چیزی بهتر از Forza Horizon 3 هم ساخت؟

بازی Forza Horizon 4

نقشه بریتانیا نه‌تنها از لحاظ وسعت بزرگ‌تر از نسخه قبلی است، بلکه حالا هر چهار فصل سال را به زیبایی هرچه تمام‌تر به مخاطبش ارائه می‌دهد

چهارمین نسخه از هورایزن، ما را از جزیره‌ای به بزرگی استرالیا خارج می‌کند و دوباره به اروپا بازمی‌گرداند. این بار سازندگان کشوری را انتخاب کرده‌اند که خودشان هم جزو ساکنانش هستند. جزیره بریتانیا با اینکه در واقعیت بسیار کوچک‌تر از استرالیا است، اما این اصلا به معنی کوچک‌تر شدن نقشه بازی نیست. بر اساس مقایسه‌هایی که برخی از طرفداران بازی انجام داده‌اند، نقشه بازی Forza Horizon 4 حدود ۱۰ کیلومتر مربع بزرگ‌تر از نسخه قبلی است. نقشه‌ای که مناطق ادینبورگ و Lake District از کشور بریتانیا را شامل می‌شود و از لحاظ آب و هوایی نیز با تغییری بزرگ نسبت به کل مجموعه، تمام فصول را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. ویژگی مهمی که از همان زمان معرفی بازی در E3 2018 به عنوان کلیدی‌ترین تغییر Forza Horizon 4 به تصویر کشیده شد که با گرافیک خارق‌العاده‌ بازی، زیبایی دوچندانی به جهان وسیعش می‌بخشید. حالا دیگر برای تجربه رانندگی در برف و کولاک نیازی نیست منتظر بسته الحاقی جدیدی از سوی سازندگان باشید و به راحتی می‌توانید رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی و تفاوت‌ها و چالش‌های میان هرکدام را به لطف تغییری که در کنترل خودروها ایجاد خواهد کرد، حس کنید. برای مثال، در فصل تابستان رودخانه‌ها یا دریاچه‌ها، کم‌آب‌تر از فصول دیگر خواهند بود و این، روی مسابقاتی که برای بازیکن در دسترس خواهد بود، تاثیرگذار است و تجربه‌های متفاوتی را از یک نقشه به او ارائه می‌دهد. همچنین یکی از موارد جالب در توسعه بازی، طراحی دقیق چاله‌ها و نقص‌های آسفالت است که گذشتن از روی آن‌ها روی تعادل خودرو و کنترل آن تاثیرگذار خواهد بود.

ویژگی جدید دیگری که قرار است وسعت و واقعیت این ریسینگ را بیشتر از قبل کند، حالت Forza Life است که به گفته سازندگان باعث می‌شود تا شما واقعا درون جهان بازی زندگی کنید. برای زندگی کردن در هر جایی اولین چیزی که نیاز دارید یک خانه است و این همان قابلیت جدیدی است که به فورتزا هورایزن 4 اضافه شده است. حالا شما این امکان را دارید که برای خودتان خانه بخرید و هر چقدر که خانه شما بزرگ‌تر و لوکس‌تر باشد، آیتم‌های بهتر و ارزشمندتری را نیز برای خود باز خواهید کرد. حتی برخی از قلعه‌ها و کاخ‌های معروف بریتانیا نیز به عنوان خانه‌های قابل خریداری در بازی گنجانده شده است که دست‌یابی به آن‌ها امتیاز ویژه‌ای برای‌تان در پی خواهد داشت. در واقع یکی از دلایلی که باعث شد پلی‌گراند گیمز سراغ چنین ایده‌ای برود، مدت زمانی است که فصول مختلف در بازی جریان خواهند داشت. به گفته تیم سازنده، هر فصل و رویدادهای آن به مدت یک هفته (در دنیای واقعی) برقرار خواهد بود و طبیعی است که بازیکنان برای تجربه چنین زمانی در جهان بازی، نیاز به مکانی مختص به خود داشته باشند که شخصی‌سازی‌های این سری یک درجه دیگر هم بالاتر می‌برد. همچنین اگر شما بیش از یک خانه در نقاط مختلف نقشه داشته باشید، می‌توانید از قابلیت Fast Travel میان آن‌ها استفاده کنید که دست‌یابی به نقاط مختلف را سریع‌تر خواهد کرد. در کنار این، کاراکترهایی که بازیکنان برای خود انتخاب می‌کنند، بیش از ۵۰۰ نوع آیتم‌های پوشیدنی مختلف و بیش از ۵۰ نوع ژست‌های شادی در اختیار دارند.

Forza Horizon 4

تعامل در جهان بازی آسان‌تر از قبل شده است و امکان تجربه بخش‌های مختلف بازی با بازیکنان واقعی بیشتر از قبل در دسترس است

یکی از بخش‌هایی که سازندگان همیشه پیشرفت‌های پله به پله‌ای در آن داشته‌اند، خلق جهانی بوده است که تعامل و برخوردهای بازیکنان واقعی در آن طبیعی‌تر و واقعی‌تر به تصویر کشیده شود و در Forza Horizon 4 نیز دوباره تیم Playground Games قدم بزرگی را برای تحقق هرچه بهتر این هدف برداشته است. در جریان بازی و وقتی شما آنلاین هستید، به جای مشاهده Drivatar که در واقع هوش مصنوعی هستند، با بازیکنان واقعی روبرو خواهید شد که در جای جای بازی مشغول رقابت هستند. البته این بدین معنا نیست که برای اجرای بازی باید همیشه آنلاین باشید. هنوز هم بازیکنان می‌توانند صفر تا صد بازی را به‌صورت تک‌نفره و با هوش مصنوعی دنبال کنند، اما بازی کردن به‌صورت آنلاین، این‌بار تجربه و مزه دیگری خواهد داشت و شما می‌توانید شاهد صحنه‌های جذاب و خاصی باشید که امکان ندارد در یک بازی آفلاین و در کنار هوش مصنوعی چنین چیزی را مشاهده کنید. نکته جالب دیگر این است که اگر به هر دلیلی شما ارتباط خود را با سرورهای بازی از دست بدهید، بدون اینکه هیچ وقفه‌ای در بازی به وجود آید، بازیکنان واقعی تبدیل به هوش مصنوعی می‌شوند و شما همچنان می‌توانید از گشت و گذار در جهان بازی لذت ببرید و نگران از بین رفتن پیشرفت‌های خود نباشید.

جهان بازی این امکان را به شما می‌دهد که هر لحظه و با هر بازیکنی ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید به گروه شما ملحق شود که سازندگان به آن نام Convoy را اطلاق کرده‌اند و هر گروهی می‌تواند ۱۲ بازیکن را در خود جای دهد. زمانی که شما با بازیکنان دیگر هم‌گروه شوید، هنوز هم در جهان بازی دیگر رانندگان و گروه‌ها را مشاهده خواهید کرد، اما این‌بار می‌توانید به انتخاب فردی که لیدر گروه‌تان است، وارد رقابت‌های مختلفی شوید یا در رویدادهای Horizon Stories شرکت کنید و تا هر موقع که دوست دارید با هم‌تیمی‌های خود بخش‌های متنوع بازی را تجربه کنید. بزرگ‌ترین برگ‌برنده فورتزا هورایزن 4 به اعتقاد سازندگان این است که بازیکنان را مثل آثار MMO مجبور به تجربه آنلاین نمی‌کند، اما جهانش را طوری تنظیم می‌کند که بازی کردن به‌صورت آنلاین، محتویات به مراتب جذاب‌تر و ارزشمندتری را در اختیار بازیکن قرار دهد.

 

بیش از ۴۵۰ خودرو از سوی ۱۰۰ کمپانی معروف در بازی وجود خواهد داشت

با اینکه حضور در جهانی مشترک با دیگر بازیکنان، تجربه‌ای جذاب و رویایی به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان منکر این شد که در چنین آثاری همیشه بازیکنان بدجنسی هم پیدا می‌شوند که به جز خراب کردن بازی دیگران و مزاحمت برای سایر بازیکنان کار دیگری برای‌شان لذت‌بخش نیست. به ویژه در بازی‌های ریسینگ که یک برخورد عمدی از سوی بازیکنان دیگر، می‌تواند تمام زحمات شما در یک مسابقه را به باد دهد و شما را از رتبه اول به ته جدول بفرستد. سازندگان برای این مشکل هم راه حلی در پیش گرفته‌اند که در نسخه قبلی این مجموعه نیز کم و بیش با آن آشنا شده‌ایم. در جهان بازی، خودروهای بازیکنان واقعی با اینکه ظاهر کاملا طبیعی و عادی دارند، اما نمی‌توانند با شما برخورد کنند و در این مورد خاص دقیقا مثل یک روح عمل می‌کنند که باعث می‌شود هیچکس نتواند بازی دیگری را خراب کند یا برایش مشکل ایجاد کند، اما اگر بخواهید با دوستان خودتان شوخی کنید و سراغ این مدل دیوانه‌بازی‌ها بروید که اصلا هم چیز بدی نیست، باید وارد یک Convoy شوید. در واقع تمام بازیکنانی که باید یکدیگر هم‌گروه هستند، دقیقا مانند یک دنیای واقعی می‌توانند با یکدیگر برخورد کنند و رقابت‌های دیوانه‌وار مختلفی را برای خودشان ترتیب دهند.

حالت‌های بازی جدیدی چون Survival و Team Adventure تجربه بازی به‌صورت آنلاین را لذت‌بخش‌تر می‌کند

مسابقات بازی نیز به سبب همین جهان تعاملی، سه حالت مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند. به این صورت که قبل از ورود به هر مسابقه‌ای شما می‌توانید تصمیم بگیرید تا به تنهایی با هوش مصنوعی رقابت کنید، یا با دوستان خود وارد مسابقه شوید یا اینکه کلا به‌صورت PvP با بازیکنان دیگر مسابقه دهید. به گفته Playground Games این امکان وجود دارد که شما تمام مسابقات بازی را در رقابت با گیمرهای واقعی طی کنید و این قطعا یکی ارزشمندترین دستاوردهای تجربه بازی به‌صورت آنلاین و همراه با گیمرهای دیگر است. علاوه بر این، رویدادهایی با نام Forzathon Live نیز ساعت به ساعت در بازی برگزار می‌شود که بازیکنان می‌توانند با وارد شدن به آن‌ها چالش‌ها و رقابت‌های گوناگونی را در برابر یکدیگر انجام دهند. حالت بازی Team Adventure نیز بخش جدیدی است که در آن بازیکنان برای کامل کردن چالش‌های گوناگون در کنار هم تلاش می‌کنند و در لیگ‌های مختلفی نیز حاضر می‌شوند تا رتبه اول را به خود اختصاص دهند. گذشته از این‌ها، بخش Route Creator نیز یکی دیگر از حالت‌های جدید سری Horizon محسوب می‌شود که قرار است برای اولین بار در چهارمین نسخه از این سری رونمایی شود. اگر پیش‌تر یکی از نسخه‌های سری بازی The Crew را تجربه کرده باشید، احتمالا آشنایی خوبی با این حالت داشته‌اید. در این بخش، بازیکنان این امکان را دارند که مسیرهای مسابقه دلخواه خودشان را روی نقشه پیاده کنند. مسابقاتی که شما طراحی می‌کنید، می‌توانند در دسته‌های مختلفی قرار بگیرند و همچنین هیچ محدودیتی در طول مسیر یا محل قرار دادن چک‌پوینت‌های آن برای شما اعمال نخواهد شد. پس از طراحی، می‌توانید نقشه‌های خود را با دیگر بازیکنان نیز به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به چالش دلخواه‌ خودتان دعوت کنید. همچنین باید به حالت Survival هم اشاره کنیم که شباهت کمی با بتل رویال‌های امروزی ندارد. در این بخش بازیکنان به دو تیم تقسیم می‌شوند که وظیفه تیم تعقیب‌کننده دنبال کردن خودروهای تیم مقابل و برخورد کردن با آن‌ها برای تگ کردن‌شان است. بازیکنانی که بتوانند در مدت زمان مقرر از دست تعقیب‌کننده‌ها فرار کنند، امتیاز بیشتری به‌دست می‌آورند و پس از عوض شدن جای تیم‌ها، در نهایت تیمی که برای مدت زمان بیشتری در برابر تگ شدن مقاومت کرده است، برنده بازی خواهد بود. این بخش نیز جزو قسمت‌های آنلاین بازی است و با گیمرهای واقعی قابل تجربه است. مرحله مهم دیگری که در بازی گنجانده شده است، کراس اووری با مجموعه هیلو است که با توجه به تریلر منتشر شده از آن و تایید حضور مسترچیف و کورتانا در این مرحله، به نظر می‌رسد با ماموریت هیجان‌انگیز و جالبی مواجه خواهیم شد.

در فورتزا هورایزن 4 گیمرها به بیش از ۴۵۰ خودرو از سوی ۱۰۰ کمپانی معروف در صنعت خودروسازی دسترسی خواهند داشت. بازی از لحاظ هندلینگ و کنترل خودروها همچنان نقاط قوت خود را حفظ کرده است و این‌ بار تفاوتی قابل لمس در فصول مختلف را به تصویر خواهد کشید. امکان شخصی‌سازی خودروها نیز هم به‌صورت فنی و هم به‌صورت ظاهری همانند قبل در دسترس است که با توجه به دموی بازی به نظر نمی‌رسد تفاوت زیادی با نسخه‌های گذشته داشته باشد. از لحاظ گرافیکی نیز با اینکه نسخه قبلی هم چیزی کم نداشت، اما بازهم پلی‌گراند گیمز قرار است سنگ‌تمام بگذارد و از تمام پتانسیل کنسول ایکس باکس وان ایکس برای نمایش زیبایی‌های جهان خودش استفاده کند.

Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4 در تاریخ ۱۰ مهر برای ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. بنابه گفته سازندگان نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی روی رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ فریم ۶۰ و همچنین رزولوشن 4K با نرخ فریم ۳۰ قابل اجراست و در ایکس باکس‌های معمولی نیز با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد. بازی برای مشترکان سرویس گیم‌پس نیز از روز عرضه در دسترس خواهد بود، اما اگر نسخه آلتیمیت بازی را به قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کنید، علاوه بر اینکه ۴ روز زودتر می‌توانید بازی را تجربه کنید، چند بسته الحاقی، پک خودروی روز عرضه و اشتراک VIP در بازی را دریافت خواهید کرد. از جمله بسته الحاقی مربوط به خودروهای جیمز باند که از همان روز انتشار در دسترس خواهد بود. نسخه دیلاکس بازی نیز با قیمت ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که پک خودروهای فرمول دی را به رایگان در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

در پایان، شما کاربران زومجی نیز می‌توانید انتظارات خود را از بازی Forza Horizon 4 با ما به اشتراک بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده